Οι τύποι καυσίμων των νέων αυτοκινήτων, σύμφωνα με τα στοιχεία της ‘Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου, το τρίτο τρίμηνο του 2018: ντίζελ -18,2%, βενζίνη + 15,2%, ηλεκτρικά + 30,0%.

Το κόστος και η φορολογία των καυσίμων ντίζελ αυξάνονται, καθώς και ο φόρος εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα τώρα που αρχίζει να ισχύει το WLTP. Ταυτόχρονα, τα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα πολλαπλασιάζονται στον τομέα του fleet. Αυτό εξηγεί γιατί σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2017, η ζήτηση για οχήματα εναλλακτικής ισχύος (AFV) στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 29,7% το τρίτο τρίμηνο του 2018.

Η μεγαλύτερη άνοδος παρατηρείται στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV), ο οποίος αυξήθηκε κατά 37,4%. Οι ταξινομήσεις υβριδικών (HEV) και plug-in υβριδικών (PHEV) αυξήθηκαν κατά 37,1 και 24,5% αντίστοιχα. Η ζήτηση για οχήματα LPG και CNG αυξήθηκε κατά 11,8%.

Οι ταξινομήσεις APV παρουσίασαν τα υψηλότερα ποσοστά στην Ισπανία (+62,5%) – χάρη σε αξιοσημείωτη άνοδο στους τομείς LPG και CNG – και στη Γερμανία (+ 51,4%). Για να γίνει αντιληπτή η προοπτική: όλα γενικά τα APVs αντιστοιχούσαν σε ποσοστό 7,8% της αγοράς και μόνο το 2% των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ κατά το τρίτο τρίμηνο του 2018 ήταν ηλεκτρικά (BEV ή PHEV).

Όρεξη για ηλεκτρικά

Από τις 6 μεγαλύτερες αγορές, η Ιταλία παρουσίασε την μεγαλύτερη αύξηση για EVs στο τρίτο τρίμηνο: υπερτριπλασίασε τις σχετικές πωλήσεις της, αλλά ξεκινώντας από μόλις 430 μονάδες στο τρίτο τρίμηνο του 2017. Η Ολλανδία συνεχίζει να παρουσιάζουν άνοδο, από περίπου 2.400 σε πάνω από 5.800 μονάδες το ίδιο τρίμηνο.

Η Γερμανία σημείωσε αύξηση 17 % στο τρίτο τρίμηνο, αλλά επιτυγχάνει +49,5 % σε ετήσια βάση.

Η Γαλλία σημειώνει χαμηλότερη επίδοση, με ένα μέτριο 11,8% στο τρίτο τρίμηνο και μόλις 7,8% σε ετήσια βάση. Με 4,3%, η Ισπανία ακολουθεί ασθμαίνοντας στο τρίτο τρίμηνο, αλλά κατορθώνει να καταγράψει +44,1% σε ετήσια βάση. Η αβεβαιότητα του Brexit επιβράδυνε τη δυναμική της βρετανικής αγοράς EV σε 1,3% σε ετήσια βάση και 11,2% στο τρίτο τρίμηνο. Με περισσότερα από 11.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν πωληθεί από τον Ιανουάριο, οι Βρετανοί παραμένουν οι τέταρτοι πιο πρόθυμοι να υιοθετήσουν ηλεκτρικά μέσα στην ΕΕ.

Τα υβριδικά προωθούνται ιδιαίτερα

Τα υβριδικά με εξωτερικά φορτιζόμενη μπαταρία (PHEVs) είναι πολύ στη μόδα στη Δανία από τις αρχές του 2018, με πωλήσεις από μόλις 170 μονάδες σε ετήσια βάση για το 2017, σε 1.646 μονάδες φέτος. Η Ιταλία επίσης ενδιαφέρεται όλο και περισσότερο για τα PHEVs, σημειώνοντας αύξηση 74,1%. Στη Γερμανία η αύξηση ήταν 25,2% σε σχέση με πέρυσι, στην Ισπανία +82%, στη Γαλλία +39,5% και στο Ηνωμένο Βασίλειο + 30,7%. Συνολικά, η αγορά PHEV αυξήθηκε κατά 41%.

Οι πωλήσεις υβριδικών (HEV) υπήρξαν σχεδόν εξίσου καλές, με αύξηση 37,1% σε σχέση με το πρώτο και το τρίτο τρίμηνο του 2017. Η Γερμανία παρουσιάζει την ταχύτερη αύξηση στην ΕΕ6, καταγράφοντας +79%. Το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται στο +21,7%, η Γαλλία +33%, η Ιταλία +31,5% και η Ισπανία +38,9%. Αυτό αναμφισβήτητα σημαίνει ότι η Toyota και η Lexus πηγαίνουν καλά στην Ευρώπη, με μοντέλα όπως το C-HR, το Auris (σύντομα Corolla), το RAV4 και το Prius. Η Hyundai και η KIA ακολουθούν τα ιαπωνικά με το Ioniq και το Niro Hybrid.

Το ντίζελ σε πτώση

Μεταξύ της 1ης Ιουνίου και της 30ής Σεπτεμβρίου 2018, σχεδόν το 58% όλων των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ ήταν βενζινοκίνητα, ενώ περίπου το ένα τρίτο ήταν πετρελαιοκίνητα. Αυτό σημαίνει ότι το μερίδιο αγοράς της βενζίνης αυξήθηκε σχεδόν κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2017.

Το ντίζελ εξακολουθεί να πέφτει στις περισσότερες χώρες της ΕΕ – εκτός από τη Δανία, τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία και την Πολωνία, όπου διατηρεί τα ποσοστά του ή ακόμα τα αυξάνει σε σχέση με 2017. Το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων οχημάτων μειώθηκε από 43,1 σε 34,7 σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο πριν από ένα χρόνο. Το ντίζελ μειώνεται πραγματικά πολύ στο Ηνωμένο Βασίλειο, σημειώνοντας πτώση -33,9 στο τρίτο τρίμηνο. Μετά τη διατήρηση ισχυρών πωλήσεων για πολύ καιρό, η Ιταλία αρχίζει επίσης να έχει αμφιβολίες για το μέλλον του καυσίμου, σημειώνοντας πτώση 16,7 %.

 

Προηγούμενο άρθροVW και Daimler συμφωνούν να πληρώσουν για τις διορθώσεις ντίζελ
Επόμενο άρθροΤο Mazda3 με κινητήρα Skyactiv-X κάνει το ντεμπούτο του στο L.A.