Η διαδικασία ανάπτυξης των νέων μοντέλων της Volkswagen, με έμφαση στις απαιτήσεις των πελατών και στο λογισμικό, είναι κατά 25% συντομότερη. Στόχος η κατασκευή ενός αυτοκινήτου να ολοκληρώνεται στη γραμμή παραγωγής σε 10 ώρες.
Με στόχο τον μετασχηματισμό της σε κορυφαία εταιρεία τεχνολογίας, στο πλαίσιο της στρατηγικής ACCELERATE, η Volkswagen επαναπροσδιορίζει το τμήμα Τεχνικής Ανάπτυξης στο Wolfsburg. Αυτό περιλαμβάνει τη μετατροπή του τμήματος του Group με περισσότερους από 11.500 μηχανικούς σε μονάδα που θα δώσει τον ρυθμό για τον μετασχηματισμό της εταιρείας. Θα δοθεί έμφαση στον πλήρη επανασχεδιασμό της διαδικασίας ανάπτυξης νέων μοντέλων, με εστίαση στο λογισμικό (software), τις απαιτήσεις πελατών και την Scalable Systems Platform ή SSP, την μελλοντική ηλεκτρική πλατφόρμα της Volkswagen, ενώ στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος θα είναι οι προηγμένες λειτουργίες και όχι τα μεμονωμένα εξαρτήματα. Κάτι τέτοιο αναμένεται να μειώσει τον χρόνο ανάπτυξης κατά περίπου 25%, να αυξήσει την ταχύτητα κυκλοφορίας νέων εκδόσεων λογισμικού και επίσης να επιταχύνει σημαντικά τις διαδικασίες παραγωγής.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα Volkswagen Golf της προηγούμενης εικοσαετίας διέθετε λογισμικό που είχε αναπτυχθεί με 50.000 γραμμές κώδικα. Ένα σύγχρονο Passat διαθέτει 1 – 3 εκατομμύρια γραμμές κώδικα ενώ το νούμερο αυτό εκτοξεύεται στην περιοχή 10 – 100 εκατομμυρίων γραμμών για ένα μοντέλο της οικογένειας ID.. Στο μέλλον, με την εξέλιξη και της αυτόνομης οδήγησης, ένα αυτοκίνητο θα διαθέτει λογισμικό για την ανάπτυξη του οποίου θα έχουν χρησιμοποιηθεί 200 – 300 εκατομμύρια γραμμές κώδικα!
«Καθώς το αυτοκίνητο γίνεται ολοένα και περισσότερο ένα ηλεκτροκίνητο προϊόν που χαρακτηρίζεται από εκτεταμένο λογισμικό, τότε η ανάπτυξή του πρέπει επίσης να εξελιχθεί. Επαναπροσδιορίζουμε την Τεχνική Ανάπτυξη, δίνοντας προτεραιότητα στο software με το hardware να έπεται. Στο μέλλον, τα project οχημάτων θα ολοκληρώνονται σε 40 μήνες από την στιγμή στην οποία θα έχει τεθεί σε εφαρμογή η βασική αρχιτεκτονική λογισμικού, αντί για 54 μήνες σήμερα», δήλωσε ο Thomas Ulbrich, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, υπεύθυνος για την Τεχνική Ανάπτυξη.
Η νέα προσέγγιση, γνωστή ως μηχανική συστημάτων ή systems engineering, είναι μια προσέγγιση ήδη γνωστή σε πολύπλοκα έργα ανάπτυξης στη βιομηχανία, όπως στην κατασκευή αεροσκαφών. Στη δεκαετία του 1990, η ανάπτυξη οχημάτων επικεντρώθηκε κυρίως στα εξαρτήματα. Καθώς οι λειτουργίες και τα ηλεκτρονικά προστέθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η συνδεσιμότητα άρχισε να παίζει έναν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο. Πλέον, σήμερα και στο μέλλον, το όχημα πρέπει να θεωρείται ως ένα ακόμα σύστημα σε ολόκληρο το οικοσύστημα του πελάτη και να επικοινωνεί απρόσκοπτα με όλα τα συστήματα εκτός του οχήματος. Για το σκοπό αυτό, ειδικοί από διαφορετικούς τομείς καταγράφουν τις απαιτήσεις και τις αλληλεξαρτήσεις σε πρώιμο στάδιο και διασφαλίζουν ότι τα συστήματα και τα εξαρτήματα έχουν διαμορφωθεί και σχεδιαστεί κατάλληλα, ώστε όλες αυτές οι λειτουργίες να μπορούν να συνδυάζονται απρόσκοπτα.
Η Volkswagen θα επενδύσει 800 εκατομμύρια ευρώ στο Campus Sandkamp τα επόμενα πέντε χρόνια. Το νέο, υπερσύγχρονο κέντρο ανάπτυξης θα ανεβάσει τον πήχη στην ανάπτυξη οχημάτων, στεγάζοντας περισσότερους από 4.000 μηχανικούς και λειτουργώντας ως ομπρέλα για το σχεδιασμό, τη σύλληψη, την εμπειρία χρήστη, τη στρατηγική προϊόντων, τη σειρά μοντέλων, την τεχνική διαχείριση έργου, τα οικονομικά, τον προγραμματισμό παραγωγής, τη διασφάλιση ποιότητας και τις πωλήσεις.
Την ίδια στιγμή, η Volkswagen εργάζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα που θα χρησιμοποιεί το Group στο μέλλον, γνωστή ως Scalable Systems Platform – SSP. Μια ισχυρή και επεκτάσιμη πλατφόρμα για την ηλεκτρική εποχή, θα αναπτυχθεί για πρώτη φορά το 2026 στο έργο Trinity της Volkswagen και τελικά θα συγχωνεύσει τις τρέχουσες πλατφόρμες MEB και PPE. Αυτό θα καταστήσει την SSP το θεμέλιο για όλες τις μάρκες και τα μοντέλα – με άλλα λόγια, τη βάση για περισσότερα από 40 εκατομμύρια οχήματα του Group – και θα επιτρέψει στη Volkswagen να εδραιώσει τη θέση της ως ηγετική δύναμη όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση. Όπως η MEB, η SSP θα είναι επίσης ανοικτή και διαθέσιμη σε άλλες εταιρείες.