Το 2021, το ντίζελ συνέχισε να κυριαρχεί στις πωλήσεις νέων μεσαίων και βαρέων φορτηγών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιπροσωπεύοντας το 95,8% της αγοράς (96,5% το 2020).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα αποτέλεσαν το 0,5% των πωλήσεων νέων φορτηγών στην περιοχή (από 0,4%), ενώ τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων κατείχαν μερίδιο αγοράς 3,6% (έναντι 3,0% το 2020).
Στην Ελλάδα τα νέα φορτηγά εναλλακτικών καυσίμων αποτελούσαν το 1,1% της αγοράς, με έξι μονάδες πέρσι έναντι 5 πρόπερσι.
Φορτηγά ντίζελ και βενζίνης
Οι ταξινομήσεις νέων πετρελαιοκίνητων φορτηγών το 2021 στην ΕΕ (εκτός Βουλγαρίας, Λιθουανίας και Μάλτας, όπου δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία) αυξήθηκαν κατά 13,6%, φτάνοντας τις 255.099 μονάδες.
Με εξαίρεση την Κύπρο, όλες οι αγορές της ΕΕ παρουσίασαν ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των σημαντικότερων της Δυτικής Ευρώπης: Ιταλία (+21,9%), Ισπανία (+7,1%), Γαλλία (+4,9%) και Γερμανία (+4,8%).
Στην Κεντρική Ευρώπη, σχεδόν όλες οι χώρες σημείωσαν διψήφια αύξηση. Η Πολωνία ήταν η τρίτη μεγαλύτερη αγορά φορτηγών ντίζελ στην ΕΕ, με πωλήσεις αυξημένες κατά 56,4%, στις 30.827 μονάδες.
Οι πωλήσεις νέων φορτηγών ντίζελ το 2021 στη χώρα μας κατέλαβαν το συντριπτικό 98,1% της συνολικής αγοράς με 562 μονάδες έναντι 556 του 2020.
Αντιθέτως, πωλήθηκαν μόλις 190 βενζινοκίνητα φορτηγά σε ολόκληρη την ΕΕ, σημειώνοντας πτώση 9,5% έναντι του 2020 και συνολικό μερίδιο αγοράς 0,1%. Η Φινλανδία κατέγραψε 141 ταξινομήσεις (+7,6%), καλύπτοντας σχεδόν το σύνολο των πωλήσεων βενζίνης.
Κανένα βενζινοκίνητο φορτηγό δεν πωλήθηκε στην Ελλάδα.
Φωτογραφία: ACEA