Το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης που ανακοινώθηκε από την ελληνική κυβέρνηση περιλαμβάνει τη μετάβαση σε ένα πράσινο και βιώσιμο σύστημα μεταφορών.

Σε άμεση σύνδεση με τους στόχους του ΕΣΕΚ, ο Άξονας 1.3 προωθεί ένα πιο «πράσινο» και βιώσιμο σύστημα μεταφορών στην Ελλάδα, και ειδικότερα την ενίσχυση της διείσδυσης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, που αναμένεται να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών και τη βελτίωση του αποτυπώματος του τομέα των μεταφορών. Επιπλέον, μέσω μεταρρυθμίσεων και στοχευμένων επενδύσεων, ενθαρρύνεται η ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών φόρτισης για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης σε όλη την επικράτεια.

Συγκεκριμένα στον Άξονα 1.3, αναφέρονται τα εξής: Η μετάβαση σε ένα πράσινο και βιώσιμο σύστημα μεταφορών αποτελεί βασική πρόκληση για την Ελλάδα. Αυτός ο Άξονας προωθεί καθαρότερα, εξυπνότερα και φθηνότερα μέσα μεταφοράς. Εισάγει μεταρρυθμίσεις που επιτρέπουν την εγκατάσταση και τη λειτουργία εξοπλισμού φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και προωθεί επενδύσεις που θα δημιουργήσουν την απαιτούμενη υποδομή σε δημόσια σημεία ενδιαφέροντος στο σύνολο της επικράτειας. Συνολικά, προβλέπεται η εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε αστικές και υπεραστικές περιοχές, που αποτελούν προαπαιτούμενο για την επίτευξη των στόχων του ΕΣΕΚ για την ηλεκτροκίνηση. Επιπλέον ο άξονας προωθεί επενδύσεις που στοχεύουν στη δημιουργία βιομηχανικών μονάδων καινοτόμας πράσινης τεχνολογίας για τη προώθηση της ηλεκτροκίνησης, τη δέσμευση και αποθήκευση του CO2 και τη πράσινη ακτοπλοΐα. Η ηλεκτρική κινητικότητα συμβάλλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και ευνοεί τη διείσδυση ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα. Εξυπηρετεί επίσης τρεις στόχους του «Κανονισμού ταξινόμησης της ΕΕ», δηλαδή τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής, τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία, καθώς και την πρόληψη και τον έλεγχο της ρύπανσης. Επιπλέον, ο Άξονας προωθεί την ψηφιακή μετάβαση εισάγοντας το σχεδιασμό και την εφαρμογή νέων τεχνολογιών και υποστηρίζοντας την καινοτομία.

Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών

Οι δράσεις που προβλέπει το Σχέδιο Ανάκαμψης θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά με τα έργα που έχουν ενταχθεί στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, συμβάλλοντας από κοινού στην επίτευξη των επιδιωκόμενων αποτελεσμάτων.

Οι επενδύσεις για τον Άξονα 1.3

  • Υποστήριξη Πράσινης Μεταποίησης & Μεταφορών – Ανάπτυξη Τεχνολογίας Δέσμευσης & Αποθήκευσης Διοξειδίου του Άνθρακα

Δημιουργία νέων ή αναβάθμιση βιομηχανικών μονάδων τελευταίας πράσινης τεχνολογίας, με υποχρεωτική λειτουργία τμήματος έρευνας και ανάπτυξης για την προώθηση καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών. Ενίσχυση επενδύσεων μείωσης του αποτυπώματος CO2 στην επιβατηγό ναυτιλία. Ενίσχυση της νέας τεχνολογίας συλλογής του διοξειδίου του άνθρακα και αποθήκευσής του. Προβλέπεται επένδυση 300 εκατ. ευρώ.

  • Ηλεκτροκίνηση Συγκοινωνιών (Φορτιστές παντού, Ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία, Ηλεκτρικά ταξί)

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί στρατηγική επιλογή για την Ευρώπη και την χώρα μας για λόγους περιβάλλοντος, ανταγωνιστικότητας, μείωσης της εξάρτησης από εισαγόμενα καύσιμα και του υψηλού κόστους συντήρησης των αστικών λεωφορείων. Επιδοτείται με το πρόγραμμα αυτό η δημιουργία σταθμών φόρτισης για ηλεκτροκίνητα οχήματα σε ολόκληρη την Ελλάδα (αεροδρόμια, εθνικές οδοί, σταθμοί εξυπηρέτησης οχημάτων, πρατήρια καυσίμων κ.λπ.). Προωθείται η αντικατάσταση μέρους του στόλου των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικά λεωφορεία και επιδοτείται η αντικατάσταση των παλαιών ρυπογόνων ταξί με ηλεκτρικά. Προβλέπεται επένδυση 220 εκατ. ευρώ.

Προηγούμενο άρθροΗ Toyota αποκάλυψε το Yaris Cross Adventure
Επόμενο άρθροVolkswagen: Διοικητικές αλλαγές στη Στρατηγική