Μέχρι και τον Μάιο του 2025 (5μηνο), οι νέες ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 0,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Ωστόσο, σε σύγκριση μηνός οι ταξινομήσεις για τον Μάιο σημείωσαν αύξηση 1,6% σε σχέση με τον Μάιο του 2024.

Σύμφωνα με τα επιμέρους στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) στο 5μηνο ανήλθε σε 15,4%, παραμένοντας μακριά από το κοινώς επιθυμητό επίπεδο. Τα υβριδικά μοντέλα συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος, παραμένοντας η δημοφιλέστερη επιλογή τύπου κινητήρα μεταξύ των καταναλωτών.

Νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ κατά τύπο κινητήρα: Μέχρι τον Μάιο του 2025, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 15,4% της συνολικής αγοράς της ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με το 12,1% της αντίστοιχης περιόδου το 2024. Οι ταξινομήσεις υβριδικών οχημάτων εξακολούθησαν να αυξάνονται, κατακτώντας μερίδιο 35,1% και παραμένοντας η πρώτη επιλογή των Ευρωπαίων καταναλωτών. Την ίδια στιγμή, το συνολικό μερίδιο αγοράς για τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα μειώθηκε σε 38,1%, από 48,5% το 2024.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Στο πεντάμηνο του 2025, οι νέες πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 701.089 μονάδες, με μερίδιο αγοράς 15,4%. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ – που καλύπτουν το 62% των συνολικών ταξινομήσεων BEV – σημείωσαν άνοδο: η Γερμανία (+43,2%), το Βέλγιο (+26,7%) και η Ολλανδία (+6,7%). Αντιθέτως, η Γαλλία παρουσίασε πτώση -7,1%.

Τα στοιχεία έως και τον Μάιο 2025 δείχνουν επίσης ότι οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 1.601.090 μονάδες, λόγω της έντονης αύξησης στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+38,3%), Ισπανία (+34,9%), Ιταλία (+13,8%) και Γερμανία (+12,1%). Τα υβριδικά πλέον καλύπτουν το 35,1% της συνολικής αγοράς της ΕΕ.

Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV) έφτασαν τις 375.182 μονάδες μέχρι τον Μάιο του 2025, λόγω της σημαντικής αύξησης σε βασικές αγορές όπως η Γερμανία (+52,8%) και η Ισπανία (+66,6%). Έτσι, τα PHEV καλύπτουν πλέον το 8,2% των συνολικών ταξινομήσεων, έναντι 7,1% το 2024.

Επιπλέον, σε ετήσια βάση, τον Μάιο 2025, σημειώθηκε αύξηση 25% στις ταξινομήσεις BEV, 16% στα HEV και 46,9% στα PHEV — για τρίτο συνεχόμενο μήνα ισχυρής ανάπτυξης για τα τελευταία.

Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα

Έως το τέλος Μαΐου 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων υποχώρησαν κατά 20,2%, με όλες τις μεγάλες αγορές να σημειώνουν πτώσεις. Η μεγαλύτερη καταγράφηκε στη Γαλλία (-34,3%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-26,1%), την Ιταλία (-15,4%) και την Ισπανία (-13,3%).

Με 1.305.525 νέες ταξινομήσεις μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 28,6%, από 35,6%. Αντίστοιχα, οι ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 26,6%, οδηγώντας το μερίδιο της κατηγορίας στο 9,5% μέχρι τον Μάιο του 2025. Σε ετήσια βάση, για τον Μάιο 2025, η πτώση ανήλθε σε 18,6% για τα βενζινοκίνητα και 27,6% για τα πετρελαιοκίνητα.

Προηγούμενο άρθροUnimog Low: Καινοτόμος πρόταση της Mercedes-Benz Special Trucks