
Μέχρι και τον Μάιο του 2025 (5μηνο), οι νέες ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 0,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Ωστόσο, σε σύγκριση μηνός οι ταξινομήσεις για τον Μάιο σημείωσαν αύξηση 1,6% σε σχέση με τον Μάιο του 2024.
 Σύμφωνα με τα επιμέρους στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) στο 5μηνο ανήλθε σε 15,4%, παραμένοντας μακριά από το κοινώς επιθυμητό επίπεδο. Τα υβριδικά μοντέλα συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος, παραμένοντας η δημοφιλέστερη επιλογή τύπου κινητήρα μεταξύ των καταναλωτών.
Σύμφωνα με τα επιμέρους στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) στο 5μηνο ανήλθε σε 15,4%, παραμένοντας μακριά από το κοινώς επιθυμητό επίπεδο. Τα υβριδικά μοντέλα συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος, παραμένοντας η δημοφιλέστερη επιλογή τύπου κινητήρα μεταξύ των καταναλωτών.

Νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ κατά τύπο κινητήρα: Μέχρι τον Μάιο του 2025, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 15,4% της συνολικής αγοράς της ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με το 12,1% της αντίστοιχης περιόδου το 2024. Οι ταξινομήσεις υβριδικών οχημάτων εξακολούθησαν να αυξάνονται, κατακτώντας μερίδιο 35,1% και παραμένοντας η πρώτη επιλογή των Ευρωπαίων καταναλωτών. Την ίδια στιγμή, το συνολικό μερίδιο αγοράς για τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα μειώθηκε σε 38,1%, από 48,5% το 2024.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Στο πεντάμηνο του 2025, οι νέες πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 701.089 μονάδες, με μερίδιο αγοράς 15,4%. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ – που καλύπτουν το 62% των συνολικών ταξινομήσεων BEV – σημείωσαν άνοδο: η Γερμανία (+43,2%), το Βέλγιο (+26,7%) και η Ολλανδία (+6,7%). Αντιθέτως, η Γαλλία παρουσίασε πτώση -7,1%.

Τα στοιχεία έως και τον Μάιο 2025 δείχνουν επίσης ότι οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 1.601.090 μονάδες, λόγω της έντονης αύξησης στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+38,3%), Ισπανία (+34,9%), Ιταλία (+13,8%) και Γερμανία (+12,1%). Τα υβριδικά πλέον καλύπτουν το 35,1% της συνολικής αγοράς της ΕΕ.

Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV) έφτασαν τις 375.182 μονάδες μέχρι τον Μάιο του 2025, λόγω της σημαντικής αύξησης σε βασικές αγορές όπως η Γερμανία (+52,8%) και η Ισπανία (+66,6%). Έτσι, τα PHEV καλύπτουν πλέον το 8,2% των συνολικών ταξινομήσεων, έναντι 7,1% το 2024.
Επιπλέον, σε ετήσια βάση, τον Μάιο 2025, σημειώθηκε αύξηση 25% στις ταξινομήσεις BEV, 16% στα HEV και 46,9% στα PHEV — για τρίτο συνεχόμενο μήνα ισχυρής ανάπτυξης για τα τελευταία.

Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα
Έως το τέλος Μαΐου 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων υποχώρησαν κατά 20,2%, με όλες τις μεγάλες αγορές να σημειώνουν πτώσεις. Η μεγαλύτερη καταγράφηκε στη Γαλλία (-34,3%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-26,1%), την Ιταλία (-15,4%) και την Ισπανία (-13,3%).
Με 1.305.525 νέες ταξινομήσεις μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 28,6%, από 35,6%. Αντίστοιχα, οι ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 26,6%, οδηγώντας το μερίδιο της κατηγορίας στο 9,5% μέχρι τον Μάιο του 2025. Σε ετήσια βάση, για τον Μάιο 2025, η πτώση ανήλθε σε 18,6% για τα βενζινοκίνητα και 27,6% για τα πετρελαιοκίνητα.
 
			 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                