Σύμφωνα με σχετική έκθεση, της διεθνούς νομικής εταιρείας CMS, όλα εξαρτώνται από την υποδομή φόρτισης. Το πρόβλημα που υπάρχει στην ευρωπαϊκή βιομηχανία των ηλεκτρικών οχημάτων, επειδή δεν τα αγοράζουν αρκετοί άνθρωποι λόγω ανεπαρκούς υποδομής φόρτισης αλλά και ανεπαρκούς επένδυσης στην υποδομή, ακριβώς επειδή δεν υπάρχουν πολλά ηλεκτρικά οχήματα στο δρόμο, μπορεί τελικά να μην είναι τόσο κακό. Φαίνεται πως η τεχνολογία plug-in γέρασε πριν καν γεννηθεί. Αντί τα χρήματα να δαπανώνται για σημεία φόρτισης, οι επενδύσεις πηγαίνουν στην ανάπτυξη της ίδιας της τεχνολογίας φόρτισης.
Το μέλλον είναι η ασύρματη φόρτιση
Η μελέτη της CMS διαπίστωσε ότι η τρέχουσα μορφή μοντέλων επαγωγικής φόρτισης, στα οποία τα μαγνητικά πεδία μεταφέρουν ενέργεια στη μπαταρία στατικών EVs, είναι πιθανό να εξελιχθεί σε κινητή επαγωγική φόρτιση. Η BMW και η Vauxhall λανσάρισαν ηλεκτρικά μοντέλα που μπορούν να τροφοδοτηθούν ασύρματα, ενώ κορυφαίοι προμηθευτές τέτοιας τεχνολογίας, με τη μορφή «χαλιών ισχύος» (power mats), είναι η WiTricity και ο γερμανικός κολοσσός ημιαγωγών Qualcomm. Και οι δύο έχουν συμβάλει στη δημιουργία ενός κοινού προτύπου στο οποίο θα βασίζονται τα συστήματα ασύρματης φόρτισης αυτοκινήτων.
Τι γίνεται με τα ηλεκτροκίνητα οχήματα κυψελών υδρογόνου καυσίμου (FCEV);
Οι στόχοι για FCEV υδρογόνου είναι μικροί σε σύγκριση με τις εκδόσεις EV πλήρους μπαταρίας, χωρίς προσδοκίες αύξησης παρά μετά το 2030, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Ίδρυμα για το Κλίμα. Επί του παρόντος, οι αριθμοί είναι χαμηλοί, επειδή η τεχνολογία δεν είναι ακόμη εμπορικά εκμεταλλεύσιμη, ενώ οι μονάδες διεθνώς μόλις ξεπερνούσαν τις 7.200 το 2017. Σύμφωνα με το Ίδρυμα, το μερίδιο των FCEV στην παγκόσμια αγορά θα μπορούσε να φθάσει το 27% το 2050, ανταγωνιζόμενο μόνο τα EV μπαταριών .
Η ανάπτυξη στην τεχνολογία ανατροφοδότησης υδρογόνου βρίσκεται σε εξέλιξη στην Καλιφόρνια, την Κίνα, την Γερμανία, την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, σύμφωνα με το 2018 Global EV Outlook του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, που παρέχει μια ολοκληρωμένη εικόνα της κατάστασης.