
Σημαντική πτώση κατέγραψε η εγχώρια αγορά καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων τον Φεβρουάριο.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών οχημάτων τον Φεβρουάριο ανήλθαν σε 9.818 μονάδες, σημειώνοντας μείωση 14,3% σε σχέση με τις 11.451 μονάδες του αντίστοιχου μήνα το 2024. ΄Ετσι, το πρώτο δίμηνο του 2025 οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 20.477 μονάδες, καταγράφοντας πτώση 15,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.
Οι κατηγορίες: Από τις επιμέρους καταγραφές, προκύπτει ότι στο ξεκίνημα του τρέχοντος έτους -στο δίμηνο πια διαμορφώνεται η τάση- η κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης (Segment A) σημείωσε πτώση στη ζήτηση, ενώ η κατηγορία των B-SUV γνώρισε αύξηση, κάτι που αποδεικνύει στροφή των προτιμήσεων των καταναλωτών προς τα μικρά SUV. Αξιοσημείωτη άνοδο παρουσίασε η κατηγορία C-SUV, ενώ στον αντίποδα οι μεγαλύτερες κατηγορίες (D, E και F-G) διατηρούν μικρά μερίδια αγοράς.
Καύσιμα-Ενέργεια: Σταθερά παρατηρούμε να μειώνονται τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και να ανεβαίνουν τα εξηλεκτρισμένα (ΒEV, HEV και PHEV). Ειδικότερα, τα βενζινοκίνητα οχήματα κατέγραψαν μείωση της τάξεως του 7,3% στις ταξινομήσεις του Φεβρουαρίου, ενώ ακόμα πιο έντονη ήταν η πτώση στα πετρελαιοκίνητα (-8,7%). Τα υβριδικά οχήματα (HEV) παρουσίασαν άνοδο 12,1%, κερδίζοντας πια το 50,9% της αγοράς. Και τα plug-in υβριδικά (PHEV) είχαν αύξηση όπως και τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV), με τα τελευταία να ξεπερνούν το 7% της αγοράς -στην Ευρωπαϊκή Ένωση το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει το 15%.
Λεωφορεία-Φορτηγά: Τον Φεβρουάριο η κατηγορία των λεωφορείων παρουσίασε εντυπωσιακή αύξηση 208,7%, φτάνοντας τις 71 ταξινομήσεις, από μόλις 23 τον Φεβρουάριο του 2024. Πτώση κατέγραψαν τα ελαφρά και βαρέα φορτηγά, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 17,2%. Στο δίμηνο τα φορτηγά σημείωσαν πτώση 26,9%, ενώ τα λεωφορεία σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση 191,4%.
Αυτό που πρέπει να σημειωθεί, ωστόσο, είναι ότι σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, η αγορά των επιβατικών αυτοκινήτων κινήθηκε πτωτικά τον Ιανουάριο του 2025, με συνολική μείωση 2,6% στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων. Στη χώρα μας, η μείωση ήταν αρκετά μεγαλύτερη, φτάνοντας το 16,4%, γεγονός που καταδεικνύει μια πιο δύσκολη περίοδο για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου συγκριτικά με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Ο στόλος συνολικά: Ενδιαφέρον έχει, εξ άλλου, να δούμε την πορεία του συνόλου της ελληνικής αγοράς, σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ). Τον Φεβρουάριο του 2025 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 18.876 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 20.206 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 6,6%. Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον φετινό Φεβρουάριο ήταν 10.614 έναντι 12.378 που κυκλοφόρησαν τον Φεβρουάριο 2024, παρουσιάζοντας μείωση 14,3%. Την περίοδο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2025 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 40.638 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 42.745 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 4,9%. Τα καινούργια αυτοκίνητα ανέρχονται σε 22.177 έναντι 26.086 που κυκλοφόρησαν το α’ δίμηνο του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 15%.
Μοτοσυκλέτες: Ας δούμε και πώς κινήθηκαν τα μοτό. Τον Φεβρουάριο κυκλοφόρησαν 5.405 νέες μοτοσυκλέτες κυβισμού άνω των 50 cc (καινούργιες και μεταχειρισμένες εξωτερικού) έναντι 4.372 τον αντίστοιχο μήνα του 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 23,6% (αύξηση 43,6% είχε σημειωθεί τον Φεβρουάριο 2024 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023). Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες ανέρχονται σε 5.130 έναντι 4.059 που κυκλοφόρησαν τον Φεβρουάριο 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 26,4%. Την περίοδο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2025 κυκλοφόρησαν 9.089 νέες μοτοσυκλέτες κυβισμού άνω των 50 cc (καινούργιες και μεταχειρισμένες εξωτερικού) έναντι 9.325 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 2,5%. Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες ανέρχονται σε 8.520 έναντι 8.698 που κυκλοφόρησαν το α’ δίμηνο του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 2%.