Μια νέα επαναστατική τεχνολογία που αναπτύχθηκε από ολλανδούς ερευνητές στο Αϊντχόβεν, επιτρέπει την παραγωγή καυσίμου, λαμβάνοντας νερό από τον αέρα και θερμαίνοντάς το με ενέργεια από τον ήλιο.

Εμπειρογνώμονες από το Differ (Ολλανδικό Ινστιτούτο Θεμελιωδών Ενεργειακών Ερευνών), στο Αϊντχόβεν, συνεργάζονται με την Toyota Motor Europe για την κατασκευή ενός συστήματος που απορροφά υδρατμούς από τον αέρα και χρησιμοποιεί ηλιακή ενέργεια για να τους διασπάσει σε υδρογόνο και οξυγόνο.

“Το κίνητρο γι΄αυτό το ερευνητικό έργο είναι διττό”, δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του Differ. “Απαιτούνται νέα βιώσιμα καύσιμα για να μειωθεί αρχικά η εξάρτησή μας από τα ορυκτά και να μειωθούν οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου”.

Ένα από αυτά τα βιώσιμα καύσιμα είναι το υδρογόνο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Όταν το υδρογόνο συνδυάζεται με οξυγόνο σε μια κυψέλη καυσίμου, η ενέργεια απελευθερώνεται με τη μορφή ηλεκτρισμού, εκπέμποντας μόνο καθαρό αέρα.

Πρότυπο

Ένα πρώτο πρότυπο κατόρθωσε να εξάγει με επιτυχία μεταξύ 60% και 70% της ποσότητας υδρογόνου που μπορεί να εξαχθεί από το νερό. Και οι δύο φορείς που συνεργάζονται στην έρευνα, εξετάζουν τώρα βελτιώσεις για να αυξήσουν την απορρόφηση νερού και της ποσότητας ηλιακού φωτός. Επί του παρόντος, το σύστημα χρησιμοποιεί μόνο υπεριώδες φως, το οποίο είναι λιγότερο από το 5% του ηλιακού φωτός που φθάνει στη Γη.

Στο επόμενο στάδιο, οι ερευνητές θα επικεντρωθούν στην κλιμάκωση των φωτοηλεκτρικών κυψελών για την παραγωγή υδρογόνου. Προκειμένου το σύστημα να είναι οικονομικά βιώσιμο, το μέγεθός τους πρέπει να αυξηθεί κατά δύο έως τρείς φορές.

Εάν πετύχει, αυτή η τεχνολογία θα μπορούσε να ενισχύσει την αποδοχή του υδρογόνου ως καυσίμου για μεταφορά.

Προηγούμενο άρθροDriveNow – μικρότερη αλλά κερδοφόρα
Επόμενο άρθροCar2go – Η αργή εκκίνηση κατέληξε σε ισχυρή ανάπτυξη