Καθώς αγωνίζεται να συμβαδίσει με ανταγωνιστές χαμηλού κόστους όπως o κολοσσός BYD, η GM αναμένει να υποστεί απώλειες 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην επιχείρησή της στην Κίνα. Ο αμερικανικός όμιλος χάνει γρήγορα μερίδιο αγοράς στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.

Η κινεζική κοινοπραξία της GM, SAIC-GM (SGM), μία συνεργασία 50-50 με την κρατική SAIC Motor, βρίσκεται σε φάση αναδιάρθρωσης. Αποκάλυψε σε κανονιστική κατάθεση ότι αναμένει απομείωση της λογιστικής της αξίας μεταξύ 2,6 και 2,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων το τέταρτο τρίμηνο. Η αυτοκινητοβιομηχανία υπολογίζει άλλα 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια σε δαπάνες αναδιάρθρωσης.

Σύμφωνα με την κατάθεση, τα τελευταία μέτρα της GM θα περιλαμβάνουν «κλείσιμο εργοστασίων και βελτιστοποίηση χαρτοφυλακίου». Ωστόσο, δεν δόθηκαν λεπτομέρειες σχετικά με το ποιες εγκαταστάσεις θα συμπεριληφθούν στη συγκεκριμένη τακτική. Η GM -σημειώνεται- «επικεντρώνεται στην αποδοτικότητα του κεφαλαίου και στην πειθαρχία του κόστους», καθώς συνεργάζεται με την SGM για να «γυρίσει την επιχείρηση στην Κίνα». Η εταιρεία βρίσκεται, πάντως, κοντά στην ολοκλήρωση του σχεδίου αναδιάρθρωσης και αναμένει βελτίωση (YOY) το 2025.

Η ανακοίνωση έγινε καθώς το μερίδιο αγοράς της GM στην Κίνα έχει σχεδόν μειωθεί στο μισό τα τελευταία 10 χρόνια, από περίπου 15% το 2015 σε μόλις 8,6% πέρυσι.

Με τρεις συνεχόμενες τριμηνιαίες απώλειες, η GM έχασε σχεδόν 350 εκατομμύρια δολάρια στην Κίνα φέτος. Οι πωλήσεις της έπεσαν σχεδόν κατά 20% τους πρώτους εννέα μήνες του 2024.

Προηγούμενο άρθροΗ Γαλλία μειώνει τις επιδοτήσεις για EV λόγω δημοσιονομικής στενότητας
Επόμενο άρθροArval Mobility: Σημαντικός ο ρόλος των ΕLCV στους εταιρικούς στόλους