Τα ατυχήματα των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) φαίνεται να διαφέρουν σε σχέση με αυτά των οχημάτων με θερμικό κινητήρα (ICE), σύμφωνα με δεδομένα από την εταιρεία ανάπτυξης λογισμικών Mitchell International. Συγκεκριμένα, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο πιθανό να υποστούν ζημιές στο πίσω μέρος τους, με τις συγκρούσεις αυτού του είδους να αποτελούν το 35,9% των ατυχημάτων, ενώ στα οχήματα με θερμικό κινητήρα οι οπίσθιες συγκρούσεις φτάνουν το 27,5%. Αντίθετα, τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης παρουσιάζουν υψηλότερη συχνότητα πρόσθιων συγκρούσεων, φτάνοντας το 31,5%, έναντι 25,8% τω ηλεκτρικών.
Οι διαφορές στα ατυχήματα οφείλονται σε δύο βασικούς λόγους: Πρώτον, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι κατά κύριο λόγο πιο σύγχρονα και εξοπλισμένα με τελευταίας τεχνολογίας συστήματα αποφυγής συγκρούσεων, ενώ αντίθετα τα οχήματα με θερμικό κινητήρα δεν διαθέτουν τις ίδιες δυνατότητες. Δεύτερον, η λειτουργία των ηλεκτρικών με το σύστημα “οδήγηση με ένα πετάλι” ενδέχεται να προκαλεί πιο απότομη επιβράδυνση, κάτι που οι οδηγοί των ακολουθούμενων οχημάτων δεν είναι δεδομένο πως μπορούν να αντιμετωπίσουν.
Επιπλέον αν και οι μπροστινές συγκρούσεις είναι κατά μέσο όρο 40% ακριβότερες στην επισκευή από τις πίσω, τα ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν πιο ακριβά στη συνολική επισκευή, με τις αξιώσεις επισκευής τους να πλησιάζουν κατά μέσο όρο $5.560 (€5.273), σε σύγκριση με τα $4.741 (€4.496) για τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αξίζει να σημειωθεί πως παρά τις υψηλότερες επισκευές, οι αξιώσεις για ολοσχερώς κατεστραμμένα οχήματα είναι περίπου στο ίδιο ποσοστό (9,9%) και για τους δύο τύπους οχημάτων.
Η εταιρεία επισημαίνει επίσης ότι τα ηλεκτρικά οχήματα απαιτούν μεγαλύτερο ποσοστό γνήσιων εξαρτημάτων και ανταλλακτικών για επισκευή, σε σχέση με τα οχήματα θερμικού κινητήρα, γεγονός που μπορεί να εξηγήσει τα υψηλότερα κόστη επισκευής. Τα δεδομένα για τα ατυχήματα υποδεικνύουν ότι οι διαφορετικές οδικές δυναμικές των ηλεκτρικών, ενδέχεται να επηρεάζουν τη συχνότητα των συγκρούσεων, αλλά και τις επισκευές.