Στην πρώτη ετήσια γενική συνέλευση της Stellantis, ο Carlos Tavares δήλωσε πως η εταιρεία στοχεύει να πουλήσει τρεις φορές περισσότερα υβριδικά plug-in και ηλεκτρικά οχήματα σε σχέση με πέρυσι, υποδηλώνοντας ότι οι 14 μάρκες που ενώθηκαν υπό τη Stellantis θα φτάσουν τις 400.000 μονάδες το 2021.
Η Stellantis επιταχύνει την καμπάνια ηλεκτροκίνησης. Οι Peugeot, Opel, DS και Citroën (πρώην PSA) εφοδιάζουν τις γκάμες τους με διάφορα ηλεκτρικά και υβριδικά plug-in μοντέλα τα τελευταία δύο χρόνια και προσεγγίζουν όλο και περισσότερους πελάτες. Από την πλευρά της FCA, τα πράγματα παρέμειναν εξαιρετικά ήσυχα στην ηλεκτροκίνηση.
Αυτό πλέον αλλάζει με το λανσάρισμα του Fiat 500e, το οποίο αποδεικνύεται πολύ επιτυχημένο και θα συμβάλει πολύ στην επίτευξη του στόχου των 400.000 ηλεκτροκίνητων οχημάτων το 2021. Μέχρι το τέλος του έτους, η γκάμα προϊόντων της Stellantis θα επεκταθεί περαιτέρω με το νέο DS4, το Peugeot 308 και το Opel / Vauxhall Astra, τα οποία θα κυκλοφορήσουν ως υβριδικά plug-in και θα προσελκύσουν ιδιαίτερα τους στόλους.
Η Stellantis θα λανσάρει πολλά περισσότερα μοντέλα plug-in τα επόμενα χρόνια με δύο επιπλέον πλατφόρμες. Έτσι, ο όμιλος θα καλύψει το σύνολο της αγοράς, από μικρά αυτοκίνητα πόλης, έως μεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα, SUV και pick-up.
Από 14% στο 38% το 2025
Σήμερα, το 14% των νέων οχημάτων Stellantis που πωλούνται στην Ευρώπη διαθέτουν θύρα φόρτισης. Περίπου ένα στα επτά. Σε τέσσερα χρόνια, ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί στο 38% ή πάνω από ένα στα τρία οχήματα.
Ο C. Tavares προβλέπει πως οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα αυξηθούν στο 70% του συνόλου στην Ευρώπη έως το 2030. Στις ΗΠΑ θεωρεί πως θα είναι μόνο 35%, επειδή εκεί η πίεση των αρχών για μείωση του άνθρακα δεν είναι τόσο αυστηρή για τους κατασκευαστές. Υπάρχει μια σημαντική εξαίρεση: η πολιτεία της Καλιφόρνιας, η οποία επιβάλλει αυστηρούς στόχους.
Ίδια παραγωγή μπαταριών
Για να εξασφαλίσει επαρκή προμήθεια μπαταριών, η Stellantis επενδύει σε δικά της εργοστάσια. Το πρώτο από αυτά κατασκευάζεται με κρατική υποστήριξη στη γαλλική πόλη Douvrin και θα λειτουργήσει το 2023. Το δεύτερο, το οποίο επίσης επιδοτείται, κατασκευάζεται στην Karlsruhe και θα αρχίσει παραγωγή μπαταριών το 2025. Τα δύο ευρωπαϊκά εργοστάσια μεγάλης δυναμικότητας θα παράγουν από κοινού μπαταρίες 50 GWh.
Αργότερα, δύο εργοστάσια μεγάλης δυναμικότητας θα κατασκευαστούν στις ΗΠΑ. Μέχρι το 2030 η Stellantis επιδιώκει να διαθέτει συνολική παραγωγική ικανότητα μπαταριών 250 GWh.
Ο όμιλος επιθυμεί επίσης να απεξαρτηθεί από τους παρόχους ηλεκτροκινητήρων και λογισμικού και να αναλάβει ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού ηλεκτρικών συστημάτων.