![(14) EuroNCAP](https://fleetnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/14-EuroNCAP--696x396.jpg)
Το 2024, οι κανόνες αξιολόγησης για την ασφάλεια των επιβατικών αυτοκινήτων του Euro NCAP δεν άλλαξαν.
Πραγματοποιήθηκαν οι αξιολογήσεις για 53 αυτοκίνητα, με 41 να αντιπροσωπεύουν νέα μοντέλα και 12 επιπλέον μοντέλα προϊόντα συνεργασιών ή διαφορετικές εκδόσεις υπαρχόντων. Παρά τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς, οι νεοεισερχόμενοι στην αγορά προσαρμόστηκαν γρήγορα στις νέες απαιτήσεις 5 αστέρων και παρείχαν εξαιρετικά επίπεδα ασφάλειας. Οι βαθμολογίες υποβοηθούμενης οδήγησης για τα πιο πρόσφατα συστήματα υποβοήθησης σε αυτοκινητόδρομο δόθηκαν επίσης για πέντε αυτοκίνητα που είναι διαθέσιμα στην αγορά. Αυτά δοκιμάστηκαν σύμφωνα με ενημερωμένα πρωτόκολλα που ενσωματώνουν πιο δύσκολα σενάρια σύγκρουσης με μηχανοκίνητα δίτροχα και αυστηρότερες απαιτήσεις παρακολούθησης του οδηγού.
Το Euro NCAP ανέλαβε μια ισχυρή δέσμευση στον τομέα των επαγγελματικών και των οχημάτων μεταφορών, παρουσιάζοντας με επιτυχία αξιολογήσεις ασφάλειας για φορτηγά στο τέλος του έτους. Τέλος, δημοσίευσε αποτελέσματα για ορισμένα μικρότερα επαγγελματικά (panel vans) και επανεξέτασε τις αξιολογήσεις μεγαλύτερων (cargo vans) , τα οποία αναβαθμίστηκαν για να πληρούν τα πρότυπα του νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Γενικής Ασφάλειας.
Το 2024, ήταν ενθαρρυντικό να βλέπεις τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να βάζουν πρώτα την ασφάλεια, παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν. Η ασφάλεια εξακολουθεί να είναι η κινητήρια δύναμη για τη βιομηχανία.
— Δρ. Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας Euro NCAP: “Η επιρροή του Euro NCAP εκτείνεται πέρα από την Ευρώπη, διαμορφώνοντας τα πρότυπα ασφαλείας παγκοσμίως. Μεταξύ των 41 αυτοκινήτων που δοκιμάστηκαν το 2024, οκτώ αναπτύχθηκαν από κορυφαίες κινεζικές μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των ZEEKR, Maxus, NIO, XPENG, Deepal και Leapmotor.”
Ωστόσο, παρά τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές συνεχίζουν να κατέχουν δεσπόζουσα θέση στην αγορά, με βασικούς παίκτες όπως η Mercedes-Benz, η Volkswagen και η Renault να παραμένουν ισχυροί διεκδικητές σε πολλές κατηγορίες οχημάτων.
Κατά το 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν ελαφρώς, αυξάνοντας κατά μόλις 0,8% σε περίπου 10,6 εκατομμύρια μονάδες. Με μια ποικιλία οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, υβριδικών, plug-in υβριδικών και πλήρως ηλεκτρικών, η ευρωπαϊκή αγορά αποδεικνύεται διαφοροποιημένη. Το 2024, ο Euro NCAP αξιολόγησε πολλές νέες μάρκες ηλεκτρικών, συμπεριλαμβανομένης της νέας θυγατρικής Alpine της Renault, και κινεζικών εταιρειών όπως οι Deepal, ZEEKR, Maxus και Leapmotor.
Το στρατηγικό σχέδιο του Euro NCAP Vision 2030 «A Safer Future for Mobility» καλύπτει μια σειρά από τεχνολογίες αιχμής για την ασφάλεια των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην αγορά. Για να επιταχύνει την υιοθέτηση και να βελτιώσει τον σωτήριο αντίκτυπο αυτών των καινοτομιών, το 2026, το Euro NCAP θα προτείνει ένα νέο σύστημα αξιολόγησης που θα συγκεντρώνει τις δοκιμές σύμφωνα με τα τέσσερα διακριτά στάδια ενός ατυχήματος: ασφαλής οδήγηση, αποφυγή σύγκρουσης, προστασία από σύγκρουση και ασφάλεια μετά τη σύγκρουση.
Περισσότερες λεπτομέρειες στο link: https://www.euroncap.com/media/85475/euro-ncap-year-in-numbers-2024.pdf