Οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν και πάλι τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 2022 – πτώση 17,4% και 8,0% αντίστοιχα – σημειώνοντας δεκατέσσερις συνεχείς μήνες πτώσης, όπως δείχνουν τα στοιχεία της ACEA.

Η απότομη πτώση των ταξινομήσεων φορτηγών ήταν ο βασικός παράγοντας για τη συνολική συρρίκνωση της αγοράς επαγγελματικών οχημάτων. Όλες οι βασικές αγορές της ΕΕ παρουσίασαν μείωση κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, με εξαίρεση την Ισπανία, η οποία κατάφερε να σημειώσει ανάπτυξη τον Αύγουστο (+11,5%). Η χώρα μας κατέγραψε επίσης μείωση τον Ιούλιο (-16,6%), ωστόσο τον Αύγουστο επέστρεψε στην ανάπτυξη με 8,4% μεταβολή σε σχέση με τον περσινό.

Το οκτάμηνο του 2022, ο όγκος πωλήσεων επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκε κατά 18,8% σε 1 εκατομμύριο μονάδες που καταγράφηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής ακολούθησαν αυτήν την αρνητική τάση, με την Ισπανία (-25,2%), τη Γαλλία (-21,5%), τη Γερμανία (-17,1%) και την Ιταλία (-11,1%) να έχουν διψήφια πτώση μέχρι στιγμής φέτος. Πτώση και στην Ελλάδα το οκτάμηνο (-7,8%).

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5 t

Η αγορά νέων βαν στην ΕΕ κατέγραψε διψήφια πτώση τόσο τον Ιούλιο (-20,6%) όσο και τον Αύγουστο (12,1%), καθώς τα συνεχιζόμενα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας συνέχισαν να επηρεάζουν τη διαθεσιμότητα των οχημάτων σε αυτό το τμήμα. Με εξαίρεση τη θετική επίδοση της Ισπανίας τον Αύγουστο (+8,8%), όλες οι μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν πτώση το καλοκαίρι. Η Ελλάδα σημείωσε και αυτή πτώση τον Ιούλιο (-18,5%) αλλά τον Αύγουστο κατέγραψε διψήφια αύξηση (+10,2%).

Το διάστημα Ιανουαρίου Αυγούστου, ταξινομήθηκαν 838.608 νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα σε ολόκληρη την ΕΕ, σημειώνοντας μείωση 22,3% σε σύγκριση με την ίδια περσινή περίοδ. Στη Γαλλία, τη μεγαλύτερη αγορά βαν στην περιοχή, οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 23,6% σε ετήσια βάση. Απώλειες κατέγραψαν και άλλες βασικές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ισπανίας –η οποία σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία πτώση (-29,9%)– της Γερμανίας (-20,2%) και της Ιταλίας (-12,4%). Σχετικά μικρότερη η πτώση στη χώρα μας (-8,2%).

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16 t και άνω

Η ανοδική δυναμική στην κατηγορία των βαρέων φορτηγών συνεχίστηκε, με σταθερή αύξηση να καταγράφεται τον Ιούλιο (+2,8%) και ιδιαίτερα τον Αύγουστο (+24,4%). Το αποτέλεσμα του Ιουλίου προήλθε σε μεγάλο βαθμό από τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης (+15%). Ο Αύγουστος ήταν ένας ακόμη πιο θετικός μήνας, με όλες σχεδόν τις αγορές της ΕΕ να σημειώνουν ισχυρά κέρδη. Η ίδια εικόνα και στη χώρα μας με 53,5% αύξηση τον Ιούλιο και 16,7% τον Αύγουστο.

Η αγορά βαρέων επαγγελματικών οχημάτων της ΕΕ παρέμεινε σε θετικό έδαφος το οκτάμηνο, χάρη στα αποτελέσματα των τελευταίων τεσσάρων μηνών. Οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 2,7% σε 165.908 μονάδες σε ετήσια βάση. Οι βασικές αγορές της περιοχής παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα. Η Γερμανία κατέγραψε ελαφρά πτώση (-1,8%), ενώ η Ισπανία και η Γαλλία σημείωσαν ανάπτυξη (+9,9% και +1,9% αντίστοιχα). Το ίδιο και η Ελλάδα, σε μεγαλύτερο όμως ποσοστό (+57,8% και +53,7%) με 372 μονάδες στο σύνολο του οκταμήνου.

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 t

Οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην ΕΕ επέστρεψαν σε ανάπτυξη τον Αύγουστο (+18,1%), αφού παρέμειναν σταθερές τον Ιούλιο (-0,5%). Η Πολωνία – μια από τις μεγαλύτερες αγορές φορτηγών της περιοχής – συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό σε αυτό το θετικό αποτέλεσμα, σημειώνοντας αύξηση 35,4%. Άλλες βασικές αγορές της ΕΕ κατέγραψαν επίσης σταθερή αύξηση: Ισπανία (+27,4%), Ιταλία (+17,6%), Γαλλία (+8,0%) και Γερμανία (+4,4%). Παρομοίως και η Ελλάδα με 23,4% τον Ιούλιο και 27,6% τον Αύγουστο.

Μέχρι στιγμής το 2022, οι ταξινομήσεις νέων μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 0,6%, παρά την αύξηση του περασμένου μήνα. Με εξαίρεση την Ισπανία (+8,8%), όλες οι μεγάλες αγορές της Δυτικής Ευρώπης είχαν χειρότερη επίδοση από το 2021: Γερμανία (6,1%), Γαλλία (-1,8%) και Ιταλία (-1,6%). Αντιθέτως η επίδοση της χώρας μας, με 494 μονάδες, ήταν θετική (+28%).

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 t

Το τμήμα λεωφορείων και πούλμαν της ΕΕ συνέχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (-23,1% τον Ιούλιο και -21,5% τον Αύγουστο). Μεταξύ των βασικών αγορών της ΕΕ, η Γερμανία και η Γαλλία σημείωσαν πτώση και τους δύο μήνες. Ωστόσο, η Ισπανία σημείωσε σημαντική αύξηση τον Αύγουστο (+182,9%). Σημαντική μείωση είχαμε και στην Ελλάδα με μόλις 24 μονάδες τον Ιούλιο (-46,7%) και 33 τον Αύγουστο (-63,6%).

Την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου, οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων συρρικνώθηκαν κατά 5,4% – 18.084 μονάδες πωλήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ, καθώς οι μειώσεις των τελευταίων μηνών έσυραν την επίδοση σε αρνητικό έδαφος. Η Γερμανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-24,4%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (-16,1%) και τη Γαλλία (14,3%). Αντιθέτως, η Ισπανία κατέγραψε ισχυρή ανάπτυξη (+40,9%). Σαφώς αρνητική η επίδοση της Ελλάδας με 151 μονάδες συνολικά (-45,9%).

Προηγούμενο άρθροΣυνεργασία Fisker και Wallbox για λύση φόρτισης EV
Επόμενο άρθροΗ νέα γενιά ASX της Mitsubishi στην Ευρώπη