Η Toyota επικρίθηκε για τη σχετικά αργή ανάπτυξη BEV και περιέγραψε λεπτομερώς την στρατηγική της ηλεκτροκίνησης, υποσχόμενη εξαιρετική αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων, μείωση του κόστους κατά 40% και μπαταρίες στερεάς κατάστασης σε λίγα χρόνια.
Η Toyota Motor Corporation πραγματοποίησε πρόσφατα μια συνάντηση τεχνικής ενημέρωσης, “Toyota Technical Workshop”, με θέμα “Let’s Change the Future of Cars” και ανακοίνωσε μια ποικιλία νέων τεχνολογιών που θα υποστηρίξουν τη μετατροπή της σε εταιρεία κινητικότητας.
Ο Hiroki Nakajima, Executive Vice President και Chief Technology Officer, εξήγησε την τεχνολογική στρατηγική της Toyota και την κατεύθυνση της μελλοντικής κατασκευής αυτοκινήτων. Επιπλέον, μίλησε για συγκεκριμένες και ποικίλες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων εννοιών υπό ανάπτυξη, οι οποίες θα βοηθήσουν στην επίτευξη του οράματος και των πολιτικών που έχουν κοινοποιηθεί μέχρι τώρα. Μίλησαν επίσης ο Takero Kato, ο οποίος διορίστηκε πρόεδρος του νεοϊδρυθέντος εργοστασίου BEV, και ο Mitsumasa Yamagata, ο οποίος έχει προγραμματιστεί να οριστεί πρόεδρος του εργοστασίου υδρογόνου που θα λειτουργήσει τον Ιούλιο. Ανέπτυξαν τις αντίστοιχες στρατηγικές τους για τις δρατηριότητες ηλεκτρικών μπαταρίας (BEV) και υδρογόνου με μπαταρία (FCEV).
Δεν διαφοροποιείται η επιδίωξη της Toyota για παγκόσμια στρατηγική πολλαπλών τεχνολογιών, προσαρμόζοντας τα καλύτερα κινητήρια συστήματα στις τοπικές ανάγκες. Ωστόσο, τα υπό κάλυψη σχέδια μπαταριών toy Toyota Technical Workshop προ της γενικής συνέλευσης των μετόχων, καταδεικνύουν ότι η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία επιταχύνει την ανάπτυξη τεχνολογίας κυψελών για να καλύψει τη διαφορά με ανταγωνιστές προμηθευτές στόλων. Οι παρεχόμενες πληροφορίες είναι ιδιαίτερα ενδεικτικές.
Δύο χημικές διαδικασίες μπαταριών
Ανταποκρινόμενη στο μεγάλο δίλημμα υιοθέτησης BEV, το άγχος της αυτονομίας, η Toyota υπόσχεται πως η μπαταρία επόμενης γενιάς της σειράς NMC (νικελίου-μαγγανίου-καδμίου) θα παρέχει αυτονομία τουλάχιστον 1.000 χιλιομέτρων το 2026. Σήμερα κανένα BEV δεν το επιτυγχάνει. Το κόστος θα είναι 20% φθηνότερο του υπάρχοντος cross-over bZ4X και η ταχυφόρτιση μειώνεται από 30 σε 20 λεπτά.
Για περαιτέρω μείωση της λιανικής τιμής, η Toyota θα λανσάρει παράλληλα πακέτο χημικής σύνθεσης LFP (λιθίου- φωσφορικού σιδήρου) το 2026, 40% φθηνότερο από το υπάρχον bZ4X. Η αυτονομία θα εκτείνεται στα 750 χιλιόμετρα.
Η εταιρεία σήλωσε πως θα λανσάρει BEV επόμενης γενιάς παγκοσμίως ως πλήρη σειρά το 2026. Μέχρι το 2030, 1,7 εκατομμύρια μονάδες από τις 3,5 εκατομμύρια συνολικά θα παρέχονται από το BEV Factory. Δείτε εδώ σχετικό video.
Ικανοποίηση μετόχων
Αναβαθμίζοντας την ανάπτυξη της τεχνολογίας στερεάς κατάστασης, ως το επόμενο βήμα στην εξέλιξη των μπαταριών, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σημειώνει σημαντική πρόοδο. Προβλέπεται η διάθεση της τεχνολογίας στην αγορά το 2027, αρκετά νωρίτερα από τις εξειδικευμένες εταιρείες start-up μπαταριών, με πιθανή αυτονομία 1.500 χιλιομέτρων. Οι αναφερόμενες αυτονομίες δεν θα οφείλονται αποκλειστικά στην τεχνολογία κυψελών, αλλά και στη μείωση βάρους και την αεροδυναμική.
Η κίνηση αυτή της Toyota γίνεται στο πλαίσιο της ετήσιας συνέλευσης των μετόχων, για να σταματήσουν τα παράπονα όσων δεν είναι ικανοποιημένοι με την πρόοδό της.