Διοικητικές αλλαγές ατην ομάδα που ασχολείται με τη Στρατηγική της Volkswagen AG (όμιλος) και της Volkswagen Passenger Cars από την 1η Μαίου 2021.
Chief Strategy Officer της Volkswagen Passenger Cars
Ο Andreas Walingen, επικεφαλής της Ομάδας Στρατηγικής Προϊόντων, αναλαμβάνει Chief Strategy Officer της Volkswagen Passenger Cars από την 1η Μαΐου 2021. Διαδέχεται τον Michael Jost, ο οποίος αποχωρεί από το Volkswagen Group για να αφιερωθεί στις προσωπικές του δραστηριότητες. Εκτός από τα καθήκοντα του Group Strategy Product, ο Michael Jost καλύπτει και τα καθήκοντα του Chief Strategy Officer της Volkswagen.
Ο Ralf Brandstätter, CEO της Volkswagen, δήλωσε: “Ο Michael Jost είναι ένας από τους σημαντικότερους πρωτοπόρους της ηλεκτρικής μας εκστρατείας. Με τις διεισδυτικές αναλύσεις και τα τολμηρά οράματά του, επιτάχυνε τον μετασχηματισμό της εταιρείας μας και συνέβαλε σημαντικά στην επιτυχία αυτής της μετάβασης. Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου, θα ήθελα να τον ευχαριστήσω ειλικρινά για την ένθερμη προσήλωσή του στη μάρκα μας και να του ευχηθώ ό, τι καλύτερο για το μέλλον. Χαίρομαι που καταφέραμε να προσεταιριστούμε τον Andreas Walingen, αναγνωρισμένο εμπειρογνώμονα στρατηγικής προϊόντων και εταιρικής ανάπτυξης με μεγάλη εμπειρία στην ηλεκτρονική αρχιτεκτονική. Από κοινού, θα συνεχίσουμε την ταχεία και συστηματική μετάλλαξή μας σε πάροχο λογισμικού βιώσιμης κινητικότητας”.
Ο Andreas Walingen σπούδασε βιομηχανική μηχανολογία στο Πολυτεχνείο του Darmstadt και στο Πανεπιστήμιο της Γεωργίας στην Ατλάντα των ΗΠΑ. Το 2001 εντάχθηκε στην Porsche AG στο τμήμα αγοράς σπορ αυτοκινήτων και το 2007 ανέλαβε Επικεφαλής Προμηθειών Ηλεκτρονικών. Το 2007 ανέλαβε διαχειριστής έργου Εταιρικής Στρατηγικής της Porsche AG και στη συνέχεια μετατέθηκε στην Porsche Automobil Holding SE, όπου ο ρόλος του επικεντρώθηκε στην πραγματοποίηση συνεργειών μεταξύ της Porsche και της Volkswagen. Μεταξύ 2012 και 2018, κατείχε διοικητικές θέσεις στην Porsche, στους τομείς της Στρατηγικής και Οργανωτικής Ανάπτυξης, της Διαχείρισης Προϊόντων και της Ολοκληρωμένης Ηλεκτρονικής Αρχιτεκτονικής E³. Το 2019, μετατέθηκε στη Volkswagen ως επικεφαλής του Group Product Strategy, όπου έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στον μετασχηματισμό του χαρτοφυλακίου στην ηλεκτρική κινητικότητα, στην εστίαση σε συγγενείς συνέργειες και στο λανσάρισμα της Επεκτάσιμης Πλατφόρμας Συστημάτων (Scalable Systems Platform-SSP).
Group Strategy, Group Strategy Product
Ο Gernot Döllner, μέχρι σήμερα επικεφαλής Product and Concept της Porsche AG, θα αναλάβει επικεφαλής Group Strategy, Group Strategy Product και της Γενικής Γραμματείας της Volkswagen AG από την 1η Μαΐου.
Θα αναφέρεται απευθείας στον Herbert Diess, CEO του Volkswagen Group. Ο Gernot Döllner αντικαθιστά τον Jürgen Rittersberger, ο οποίος – όπως αναφέρθηκε νωρίτερα – αναλαμβάνει τον Απρίλιο καθήκοντα μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της Audi AG, υπεύθυνος Οικονομικών και Νομικών Υποθέσεων. Ως επικεφαλής Group Strategy Product, ο Gernot Döllner θα αντικαταστήσει τον Michael Jost, που αποχωρεί από την εταιρεία κατόπιν αιτήματός του για να αφιερωθεί στις δικές του δραστηριότητες.
Ο Herbert Diess δήλωσε: “Τα τελευταία χρόνια, ο Michael Jost έθεσε σημαντικά ορόσημα για τη στρατηγική ευθυγράμμιση του Ομίλου και των εμπορικών σημάτων. Σε αυτά περιλαμβάνονται η εξάλειψηεκπομπών άνθρακα και η ηλεκτρική εκστρατεία της εταιρείας, η σαφής θέση των εμπορικών σημάτων και η ιδέα μιας ενιαίας ηλεκτρονικής αρχιτεκτονικής. Γι ‘αυτό, θα ήθελα να εκφράσω τη βαθύτερη ευγνωμοσύνη εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω και πάλι τον Jürgen Rittersberger, του οποίου εκτιμώ ιδιαιτέρως την στρατηγική σκέψη και την επιχειρηματική προσέγγιση. Με την προσεταιρισμό του Gernot Döllner αποκτούμε ένα στέλεχος εγνωσμένης στρατηγικής με την εκτενή εμπειρία της Porsche AG στη διαχείριση μοντέλων γκάμας και στη στρατηγική ανάπτυξης και διαχείρισης καινοτομίας. Από κοινού, θα συνεχίσουμε συστηματικά στο δρόμο που επιλέξαμε για περαιτέρω μετασχηματισμό”.
Ο Gernot Döllner σπούδασε μηχανολόγος μηχανικός, μηχανικός σχεδίασης / τεχνολογίας οχημάτων στο Braunschweig και εντάχθηκε στη Volkswagen AG ως διδακτορικός φοιτητής το 1993. Αφού ολοκλήρωσε το διδακτορικό του, εργάστηκε αρχικά ως αναλυτής συστημάτων στη Volkswagen AG στο Wolfsburg από το 1996 και μετακινήθηκε στην Porsche AG, στο Weissach, ως υπεύθυνος έργου ανασχεδιασμού το 1998. Από το 2001 έως το 2010, ήταν επικεφαλής του τμήματος Vehicle Concepts and Package της Porsche AG. Συγχρόνως, ανέλαβε τη διαχείριση έργου της Porsche 918 Spyder το 2009/2010. Στη συνέχεια ανέλαβε επικεφαλής του τμήματος Product Strategy της Porsche AG, πριν αναλάβει επικεφαλής της σειράς Panamera από το 2011 έως το 2018. Τελευταία ήταν επικεφαλής Product and Concept της Porsche AG.
Ο Michael Jost σπούδασε φυσική στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών του Hagen. Το 1987 ξεκίνησε στην BMW στην προ-ανάπτυξη ηλεκτρονικών και ολοκληρωμένων συστημάτων. Το 1996, ανέλαβε επικεφαλής του εμπορικού ομίλου BMW Jost. Το 2005, έγινε μέλος της διοίκησης της Jost Consulting. Στο Volkswagen Group, χρημάτισε αρχικά chief product strategist και διευθυντής της ŠKODA από το 2010. Το 2015, ανέλαβε επικεφαλής Στρατηγικής της Volkswagen και από το 2018 ήταν επίσης επικεφαλής Group Strategy Product.
Ο Jürgen Rittersberger σπούδασε επιχειρηματικά συστήματα πληροφοριών στο Πανεπιστήμιο του Mannheim. Κατόπιν, εργάστηκε στον έλεγχο των Philipp Holzmann AG και DIBAG Industriebau AG. Ο Rittersberger εντάχθηκε στην Porsche το 2002, αρχικά στο τμήμα «Στρατηγικών Έργων» και αργότερα στη διαχείριση επενδύσεων. Από το 2010 και μετά, ήταν υπεύθυνος της Γενικής Γραμματείας και της εταιρικής ανάπτυξης της Porsche AG. Έλαβε γενικό πληρεξούσιο το 2015 και ανέλαβε Επικεφαλής της Γενικής Γραμματείας και Group Strategy της Volkswagen AG το 2018. Τον Απρίλιο του 2021, θα καταστεί μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της AUDI AG, με αρμοδιότητα Οικονομικών και Νομικών Υποθέσεων.