
Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Κίνα ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις για την καθιέρωση ελάχιστων τιμών στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής, ως εναλλακτική λύση στους υψηλούς δασμούς που επέβαλε η ΕΕ το 2024.
Οι συνομιλίες ξεκίνησαν μεταξύ του Επιτρόπου Εμπορίου της ΕΕ, Μάρος Σέφτσοβιτς, και του Κινέζου Υπουργού Εμπορίου, Γουάνγκ Γουεντάο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιδιώκει οι νέες ελάχιστες τιμές να είναι το ίδιο αποτελεσματικές και νομικά εφαρμόσιμες όσο και οι δασμοί. Παρόλα αυτά, επισημαίνεται ότι τέτοια μέτρα έχουν εφαρμοστεί κυρίως σε απλά προϊόντα και όχι σε πολύπλοκα, όπως τα αυτοκίνητα.
Οι υφιστάμενοι δασμοί φτάνουν έως και το 45,3% και επηρεάζουν μεγάλες κινεζικές εταιρείες όπως οι BYD, Geely και SAIC (MG). Παράλληλα, η διαμάχη έχει επεκταθεί και σε άλλους τομείς, όπως το γαλλικό κονιάκ, που υπέστη αντίποινα από την Κίνα.
Η Γερμανία, βασικός εμπορικός εταίρος της Κίνας, στηρίζει τις διαπραγματεύσεις, εκφράζοντας αντίθεση στους δασμούς και ανησυχία για πιθανό εμπορικό πόλεμο. Οι κινεζικές εξαγωγές ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων στην Ευρώπη συνεχίζουν να αυξάνονται, με τα plug-in να καταγράφουν άνοδο 321% τον Φεβρουάριο.