Σαρωτικές αλλαγές στις δραστηριότητές του στη Γερμανία ανακοίνωσε o Όμιλος Volkswagen.

Σε αυτές περιλαμβάνονται περισσότερες από 35.000 περικοπές θέσεων εργασίας, στην προοπτική του χρόνου, όπως και μειώσεις στην παραγωγή, με τη σύμφωνη γνώμη, μάλιστα, των συνδικάτων. Κατόπιν τούτου, δεν θα υπάρξουν άλλες μαζικές απεργιακές κινητοποιήσεις.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η απόφαση χαιρετίστηκε από την ίδια τη συνδικαλιστική ηγεσία ως «χριστουγεννιάτικο θαύμα», έπειτα από 70 ώρες διαπραγματεύσεων. Ξεκαθαρίστηκε, πάντως, πως θα αποφευχθούν, στην παρούσα φάση, κλείσιμο εργοστασίων, απολύσεις ή περικοπές μισθών.

Είχαν προηγηθεί πέντε γύροι συνομιλιών και δύο απεργίες στα γερμανικά εργοστάσια της Volkswagen τον περασμένο μήνα, στις οποίες συμμετείχαν περίπου 100.000 εργαζόμενοι –ήταν οι μεγαλύτερες στην 87χρονη ιστορία της.

Η VW συμφώνησε να διατηρήσει λειτουργικά τα 10 γερμανικά εργοστάσιά της και να επαναφέρει τις συμφωνίες για την ασφάλεια των θέσεων εργασίας έως το 2030, δήλωσε το συμβούλιο εργαζομένων της εταιρείας σε συνέντευξη Τύπου. Σε αντάλλαγμα, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι συμφώνησαν να παραιτηθούν από ορισμένα μπόνους, να μειωθεί ο αριθμός των ασκουμένων που αποκτούν μόνιμη απασχόληση και να περιοριστεί η παραγωγική δύναμη σε πέντε εγκαταστάσεις.

«Καμία μονάδα δεν θα κλείσει, κανείς δεν θα απολυθεί για λειτουργικούς λόγους και η συμφωνία μισθών της εταιρείας θα εξασφαλιστεί μακροπρόθεσμα», δήλωσε η επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων Daniela Cavallo. «Με αυτήν την τριπλή συμφωνία, πετύχαμε μια σταθερή λύση κάτω από τις πιο δύσκολες οικονομικές συνθήκες».

Η Volkswagen δήλωσε σε ξεχωριστή συνέντευξη Τύπου, στις 20 Δεκεμβρίου, ότι είχε συμφωνήσει με τα συνδικάτα να περικόψουν περισσότερες από 35.000 θέσεις εργασίας στις γερμανικές εγκαταστάσεις της έως το 2030 με “κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο”, κάτι που θα βοηθούσε στην εξοικονόμηση άνω των 15 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως (αποδοτικότητα/κέρδη).

Οι περικοπές στην παραγωγή θα είναι, συνολικά, περίπου 700.00 οχήματα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της μάρκας VW, Thomas Schaefer. Η IG Metall έκανε γνωστό, ωστόσο, ότι η παραγωγή του μοντέλου Golf θα μεταφερθεί σε άλλη τοποθεσία και η παραγωγή οχημάτων στο εργοστάσιο της Δρέσδης θα σταματήσει το 2025. Επί του προκειμένου, η VW ανέφερε ότι η παραγωγή του Golf θα μεταφερθεί στο Μεξικό ενώ αναζητείται εναλλακτική χρήση του εργοστασίου στη Δρέσδη.

Προηγούμενο άρθροTo μεγαλύτερο κέντρο φόρτισης της Ευρώπης
Επόμενο άρθροHyundai – Healthy Seas: Καθαρισμός των ελληνικών παράκτιων περιοχών