Οι εξαγωγές οχημάτων της Κίνας αναμένεται να αυξηθούν μόλις κατά 5,8% σε 6,2 εκατομμύρια μονάδες φέτος, σε σχέση με την αύξηση κατά 20% το 2024, σύμφωνα με στοιχεία από την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM).
Η επιβράδυνση στις εκτιμώμενες εξαγωγές έρχεται σε αντίθεση με την ελαφρά ανοδική τάση που εκτιμάται πως θα υπάρξει στις εγχώριες πωλήσεις οχημάτων στην Κίνα, καθώς τα εκτεταμένα κίνητρα της κεντρικής πολιτικής αναμένεται να δυναμώσουν τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
Η ένωση δεν έδωσε ειδικότερη ανάλυση των εκτιμήσεων για τις εξαγωγές ανά κινητήρες, αλλά κατέγραψε ότι οι εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκαν 10% πέρυσι, ενώ οι εξαγωγές plug-in υβριδικών ήταν αυξημένες κατά 190%!
Γίνεται ευθεία σύγκριση με την αύξηση των εξαγωγών BEV κατά 81% το 2023, τη στιγμή που οι εξαγωγές plug-in υβριδικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 48% και υποδηλώνει τον αντίκτυπο των πρόσθετων δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση, στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου.
Η κινεζική κυβέρνηση έχει προτρέψει τις αυτοκινητοβιομηχανίες της να σταματήσουν τις μεγάλες επενδύσεις σε ευρωπαϊκές χώρες που υποστηρίζουν επιπλέον δασμούς σε κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα, ανέφερε το Reuters σε παλαιότερο ρεπορτάζ του.
Στο μεταξύ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα στρέφονται σε «υβριδικές εξαγωγές» για την Ευρώπη, προκειμένου να αντιμετωπίσουν πρόσθετους δασμούς για τα EV.
Οι πωλήσεις οχημάτων στην Κίνα προβλέπεται να αυξηθούν κατά 4,7% σε 32,9 εκατομμύρια μονάδες φέτος, μετά από αύξηση 4,5% το 2024, σύμφωνα με την CAAM. Η ένωση αναμένει επιβράδυνση της αύξησης των πωλήσεων για νέα ενεργειακά οχήματα (NEV) που περιλαμβάνουν EV και plug-in υβριδικά σε 24% το 2025 από 36% πέρυσι.