Η Scania με έδρα τη Σουηδία, ο κατασκευαστής ρουλεμάν SKF και ο Όμιλος LOTS έχουν οργανώσει μια διαδρομή μεγάλων αποστάσεων στην Ευρώπη, για εξηλεκτρισμένα φορτηγά με μπαταρία με σκοπό τον περιορισμό των εκπομπών.
Σε συνεργασία με τη σουηδική υπηρεσία μεταφορών Ahréns Åkeri, η νέα διαδρομή στοχεύει να επιτύχει μείωση κατά 97% στις εκπομπές CO₂, στη βάση του λεγόμενου “Well-to-Wheel” (WtW) -ολοκληρωμένη ανάλυση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου ενός οχήματος σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα στάδια από την εξόρυξη πρώτων υλών έως τη χρήση καυσίμου ή ενέργειας στο το ίδιο το όχημα.
Αναμένεται, επίσης, να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της μεταφοράς, με το 85% της ετήσιας χιλιομετρικής διαδρομής του οχήματος να διανύεται με πλήρη φορτία.
Η διαδρομή του ηλεκτρικού φορτηγού θα φτάνει, σωρευτικά, τα 221.000 χιλιόμετρα ετησίως, εξοικονομώντας, δυνητικά, 298 τόνους εκπομπών CO₂, σε σύγκριση με την ετήσια παραγωγή CO₂ 210 επιβατικών αυτοκινήτων στη Σουηδία.
Η στρατηγική του project είναι να δημιουργήσει επαναλαμβανόμενους βρόχους με εγγυημένους όγκους και υψηλή χρήση οχημάτων για τον μετριασμό των οικονομικών κινδύνων που συνδέονται με την επένδυση στην πράσινη τεχνολογία.
Η μετάβαση στα ηλεκτρικά φορτηγά σχεδιάζεται σε φάσεις, με τις αρχικές ροές να επαληθεύονται σχετικά άμεσα, ενώ η πλήρης λειτουργία αναμένεται στα μέσα του έτους.
Λειτουργικές παράμετροι όπως η χρήση ενέργειας, η τιμολόγηση της κατανάλωσης ρεύματος και η χρήση του ίδιου του οχήματος σχεδιάζεται να επικυρωθούν από τους συνεργαζόμενους πριν από τη μετάβαση σε επιχειρησιακό λειτουργικό πλάνο δύο φάσεων το 2025.
Η LOTS, που ανήκει Scania, θα χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα της για τη σύνδεση αγοραστών μεταφορών και τη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών logistics.
Ο «πύργος ελέγχου» της Scania θα συντονίζει τις ροές μεταφορών και ο Όμιλος LOTS θα διαχειρίζεται τη βελτίωση της διαδρομής και τη φόρτιση, χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία για τη μεγαλύτερη αποδοτικότητα των πόρων.