Το εργοστάσιο της Kia στη Σλοβακία θα παράγει για πρώτη φορά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, όταν ξεκινήσει η παραγωγή του EV4 στη Ζίλινα σε λίγες ημέρες.

Η κατασκευή του συμπαγούς hatchback στην Ευρώπη θα δώσει στην Kia μεγαλύτερη ευελιξία να προσαρμόζει την παραγωγή ανάλογα με τη ζήτηση, ανέφερε η εταιρεία. Το EV4 θα είναι το τρίτο μοντέλο που κατασκευάζεται στη Ζίλινα, όπου ήδη παράγονται το Sportage (συμπαγές SUV) και όλες οι εκδόσεις της οικογένειας Ceed (συμπαγή μοντέλα).

Η αδελφή μάρκα Hyundai ήδη κατασκευάζει την ηλεκτρική έκδοση του συμπαγούς crossover Kona στο εργοστάσιό της στο Νοσόβιτσε της Τσεχίας, περίπου 80 χλμ. από τη Ζίλινα.

Η παραγωγή του EV4 σε χώρα της Ε.Ε. αντί στην Κορέα μπορεί επίσης να βοηθήσει την Kia να πληροί τα κριτήρια για επιδοτήσεις πωλήσεων στη Γαλλία και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Για να είναι ένα αυτοκίνητο επιλέξιμο για επιδοτήσεις, λαμβάνεται υπόψη ολόκληρος ο κύκλος ζωής του, συμπεριλαμβανομένης της προέλευσης της μπαταρίας και του τόπου κατασκευής.

Ακόμη και χωρίς κρατικές εκπτώσεις, η αυτοκινητοβιομηχανία εμφανίζεται αισιόδοξη για το νέο συμπαγές hatchback. Η Kia αναμένει ετήσιες πωλήσεις 160.000 EV4, με το ήμισυ αυτού του όγκου να προέρχεται από την Ευρώπη, σύμφωνα με κορεατικά μέσα ενημέρωσης.

Ο επικεφαλής πωλήσεων της Kia Europe, Carlos Lahoz, πιστεύει ότι το EV4 θα ισοφαρίσει την επιτυχία του EV3, που κατέγραψε σχεδόν 37.000 νέες πωλήσεις στο πρώτο εξάμηνο.
Η ζήτηση για το αμιγώς ηλεκτρικό συμπαγές SUV ήταν ο βασικός λόγος που οι συνολικές πωλήσεις BEV (αμιγώς ηλεκτρικών) της Kia στην Ευρώπη αυξήθηκαν σχεδόν κατά 60% και ξεπέρασαν τις 57.000 στο πρώτο εξάμηνο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce, τα οποία αφορούν τις αγορές της Ε.Ε., της EFTA και του Ηνωμένου Βασιλείου.

Η Kia ελπίζει ότι η έλευση του EV4 θα ενισχύσει και το μερίδιο αγοράς της στην Ευρώπη, το οποίο μειώθηκε στο 4% στο πρώτο εξάμηνο από 4,1% την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με την ACEA (Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων).

Η Kia Europe σχεδιάζει να ξεκινήσει παραδόσεις του EV4 τον Σεπτέμβριο. Το αυτοκίνητο, που θα ανταγωνιστεί το Volkswagen ID3 και το Renault Megane E-Tech, θα ξεκινά στη Γερμανία από τα 37.590 ευρώ, δηλαδή 1.600 ευρώ ακριβότερα από το EV3.

Το EV4 βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το κορεατικής παραγωγής EV3 – μια τροποποιημένη εκδοχή της E-GMP του ομίλου Hyundai. Το hatchback έχει μήκος 4.430 χιλιοστά (130 χλστ. περισσότερο από το EV3), πλάτος 1.860 χλστ. και ύψος 1.485 χλστ.

Όπως και το EV3, το EV4 θα προσφέρεται με δύο μπαταρίες, μία 58,3 kWh και μία 81,4 kWh. Με τη μεγαλύτερη, η αυτονομία πιστοποιημένη κατά WLTP φτάνει τα 590 χλμ.

Στην παγκόσμια παρουσίαση του αυτοκινήτου τον Φεβρουάριο, η Kia δήλωσε ότι το EV4 στοχεύει να «επαναπροσδιορίσει» την κατηγορία των compact με «μια φρέσκια προσέγγιση».

Το EV4 θα ακολουθηθεί το 2026 από το μικρό SUV EV2, το οποίο επίσης θα κατασκευάζεται στη Σλοβακία.

Προηγούμενο άρθροUX Studio Seoul: Ένας ανοιχτός συμμετοχικός ερευνητικός κόμβος από τη Hyundai
Επόμενο άρθροΚινητικότητα σε διάστημα και Γη: Η Geely εκτοξεύει 11 δορυφόρους για την 4η Τροχιακή Ζώνη