Τον Σεπτέμβριο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν και πάλι, σημειώνοντας τη 15η συνεχή μηνιαία πτώση.
Παρά την ισχυρή ανάκαμψη στις ταξινομήσεις φορτηγών, οι συνολικές πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, συρρικνώθηκαν κατά 6,6% στις 133.873 μονάδες, λόγω των αρνητικών επιδόσεων στην κατηγορία βαν. Με εξαίρεση την Ισπανία (+0,1%), όλες οι μεγάλες αγορές της ΕΕ αντιμετώπισαν πτώση: Γαλλία (-11,0%), Ιταλία (-10,7%) και Γερμανία (-3,1%).
Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022, οι πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ παρέμειναν σε αρνητικό έδαφος (-17,6%), συνολικά σχεδόν 1,2 εκατομμύρια μονάδες. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής σημείωσαν αρνητική εξέλιξη, με την Ισπανία να καταγράφει τη μεγαλύτερη πτώση (-23,0%).
Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t
Οι ταξινομήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων τον Σεπτέμβριο στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 11,3% στις 105.790 μονάδες. Αυτή η αρνητική τάση αντικατοπτρίστηκε στις αδύναμες επιδόσεις των τεσσάρων βασικών αγορών στην περιοχή, που όλες υπέστησαν πτώση: Ιταλία (-13,5%), Γαλλία (-12,3%), Γερμανία (-7,2%) και Ισπανία (-3,5%).
Στο σύνολο του εννεαμήνου, οι ταξινομήσεις νέων βαν στην ΕΕ συρρικνώθηκαν κατά 21,2% σε σύγκριση με την ίδια περσινή περίοδο. Με εξαίρεση την Κύπρο (+6,4%) και τη Σλοβακία (+0,2%), όλες οι αγορές της ΕΕ παρουσίασαν πτώση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων: Ισπανία (-27,7%), Γαλλία (-22,4%), Γερμανία (-18,9%). και Ιταλία (-12,4%).
Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω
Οι ταξινομήσεις νέων βαρέων φορτηγών τον Σεπτέμβριο σε όλη την ΕΕ ήταν ισχυρές, με το τμήμα να βελτιώνεται κατά 21,0%, καθώς όλες οι αγορές στην περιοχή – εκτός από την Πορτογαλία (-35,7%) – σημείωσαν σημαντική ανάπτυξη. Ιδιαίτερα οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης παρείχαν ισχυρή ώθηση στην ανάπτυξη του περασμένου μήνα, καταγράφοντας μάλιστα τριψήφια ποσοστιαία άνοδο στην Κροατία (+173,5%) και στη Λιθουανία (+154,2%).
Την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2022, οι ταξινομήσεις νέων βαρέων φορτηγών αυξήθηκαν κατά 4,6% φτάνοντας τις 188.067 μονάδες. Τα δύο διαδοχικά θετικά αποτελέσματα τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο συνέβαλαν στη βελτίωση των επιδόσεων για το έτος συνολικά. Ως αποτέλεσμα, τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ είχαν καλύτερες επιδόσεις συγκριτικά με πέρσι, με τη Γερμανία μόνο να καταγράφει ελαφρά πτώση (-0,8%).
Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t
Οι ταξινομήσεις νέων μεσαίων και βαρέων φορτηγών στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 18,3% τον Σεπτέμβριο. Με εξαίρεση την Πορτογαλία (-32,6%), όλες οι αγορές της περιοχής συνέβαλαν θετικά στη συνολική ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων σημαντικών: Ισπανία (+22,8%), Γερμανία (+11,9%), Γαλλία (+3,0%) και Ιταλία (+3,0%).
Το εννεάμηνο, τα νέα φορτηγά που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 1,5%, καθώς οι αυξήσεις που καταγράφηκαν τους τελευταίους δύο μήνες έφεραν το σωρευτικό αποτέλεσμα σε θετικό έδαφος. Οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό σε αυτή τη θετική επίδοση (+9,6%). Από την άλλη πλευρά, μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων δυτικοευρωπαϊκών αγορών μόνο η Ισπανία κατέγραψε ανάπτυξη (+10,3%).
Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t
Τον Σεπτέμβριο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ παρέμειναν σταθερές (-0,1%) με 2.370 πωλήσεις. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής κατέγραψαν μικτά αποτελέσματα. Η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-19,6%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-5,4%). Η Ιταλία, από την άλλη, σημείωσε σημαντική άνοδο (+32,0%).
Μέχρι στιγμής το 2022, οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων μειώθηκαν κατά 4,8% στις 20.457 μονάδες. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία ήταν η μόνη που σημείωσε ανάπτυξη (+29,3%). Αντίθετα, η Γερμανία (22,5%), η Γαλλία (-14,9%) και η Ιταλία (-9,4%) σημείωσαν σημαντική πτώση.