Τα οφέλη από την οδήγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις πόλεις αναγνωρίζονται από όλους και μπορούν να είναι άμεσα: οι ήσυχοι κινητήρες τους θα μειώσουν την ηχορύπανση και θα περιορίσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Τι θα συμβεί όμως αργότερα με τις χρησιμοποιημένες μπαταρίες; Εξάλλου, το αποτύπωμα άνθρακα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να αυξηθεί αρκετά, ανάλογα με τον τρόπο φόρτισης αλλά και τον τρόπο παραγωγής της μπαταρίας του. Πώς αντιμετωπίζουν το θέμα αυτό οι αυτοκινητοβιομηχανίες; Ας δούμε την περίπτωση της BMW, που συνεργάζεται με την Northvolt και την Umicore.

Έχουν ήδη περάσει περισσότερα από 10 χρόνια από τότε που η BMW Group αναγνώρισε τη σημασία της βιωσιμότητας και αποφάσισε να επικεντρωθεί στην ηλεκτροκίνηση. Ο Stefan Juraschek, επικεφαλής του Development Electric Powertrain στη BMW Group απαντά για το τι θα συμβεί με τις μπαταρίες και για το πώς μπορεί να αντιμετωπίσει το θέμα η τεχνολογία:

Stefan Juraschek: Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί ένας κλειστός κύκλος διάρκειας ζωής για βιώσιμες μπαταρίες στην Ευρώπη. Αυτό ξεκινά με ένα σχέδιο ανακυκλώσιμων μπαταριών και συνεχίζεται με μια παραγωγική διαδικασία που χρησιμοποιεί κυρίως ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Οι μπαταρίες θα πρέπει πρώτα να εκπληρώσουν τον πρωταρχικό τους σκοπό για όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο. Μόλις ολοκληρωθεί ο κύκλος ζωής τους, θα μπορούσαν ενδεχομένως να χρησιμοποιηθούν σε σταθερές συσκευές αποθήκευσης ενέργειας. Τέλος, η μπαταρία ανακυκλώνεται και οι πρώτες ύλες επαναχρησιμοποιούνται, συμπληρώνοντας τον κύκλο.

Και ποιό είναι το έργο που επιτελεί ο καθένας από τους τρεις εταίρους στο θέμα αυτό;

Stefan Juraschek: Το BMW Group επικεντρώνεται στην ανάπτυξη μπαταριών, η Northvolt κατασκευάζει εγκατάσταση παραγωγής μπαταριών στη Σουηδία και η Umicore είναι ο ειδικός για τον κύκλο ζωής των υλικών και την ανακύκλωση.

Η BMW είχε ήδη προχωρήσει με κάποιες εξελίξεις για την ανακύκλωση των υλικών. Τι περιμένετε τώρα να επιτύχετε ενώνοντας τις δυνάμεις σας με την Umicore;

Stefan Juraschek: Και οι δύο εταίροι ξεκινούμε το πρόγραμμα αυτό με τις δικές μας θεμελιώδεις εξελίξεις. Συνεργαζόμαστε με την Umicore για την ανάπτυξη της τεχνολογίας ανακυκλώσιμων κυψελών / μπαταριών που συνεχίζεται με μια βιώσιμη παραγωγική διαδικασία. Σε μεταγενέστερο στάδιο, φυσικά, μεγάλες ποσότητες υλικού θα επανέλθουν για ανακύκλωση. Πριν όμως συμβεί αυτό, προβλέπω μια μακρά φάση πρωτογενούς χρήσης σε οχήματα που θα συνεχιστεί με επαναχρησιμοποίηση σε σταθερές συσκευές αποθήκευσης.

Πώς ακριβώς λειτουργεί αυτή η δευτερεύουσα χρήση;

Stefan Juraschek: Όσον αφορά στον όμιλο BMW, η επανάχρηση χρησιμοποιημένων μπαταριών ως σταθερών συσκευών αποθήκευσης ενέργειας είναι ένα λογικό βήμα προς την ολιστική βιωσιμότητα. Η χρήση σταθερών συσκευών αποθήκευσης ενέργειας πρόκειται να αποκτήσει ιδιαίτερη σημασία με την τρέχουσα ενεργειακή επανάσταση. Όταν θα παράγεται πλεόνασμα ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, θα μπορεί να αποθηκευτεί σε αυτές τις σταθερές συσκευές. Και σε περιόδους χαμηλής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, η συσκευή αποθήκευσης θα μπορεί να απελευθερώσει τη συσσωρευμένη ισχύ.

Έχουμε ήδη εφαρμόσει με επιτυχία αυτό το είδος σταθεροποίησης ηλεκτρικού δικτύου με χρησιμοποιημένες μπαταρίες από τα πρότυπα BMW i3 και MINI E, στο πλαίσιο κοινών αναπτυξιακών προγραμμάτων με εταίρους όπως οι Vattenfall, Bosch και NextEra. Η εγκατάσταση αποθήκευσης ενέργειας στο εργοστάσιο του Leipzig του BMW Group, το οποίο διαθέτει συνολικά 700 μπαταρίες BMW i3, είναι ένα παράδειγμα για το πόσο αποδοτική μπορεί να γίνει η χρήση μπαταριών στο τέλος του κύκλου ζωής τους στα οχήματα, δίνοντας τους μια δεύτερη ζωή, ως μέρος ενός μοντέλου βιώσιμης ενέργειας. Αυτό αποδεικνύει και πάλι πώς η έννοια της βιωσιμότητας στη BMW i εκτείνεται πολύ πιο πέρα από το όχημα.

Το BMW Group είναι προετοιμασμένο για ένα μέλλον που ορίζεται από την ηλεκτροκινητικότητα, με σχέδια για ανακύκλωση χρησιμοποιημένων μπαταριών, ισχυρές συνεργασίες, ευρύ φάσμα ηλεκτροκίνητων οχημάτων και ισχυρή τεχνολογική δομή. Με τη στρατηγική ευθυγράμμιση και τη δέσμευσή μας στις υπηρεσίες κινητικότητας και το BMW i, θα συνεχίσουμε να διαμορφώνουμε αυτόν τον τομέα ως πρωτοπόροι και να προχωρούμε μπροστά.

 

Προηγούμενο άρθροΝέο Renault TWINGO “le coq sportif”
Επόμενο άρθροKAMIQ: Το νέο compact SUV της Skoda