Ένα χρόνο μετά το ντεμπούτο της στην κατηγορία Hypercar στην Monza, η Team Peugeot TotalEnergies κατέκτησε το πρώτο της βάθρο.

Τριανταπέντε αυτοκίνητα εκκίνησαν στον 5ο γύρο του WEC, τις 6 Hours of Monza στον «Ναό της Ταχύτητας» («Temple of Speed») την Κυριακή 9 Ιουλίου στις 12:30, μπροστά σε πλήθος θαυμαστών, που ήταν περισσότεροι από 65.000 όλο το Σαββατοκύριακο του αγώνα. Ο Mikkel Jensen, στο τιμόνι του #93 Peugeot 9X8 και ο Nico Müller στο #94 ξεκίνησαν καταπληκτικά, αποφεύγοντας τα συμβάντα στην πρώτη στροφή, ενώ οι δύο οδηγοί της Team Peugeot TotalEnergies κατάφεραν να κερδίσουν αρκετές θέσεις.

Το #93 Peugeot 9X8 παρέμεινε στην πρώτη τριάδα για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, και ήταν μάλιστα επικεφαλής στον ιταλικό γύρο σε ορισμένα σημεία, παλεύοντας με την Toyota και τη Ferrari, τα δύο φαβορί του αγώνα. Ο Mikkel Jensen, μετά ο Jean-Eric Vergne και ο Paul Di Resta είχαν έναν καθαρό αγώνα, διατηρώντας σταθερό ρυθμό απέναντι στον σκληρό ανταγωνισμό. Αφού έκανε το ντεμπούτο της στην ίδια πίστα την περασμένη σεζόν, η Team Peugeot TotalEnergies εξασφάλισε το πρώτο της βάθρο, της εποχής των Hypercar, με τον Paul Di Resta να περνά τη γραμμή τερματισμού στην τρίτη θέση.

Για το #94 Peugeot 9X8, ο αγώνας, που διακόπηκε από τρία αυτοκίνητα ασφαλείας, δεν πήγε όπως ελπίζαμε παρά τον πολύ δυνατό ρυθμό του. Μετά από ένα καλό ξεκίνημα του Nico Muller, ο Gustavo Menezes άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα επιτάχυνσης και έπρεπε να κάνει επίσκεψη στα pits για να κάνει αλλαγές στο κιβώτιο ταχυτήτων. Το αυτοκίνητο επέστρεψε στην πίστα γρήγορα αλλά λογικά βρέθηκε στην τελευταία θέση των αυτοκινήτων Hypercar. Ο Loïc Duval οδήγησε στο τέλος του αγώνα και τα έδωσε όλα για να κερδίσει κάποιες θέσεις. Εν τέλει, ο Γάλλος οδηγός πήρε την καρό σημαία στην 11η θέση.

Αυτό το βάθρο στις 6 Hours of Monza είναι το αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς και της αφοσίωσης που έχει καταβάλει ολόκληρη η ομάδα της Peugeot εδώ και αρκετούς μήνες. Η αξιοπιστία και οι επιδόσεις του 9X8 έδειξαν ότι πλέον μπορεί να παλέψει με τους πρωτοπόρους του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA.

Ο έκτος γύρος του FIA WEC θα πραγματοποιηθεί στην πίστα Fuji Speedway (Ιαπωνία) από τις 8-10 Σεπτεμβρίου και μετά από ένα θερινό διάλειμμα για όλη την Ομάδα Peugeot TotalEnergies.

Να σημειωθεί πως οι νικητές στο βάθρο, πέραν της Peugeot TotalEnergies είναι η Toyota Gazoo Racing στην πρώτη θέση και Ferrari Af Corse στη δεύτερη θέση.

Δηλώσεις

Olivier Jansonnie – Τεχνικός Διευθυντής της Peugeot Sport: «Αυτό το αποτέλεσμα είναι πολύ λογικό αν κοιτάξει κανείς τον ρυθμό που είχαμε στα ελεύθερα δοκιμαστικά. Ξέραμε επίσης ότι για να πετύχουμε αυτό το αποτέλεσμα έπρεπε να κάνουμε έναν σχεδόν τέλειο αγώνα και αυτό κάναμε. Το #93 είναι στο βάθρο, αλλά είναι μια πραγματική ομαδική προσπάθεια. Το #94 ήταν επίσης πολύ ανταγωνιστικό και επέτρεψε στην Peugeot Sport να συγκεντρώσει μερικά σημαντικά δεδομένα. Θα μπορούσε να είχε τελειώσει και στο βάθρο χωρίς το τεχνικό του πρόβλημα που μας θυμίζει πόσο σκληρό είναι αυτό το σπορ. Επιστρέψαμε εδώ στη Monza, ένα χρόνο μετά το δύσκολο ντεμπούτο μας και δουλέψαμε πολύ για να πάρουμε αυτό το αποτέλεσμα που δίνει επιπλέον ώθηση στην ομάδα και δείχνει ότι βελτιωνόμαστε. Από αγωνιστική άποψη, έχουμε ακόμα δύο θέσεις να κερδίσουμε και έχουμε δύο αγώνες για να το κάνουμε, οπότε αυτός είναι ο νέος μας στόχος για το τέλος της σεζόν».

JeanEric Vergne – #93: «Είμαι πολύ χαρούμενος για αυτό το βάθρο, το πρώτο μας στα Hypercar μαζί με την PEUGEOT. Είχαμε ένα δύσκολο ξεκίνημα στην αρχή της σεζόν, αλλά η ομάδα δουλεύει ακατάπαυστα και αυτό το βάθρο δείχνει ότι όλη η σκληρή δουλειά μας έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς. Θα μας παρακινήσει ακόμη περισσότερο να συνεχίσουμε να δουλεύουμε τόσο σκληρά, να έχουμε περισσότερα αποτελέσματα τέτοιου είδους και ελπίζουμε ότι μια νίκη πριν το τέλος της σεζόν, θα είναι καταπληκτική».

Paul Di Resta – #93: «Μετά το Le Mans, είχαμε μια τόσο μεγάλη θετική ενέργεια. Η ομαδική δουλειά ήταν απίστευτη για να ετοιμάσουμε το μονοθέσιο για αυτόν τον αγώνα, και πιστέψτε με, ξέρω πόσο δύσκολο ήταν. Δεν είχαμε ένα απλό Σαββατοκύριακο, αλλά καταφέραμε να το ανατρέψουμε. Ο Mikkel είχε μια καλή αρχή, ο Jean-Eric έκανε πολύ καλή δουλειά στα προκριματικά, παραμείναμε σταθεροί και νομίζω ότι κάναμε πολύ καλή δουλειά. Τώρα οδεύουμε στις καλοκαιρινές διακοπές, έχουμε ακόμα λίγη δουλειά να κάνουμε, αλλά μπράβο σε όλη την ομάδα».

Mikkel Jensen – #93: «Δεν θα έλεγα ότι περιμέναμε αυτό το αποτέλεσμα όταν ξεκινήσαμε το Σαββατοκύριακο, αλλά στα δοκιμαστικά είδαμε ότι είχαμε καλό ρυθμό και όλα πήγαν καλά στον αγώνα. Είχαμε ένα υπέροχο ξεκίνημα, ανεβήκαμε θέσεις και το θέμα ήταν να μείνουμε μπροστά, να διαχειριστούμε τα ελαστικά, και να μην πάρουμε κακές αποφάσεις. Πιστεύω ότι καταφέραμε να αποφύγουμε κάθε λάθος και γι’ αυτό βρισκόμαστε στο βάθρο».

Gustavo Menezes – #94: «Προφανώς ήταν ένας απογοητευτικός αγώνας, ωστόσο είμαι πολύ χαρούμενος που βλέπω το άλλο αυτοκίνητό μας στην πρώτη 3άδα. Εκτός από αυτό, νομίζω ότι είχαμε πολύ σταθερό ρυθμό στην πίστα, αντιμετωπίσαμε ένα πρόβλημα με την μετάδοση, πιστεύαμε ότι μπορούσαμε να το αντέξουμε, αλλά δυστυχώς μετά από μερικούς γύρους έπρεπε να επιστρέψω στα pits καθώς δεν μπορούσα να επιταχύνω. Σε εκείνο το σημείο στην πίστα ο ρυθμός ήταν πολύ καλός, αλλά προφανώς δεν μπορούσαμε να κάνουμε πολλά, έτσι συνεχίσαμε να αγωνιζόμαστε, και να μαθαίνουμε για τον επόμενο αγώνα».

Προηγούμενο άρθροΟ Γιάννης Μεθενίτης στον Όμιλο Συγγελίδη
Επόμενο άρθροΟ Laurent Diot Director Enlarged Europe της Citroën