Η Bridgestone και η Lightyear συνεργάζονται για το πρώτο ηλιακό, ηλεκτρικό αυτοκίνητo: το Lightyear One. Το όχημα θα δοκιμαστεί στο 2ο τρίμηνο του 2021 και θα είναι διαθέσιμο στο εμπόριο μέχρι το τέλος του τέταρτου τριμήνου.

Η Bridgestone εφάρμοσε την ελαφρά και φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία ENLITEN σε ελαστικά Turanza Eco, ειδικά σχεδιασμένα για το Lightyear One, συμβάλλοντας αποφασιστικά στη διατήρηση της διάρκειας ζωής της μπαταρίας, τη μεγιστοποίηση της αυτονομίας του οχήματος και τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Η συνεργασία αυτή εντάσσεται στη στρατηγική της Bridgestone που στοχεύει να ηγηθεί παγκοσμίως στις προηγμένες λύσεις και τη βιώσιμη κινητικότητα.

Η συνεργασία των Lightyear και Bridgestone είναι αποτέλεσμα της κοινής τους εστίασης στη βιωσιμότητα και βασίζεται στην από κοινού εργασία τους για το παγκόσμιο ράλι ηλιοκίνητων – Bridgestone World Solar Challenge.

Πρόσφατη έρευνα της Bridgestone κατέδειξε πως σχεδόν το 50% των Ευρωπαίων ενδιαφέρονται για την απόκτηση αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ωστόσο το 37 % από αυτούς, διατηρούν τον σκεπτικισμό τους για την απόδοση και την περιορισμένη αυτονομία.

Το Lightyear One αντιμετωπίζει αυτές τις ανησυχίες άμεσα προσφέροντας μια άνευ προηγουμένου απόσταση 725 χιλιομέτρων, ενώ είναι έως και τρεις φορές περισσότερο αποδοτικό ενεργειακά σε σχέση με τα εναλλακτικά ηλεκτρικά οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά. Το όχημα φορτίζεται απευθείας από τον ήλιο μέσω μιας μεγάλης ηλιακής οροφής, ελαχιστοποιώντας τις εκπομπές CO2 και τις ανάγκες φόρτισης από τον χρήστη, ενώ μεγιστοποιείται η απόδοση.

Για να επιτύχει τέτοιες απίστευτες επιδόσεις, η Lightyear εξώθησε τα όρια της τεχνολογίας, σχεδιάζοντας ένα όχημα που διαθέτει τον καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή από οποιοδήποτε αυτοκίνητο παραγωγής μέχρι σήμερα, με σημαντικά οφέλη σε πολλούς διαφορετικούς τομείς σχεδιασμού του οχήματος. Για να υποστηρίξει αυτή τη μοναδική απόδοση και να τη βελτιώσει περαιτέρω, αναζήτησε ένα ελαστικό που θα προσέφερε πολύ χαμηλή αντίσταση κύλισης και μείωση βάρους, προκειμένου να διατηρήσει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, να μεγιστοποιήσει την εμβέλεια του οχήματος και να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Η Bridgestone ανέπτυξε τα ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά Turanza Eco για το Lightyear One, συνδυάζοντας για πρώτη φορά τις επαναστατικές τεχνολογίες χαμηλού βάρους ENLITEN και ologic. Οι τεχνολογίες αυτές μειώνουν το βάρος χρησιμοποιώντας λιγότερα υλικά κατά τη διαδικασία κατασκευής, μειώνουν, επίσης, την αντίσταση κύλισης μέσω του καινοτόμου πέλματος, της μεγαλύτερης διαμέτρου, της υψηλής πίεσης αέρα και του λεπτού σχεδιασμού.

Η πολύ χαμηλή αντίσταση κύλισης των ελαστικών σημαίνει επίσης ότι το Lightyear One μπορεί να επωφεληθεί από ελαφρύτερη μπαταρία. Ως αποτέλεσμα, τα ελαστικά Turanza Eco έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύουν την αυτονομία, σε σύγκριση με τα εξειδικευμένα για ηλεκτρικά οχήματα, εναλλακτικά ελαστικά Bridgestone, που ισοδυναμούν σε μείωση βάρους άνω των 90 κιλών.

Πέραν του ότι, το Lightyear One έχει μεγαλύτερη αυτονομία μεταξύ φορτίσεων, η κατανομή του πυριτίου του ελαστικού έχει βελτιωθεί εφαρμόζοντας μια νέα τεχνολογία ανάμιξης, με συνολική μείωση 3,6 κιλών (περίπου 10%) του βάρους του ελαστικού ανά όχημα, χωρίς κανένα συμβιβασμό στη χιλιομετρική φθορά και την πρόσφυση.

Για πρώτη φορά, τα ελαστικά Turanza Eco θα φέρουν τη νέα σήμανση Bridgestone EV στα πλαϊνά τοιχώματα. Η σήμανση Bridgestone EV εφαρμόζεται σε ελαστικά που είναι ειδικά κατασκευασμένα για ηλεκτρικά οχήματα και υποδεικνύει ότι αυτά υποβλήθηκαν σε αυστηρή διαδικασία δοκιμών και ελέγχου για να λάβουν έγκριση από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Έτσι, αυτά τα ελαστικά υποστηρίζουν τα μοναδικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών οχημάτων και πληρούν τις απαιτήσεις του κατασκευαστή του αυτοκινήτου για την αυτονομία της μπαταρίας, τον έλεγχο του οχήματος και τη διάρκεια ζωής των ελαστικών.

Η Bridgestone χρησιμοποίησε επίσης την τεχνολογία Εικονικής Ανάπτυξης Ελαστικού που επιτρέπει την ακριβή προσομοίωση της απόδοσης ενός ελαστικού χωρίς να χρειάζεται να το παράγει και να το δοκιμάζει φυσικά, εξοικονομώντας έως και 40.000 χιλιόμετρα σε πραγματικές δοκιμές σε εξωτερικούς χώρους και στόλους. Μπορεί επίσης να μειώσει τον χρόνο ανάπτυξης προϊόντων και τις δοκιμές ελαστικών σε εξωτερικό χώρο και στόλους έως και 50%.

Τα θεμέλια για το Lightyear One τέθηκαν κατά τη διάρκεια του Bridgestone World Solar Challenge, ενός αγώνα 3.000 χιλιομέτρων σε αραιοκατοικημένη περιοχή της Αυστραλίας, που αποτελεί πρόκληση για την τεχνολογική καινοτομία και την ηλιακή κινητικότητα. Η Bridgestone συνεργάζεται με το Eindhoven Technical University και τους ανθρώπους της Lightyear εδώ και οκτώ χρόνια. Η ηλιακή ομάδα του Αϊντχόβεν, εκεί όπου γεννήθηκε η Lightyear, κέρδισε το Cruiser Cup του Bridgestone World Solar Challenge τέσσερις συνεχόμενες φορές, από το 2016 έως το 2019.

Ο Emilio Tiberio, COO και CTO της Bridgestone EMIA, δήλωσε: «Η Lightyear μας εντυπωσίασε με την προσέγγισή της στη βιώσιμη κινητικότητα από τότε που είδαμε την ομάδα να παίρνει μέρος στο Bridgestone World Solar Challenge. Ως εκ τούτου, είμαστε ενθουσιασμένοι για τον ρόλο μας στην πραγματοποίηση του Lightyear One. Η Bridgestone δεσμεύεται στη μείωση κατά 50% των εκπομπών CO2 έως το 2030 και στη χρήση 100% βιώσιμων υλικών έως το 2050. Οι στρατηγικές συνεργασίες αποτελούν το θεμέλιο για την επίτευξη αυτών των στόχων».

Ο Lex Hoefsloot, CEO της Lightyear, πρόσθεσε: «Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς με τη συνεργασία μεταξύ Bridgestone και Lightyear – δύο εταιρείες που μοιράζονται το όραμα για βιώσιμη μελλοντική κινητικότητα. Ο κόσμος βιώνει ήδη αλλαγές και προκλήσεις άνευ προηγουμένου. Μέσω της καινοτομίας και των τεχνολογιών αιχμής, μπορούμε να συνεργαστούμε για να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες και να δημιουργήσουμε έναν πιο βιώσιμο κόσμο».

Προηγούμενο άρθροΠαγκόσμια πρεμιέρα για την BMW iX
Επόμενο άρθροStellantis: Στόχος η πώληση άνω των 400.000 EV φέτος