Τον Ιανουάριο του 2024, η αγορά νέων αυτοκινήτων της ΕΕ ανέκαμψε από την επιβράδυνση που σημειώθηκε τον Δεκέμβριο του 2023, έτσι οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 12,1% σε ετήσια βάση, φτάνοντας στις 851.690 μονάδες.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, όλες οι μεγάλες αγορές της περιοχής σημείωσαν σημαντική ανάπτυξη. Υψηλή διψήφια αύξηση κατέγραψε η Γερμανία (+19,1%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (+10,6%), τη Γαλλία (+9,2%) και την Ισπανία (+7,3%). Η Ελλάδα, όπως γνωρίζουν οι αναγνώστες του Fleetnews κατέγραψε αύξηση 21,2%.
Τον Ιανουάριο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας (BEV) αντιπροσώπευαν μερίδιο αγοράς 10,9% από 9,5% τον Ιανουάριο του 2023, ενώ τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατείχαν μερίδιο σχεδόν 30%, σταθεροποιώντας τη θέση τους ως η δεύτερη προτιμώμενη επιλογή μεταξύ των αγοραστών αυτοκινήτων στην ΕΕ. Το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ ανήλθε σε σχεδόν 50% τον Ιανουάριο του 2024, καταγράφοντας πτώση σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα (54%).
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας αυξήθηκαν κατά 28,9% τον Ιανουάριο του 2024, φτάνοντας στις 92.741 μονάδες. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην περιοχή – που καλύπτουν από κοινού το 66% όλων των ταξινομήσεων BEV – κατέγραψαν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη: Βέλγιο (+75,5%), Ολλανδία (+72,2%), Γαλλία (+36,8%) και Γερμανία (+23,9%).
Οι ταξινομήσεις νέων υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν τον περασμένο μήνα κατά 23,5%, ωθούμενες από τη σημαντική ανάπτυξη που παρουσίασαν οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Ισπανία (+26,5%), Γαλλία (+29,9%), Γερμανία (+24,3%) και Ιταλία ( +14,2%). Αυτό οδήγησε σε πώληση 245.068 μονάδων τον πρώτο μήνα του 2024, που αντιπροσωπεύουν το 28,8% της συνολικής αγοράς της ΕΕ.
Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων (PHEV) με 66.660 μονάδες τον Ιανουάριο του 2024 ανέκαμψαν μετά την πτώση του Δεκεμβρίου του 2023, αυξημένες κατά 23,8% σε ετήσια βάση. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην ανάπτυξη που κατέγραψαν σε βασικές αγορές όπως το Βέλγιο (+65,2%) και η Γερμανία (+ 62,6%). Ως αποτέλεσμα, τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 7,8% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ.
Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ
Τον Ιανουάριο του 2024, η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ αναπτύχθηκε κατά 4%, ωθούμενη από αξιοσημείωτες αυξήσεις σε βασικές αγορές όπως η Ιταλία (+26,7%) και η Γερμανία (+16,9%). Παρά το γεγονός ότι διατήρησε το προβάδισμά της με 35,2% της αγοράς τον Ιανουάριο, το μερίδιο των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε από το 37,9% του αντίστοιχου μήνα του 2023.
Αντιθέτως, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 4,9% τον Ιανουάριο. Αυτή η πτώση ήταν εμφανής σε πολλές αγορές, συμπεριλαμβανομένων τριών από τις μεγαλύτερες: Γαλλία (-23,4%), Ισπανία (-10,2%) και Ιταλία (-8,7%). Ωστόσο, η Γερμανία απέκλινε από αυτή την τάση με ρυθμό ανάπτυξης 4,3%. Τον Ιανουάριο του 2024, οι πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ έφτασαν τις 114.415 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 13,4%, από 15,8% του Ιανουαρίου 2023.