O CEO της Seat και της Cupra, Wayne Griffiths, στην ετήσια συνέντευξη τύπου 2021 τον Μάρτιο, με ένα σκίτσο του ηλεκτρικού αστικού οχήματος που θα λανσάρει η εταιρεία το 2025

To Volkswagen Group και η Seat S.A. κάνουν το επόμενο βήμα για την ίδρυση κόμβου ηλεκτρικής κινητικότητας στην Ισπανία.

  • To Volkswagen Group θα υποβάλει υποψηφιότητα συμμετοχής στο Στρατηγικό Σχέδιο Οικονομικής Ανάκαμψης και Μετασχηματισμού (PERTE) που ανακοίνωσε η Ισπανική Κυβέρνηση
  • Στο πλαίσιο του προγράμματος Future: Fast Forward, τo Volkswagen Group επιθυμεί να κατασκευάσει το τρίτο εργοστάσιο μπαταριών του στην Ισπανία
  • Η υλοποίηση του έργου Future: Fast Forward συνδέεται άρρηκτα με το PERTE και τη δημόσια υποστήριξη των επενδύσεων

To Volkswagen Group σκοπεύει να καταστήσει την Ισπανία στρατηγικό πυλώνα των παγκόσμιων σχεδίων του ηλεκτροκίνησης. Όπως ανακοινώθηκε στις 13 Ιουλίου στην Ημέρα Στρατηγικής New Auto, στην οποία παρουσιάστηκε ο οδικός χάρτης έως το 2030, το Volkswagen Group και η Seat SA επιθυμούν να συνεργαστούν με την Ισπανική Κυβέρνηση για να μετατρέψουν τη χώρα σε κορυφαίο κόμβο ηλεκτρικής κινητικότητας και θα υποβάλουν υποψηφιότητα για να συμμετάσχουν στο Στρατηγικό Σχέδιο Οικονομικής Ανάκαμψης και Μετασχηματισμού (PERTE).

Στο πλαίσιο του έργου Future: Fast Forward, το Volkswagen Group θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για κατασκευή εργοστασίου μπαταριών στην Ισπανία. Μετά τη Σουηδία και τη Γερμανία, η Ισπανία θα μπορούσε να γίνει η τρίτη τοποθεσία ενός από τα έξι gigafactories στην Ευρώπη. Επιπλέον, η προγραμματισμένη γκάμα μικρών BEV θα μπορούσε να παράγεται στην Ισπανία. Η γκάμα μικρών BEV θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στη διάδοση της ηλεκτρικής κινητικότητας στην Ευρώπη, καθιστώντας την κλιματικά ουδέτερη ηλεκτρική κινητικότητα προσβάσιμη σε περισσότερους πελάτες.

Ο Herbert Diess, CEO του Volkswagen Group, δήλωσε: “Η Ισπανία θα μπορούσε να γίνει στρατηγικός πυλώνας της ηλεκτρικής στρατηγικής μας. Επιθυμούμε να εγκαθιδρύσουμε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας ηλεκτρικής κινητικότητας στη χώρα – παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, εξαρτήματα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εργοστάσιο μπαταριών. Ανάλογα με το γενικό πλαίσιο και τη δημόσια υποστήριξη, από το 2025 και μετά, η γκάμα μικρών BEV θα μπορούσε να κατασκευάζεται στην Ισπανία”.

Ο Thomas Schmall, μέλος του ΔΣ του Volkswagen Group for Technology, CEO του Volkswagen Group Components και Πρόεδρος του ΔΣ της Seat SA δήλωσε: “Προωθούμε περαιτέρω τη στρατηγική μας μπαταριών και επιθυμούμε να δημιουργήσουμε το gigafactory υπ΄αριθμόν 3 στην Ισπανία. Η εντοπιότητα θα επέτρεπε ασφαλή εφοδιασμό για την προγραμματισμένη παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στην Ισπανία. Όπως και στα δύο πρώτα εργοστάσιά μας στο Salzgitter και το Skellefteå, σκοπεύουμε να δημιουργήσουμε το μελλοντικό gigafactory από κοινού με κάποιον στρατηγικό εταίρο. Στο τελικό στάδιο στο τέλος της δεκαετίας, το εργοστάσιο θα μπορούσε να έχει ετήσια ικανότητα 40 γιγαβατωρών”.

Ο Wayne Griffiths, CEO της Seat και της Cupra, δήλωσε: “Υποστηρίζουμε το PERTE που ανακοίνωσε η ισπανική κυβέρνηση και θα υποβάλουμε υποψηφιότητα συμμετοχής σε αυτό. Αντιλαμβανόμαστε πως η δυναμική του έργου Future: Fast Forward απαιτεί δημόσια υποστήριξη και επενδύσεις. Σκοπεύουμε να συνεργαστούμε με την ισπανική κυβέρνηση για να μετατρέψουμε τη χώρα σε ευρωπαϊκό κόμβο ηλεκτρικής κινητικότητας και το εργοστάσιο παραγωγής της SEAT S.A. στο Martorell σε εργοστάσιο αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Η Ιβηρική χερσόνησος είναι σημαντική για την επίτευξη της κλιματικά ουδέτερης κινητικότητας στην Ευρώπη έως το 2050. Είμαστε έτοιμοι να μετασχηματίσουμε την ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία και να συμβάλουμε σημαντικά στην απανθρακοποίηση της Νοτιοδυτικής Ευρώπης”.

Future: Fast Forward, πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ισπανία

Τον Μάρτιο, στην Ετήσια Συνέντευξη Τύπου 2021, η Seat S.A. παρουσίασε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα με τίτλο Future: Fast Forward, με σκοπό να ηγηθεί της ηλεκτροκίνησης της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ισπανία, με παραγωγή αστικών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ισπανία από το 2025.

Το αστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα αποτελούσε μεγάλο έργο όσον αφορά στον πιθανό όγκο. Θα αποτελούσε σημαντικό ορόσημο στην πορεία προς την αειφορία και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και θα μπορούσε να είναι ο κινητήρας για τον μετασχηματισμό της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτή η κατηγορία, των 20-25.000 ευρώ περίπου, είναι απαραίτητη για να καταστεί προσβάσιμη η ηλεκτροκινητικότητα στο ευρύ κοινό και να επιτευχθούν οι στόχοι της Πράσινης Συμφωνίας.

Το Future: Fast Forward θα χρησιμεύσει ως κινητήρια δύναμη δημιουργίας απασχόλησης, ειδικά για τους νέους. Το έργο περιλαμβάνει τη Seat S.A., καθώς και τεχνολογικά κέντρα και μεγάλες, μεσαίες και μικρές εταιρείες.

Προηγούμενο άρθροΝέο Piaggio MyMoover – Το σκούτερ για κάθε διανομή
Επόμενο άρθροΚοινοπραξία Enel X και Volkswagen Group