Ο Όμιλος BMW προχωράει με την ηλεκτρική κινητικότητα και εμβαθύνει τις υπάρχουσες επιχειρηματικές σχέσεις του με τους κατασκευαστές κυψελών μπαταριών CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited) και Samsung SDI. Για να εξασφαλίσει τις μακροχρόνιες ανάγκες του σε μπαταρίες ανέθεσε συνολικό όγκο παραγγελιών άνω των 10 δισ. ευρώ.
Ο αρχικός όγκος παραγγελιών 4 δισ. ευρώ στην CATL που ανακοινώθηκε στα μέσα του 2018 θα αυξηθεί στα 7,3 δισ. ευρώ (διάρκεια συμβάσεων από το 2020 έως το 2031), με 4,5 δισ. ευρώ για τον Όμιλο BMW και 2,8 δισ. ευρώ για το κινεζικό εργοστάσιο παραγωγής της BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA), μια κοινοπραξία στο Shenyang. Ο Όμιλος BMW είναι ο πρώτος πελάτης του εργοστασίου μπαταριών CATL που ανεγείρεται στο Erfurt της Γερμανίας. “Υποστηρίξαμε ενεργά και διαδραματίσαμε ενεργό ρόλο στην ίδρυση της CATL στη Γερμανία”, δήλωσε ο Dr. Andreas Wendt, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, υπεύθυνος του Δικτύου Αγορών και Προμηθειών.
Ο Όμιλος BMW έχει επίσης υπογράψει μακροπρόθεσμη σύμβαση προμήθειας για τους πέμπτης γενιάς ηλεκτροκινητήρες με τον δεύτερο προμηθευτή του, την Samsung SDI. Η σύμβαση, ύψους 2,9 δισ. ευρώ, εκτείνεται από το 2021 έως το 2031. “Με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζουμε τις μακροπρόθεσμες ανάγκες μας σε μπαταρίες. Κάθε γενιά μπαταριών ανατίθεται βάσει διεθνούς διαγωνισμού στον κορυφαίο κατασκευαστή τόσο από τεχνολογικής όσο και από επιχειρηματικής σκοπιάς. Αυτό διασφαλίζει την πρόσβαση στην καλύτερη δυνατή τεχνολογία μπαταριών”, δήλωσε ο κ. Wendt σε εκδήλωση προμηθευτή στη Σεούλ της Νότιας Κορέας.
Ο Όμιλος BMW θα προμηθευτεί το κοβάλτιο που χρειάζεται ως βασική πρώτη ύλη για την παραγωγή κυψελών απευθείας από ορυχεία της Αυστραλίας και του Μαρόκου και θα το διαθέσει στην CATL και την Samsung SDI. Το ίδιο ισχύει και για το λίθιο, το οποίο ο Όμιλος θα προμηθευτεί απευθείας από ορυχεία, συμπεριλαμβανομένης της Αυστραλίας. Αυτό παρέχει στην εταιρεία πλήρη διαφάνεια της προέλευσης αμφοτέρων των πρώτων υλών. Η συμμόρφωση με τα περιβαλλοντικά πρότυπα και ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων έχουν απόλυτη προτεραιότητα. Η πέμπτη γενιά ηλεκτροκινητήρων του Ομίλου BMW από το 2021 θα κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου χωρίς τη χρήση σπάνιων γαιών. “Αυτό σημαίνει πως δεν θα εξαρτώμεθα πλέον από τη διαθεσιμότητά τους”, εξήγησε ο κ. Wendt.
Εκτενής εντόπια τεχνογνωσία μπαταριών
Ο Όμιλος BMW διαθέτει εκτενή τεχνογνωσία σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας μπαταριών. Η εντόπια παραγωγή μπαταριών πραγματοποιείται στα εργοστάσια του Ομίλου στο Dingolfing (Γερμανία) και το Spartanburg (ΗΠΑ) και στο εργοστάσιο της BBA στο Shenyang (Κίνα). Ο Όμιλος παράγει επίσης μπαταρίες στην Ταϊλάνδη και συνεργάζεται με τον Όμιλο Dräxlmaier στον τομέα αυτόν.
Στις 14 Νοεμβρίου, η εταιρεία εγκαινίασε το Κέντρο Τεχνογνωσίας Κυψελών Μπαταριών στο Μόναχο. Σκοπός του κέντρου είναι η προώθηση της τεχνολογίας κυψελών μπαταριών και η εφαρμογή διαδικασιών παραγωγής. Η εταιρεία επένδυσε συνολικά 200 εκατ. ευρώ στο κέντρο, με στόχο τη δημιουργία έως και 200 θέσεων εργασίας. Η παραγωγή πρότυπων κυψελών μπαταριών καθιστά δυνατή την ανάλυση και πλήρη κατανόηση των διαδικασιών της δημιουργίας αξίας μπαταριών. “Το εάν εμείς οι ίδιοι θα παράγουμε τις μπαταρίες αυτές αργότερα θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο με τον οποίο θα αναπτυχθεί η αγορά των προμηθευτών”, ανέφερε ο κ. Wendt.
Ο Όμιλος BMW έχει δημιουργήσει μια τεχνολογική κοινοπραξία με τη σουηδική κατασκευαστική μπαταριών Northvolt και την Umicore, μια βελγική εταιρεία ανάπτυξης υλικών μπαταριών, με σκοπό την ανάπτυξη της ζωτικής σημασίας τεχνολογίας για την ηλεκτροκίνηση. Η συνεργασία θα επικεντρωθεί στη δημιουργία μιας πλήρους, βιώσιμης αλυσίδας αξίας για μπαταρίες στην Ευρώπη, από την ανάπτυξη και την παραγωγή μέχρι την ανακύκλωση. Η ανακύκλωση εξαρτημάτων μπαταριών διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ολοκλήρωση του κύκλου υλικών στο μέτρο του δυνατού και στη μεγιστοποίηση της επαναχρησιμοποίησης των πρώτων υλών, καθώς θα αυξάνεται η ζήτηση για μπαταρίες.
Ο Όμιλος BMW είναι πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση – 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα μέχρι το 2023
Μέχρι το 2023, ο Όμιλος BMW θα διαθέτει 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Η βάση γι’ αυτό δημιουργείται από ευέλικτες αρχιτεκτονικές για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, υβριδικά plug-in και μοντέλα με μηχανές καύσης, που θα επιτρέπουν την ταχεία ανταπόκριση της εταιρείας στις μεταβαλλόμενες συνθήκες. Περισσότερα από τα μισά των 25 μοντέλων θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Ο Όμιλος θα διπλασιάσει τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων μεταξύ 2019 και 2021. Η εταιρεία αναμένει να σημειώσει μια κατακόρυφη καμπύλη ανάπτυξης μέχρι το 2025: Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων αναμένεται να αυξηθούν πάνω από 30% κατά μέσο όρο ετησίως. Στην Ευρώπη, η εταιρεία εφαρμόζει επίσης μια φιλόδοξη λογική ανάπτυξης: Στόχος είναι η αύξηση του ποσοστού ηλεκτροκίνητων οχημάτων του νέου στόλου κατά ένα τέταρτο το 2021 και ένα τρίτο το 2025. Μέχρι το 2030 θα πρέπει να αντιπροσωπεύουν το ήμισυ του όγκου πωλήσεων.
Ως πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση, ο Όμιλος BMW αποτελεί ήδη κορυφαίο προμηθευτή ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μέχρι το τέλος του 2019, η εταιρεία στοχεύει να διαθέσει πάνω από μισό εκατομμύριο οχήματα με αμιγώς ηλεκτρικούς ή plug-in υβριδικούς κινητήρες στην κυκλοφορία. Μέσα σε δύο χρόνια, ο Όμικλος θα προσφέρει πέντε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα παραγωγής: Παράλληλα με τη BMW i3, με περισσότερες από 160.000 μονάδες μέχρι σήμερα, θα ξεκινήσει φέτος η παραγωγή του αμιγώς ηλεκτρικού MINI στο εργοστάσιο της Οξφόρδης. Θα ακολουθήσει το 2020 η αμιγώς ηλεκτρική BMW iX3 από το Shenyang (Κίνα) και το 2021 η BMW iNEXT, η οποία θα παραχθεί στο Dingolfing και η BMW i4 από το εργοστάσιο του Μονάχου.