Συζήτηση με θέμα τις Βιώσιμες Στρατηγικές για τη Βελτίωση της Αστικής Κινητικότητας (Sustainable Mobility Strategies), πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 6ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, την οποία συντόνισε η δημοσιογράφος Αλεξάνδρα Κασσίμη.

Γιάννης Κεφαλογιάννης, Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών

Ο Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, είπε ότι για την μετάβαση στη βιώσιμη κινητικότητα πρέπει να γίνουν τρεις στρατηγικές παραδοχές:

α. ότι ο τομέας των μεταφορών σε ευρωπαϊκό επίπεδο συμβάλει κατά 25% στο φαινόμενο του θερμοκηπίου,

β. ότι οι εκπομπές έχουν αυξηθεί από το 1990 έως και σήμερα και

γ. ότι παρά τις προσπάθειες για φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα, η αυξημένη κινητικότητα αντισταθμίζει τα οφέλη από αυτά.

Στη συνέχεια τόνισε ότι πρέπει να υπάρξει διείσδυση νέων τεχνολογικών εφαρμογών αλλά και ενός νέου πλαισίου για την ηλεκτροκίνηση. Στο πλαίσιο αυτό περιλαμβάνονται η ενθάρρυνση για αγορά ή μετατροπή αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά, ο διαγωνισμός για αγορά φιλικών προς το περιβάλλον λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και η υδρογονοκίνηση στους σιδηροδρόμους.

Ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε επίσης ότι οι ψηφιακές πλατφόρμες διαμεσολάβησης επιτρέπουν στους επιβάτες να βρίσκουν το κατάλληλο μέσο μεταφοράς για τη διαδρομή που τους ενδιαφέρει, οδηγώντας σε μια πιο ορθολογική χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς και στη μείωση της απώλειας εσόδων. Αναφέρθηκε επίσης στην αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που προβλέπει τον διαμοιρασμό των ταξί μεταξύ επιβατών με κοινή διαδρομή. Για το θεσμικό πλαίσιο για την ηλεκτροκίνηση οχημάτων, ο κ. Κεφαλογιάννης είπε ότι αναμένεται έως τον Σεπτέμβριο.

Ανδριάνα Παππά, VISA

Η Ανδριάνα Παππά, Επικεφαλής της VISA στην Ελλάδα, είπε ότι ο κορωνοϊός είχε αναμφίβολα σημαντικό αντίκτυπο στην οικονομία αλλά και στις δημόσιες μεταφορές. Σημειώθηκαν λιγότερες μετακινήσεις άρα και μείωση των εσόδων, ενώ τόνισε ότι οι δημόσιες συγκοινωνίες διαδραματίζουν κομβικό ρόλο στην ανάκαμψη της οικονομίας.

«Τα αυτοκίνητά ιδιωτικής χρήσης ευθύνονται για το 70% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που οφείλονται στις μεταφορές, και για το 50% της ρύπανσης του αέρα στις πόλεις. Με την αγορά και πληρωμή εισιτηρίων ανέπαφα, θα ενθαρρυνθούν οι καταναλωτές να προτιμούν τα δημόσια μέσα μεταφοράς έναντι του ιδιωτικού τους αυτοκινήτου». Η χρήση ανέπαφων συναλλαγών στα εισιτήρια, μειώνει τη χρήση χαρτιού, ενώ κάνει τις αγορές εύκολες, γρήγορες και ασφαλείς, είπε η κ. Παππά.

Η VISA παρέχει τεχνογνωσία και λύσεις που βοηθούν ώστε να γίνει γρηγορότερα η μετάβαση στην εποχή των βιώσιμων λύσεων στις μεταφορές. Σε πόλεις που έχει εφαρμοστεί η ανέπαφη αγορά εισιτηρίων έχει παρατηρηθεί μείωση των εκπομπών ρύπων των μέσων μεταφοράς κατά 20%. «Η Αθήνα είναι μια πόλη στην οποία ταιριάζει απόλυτα η λύση της ανέπαφης αγοράς εισιτηρίου με κάρτα, γεγονός που θα βοηθήσει τόσο τους κατοίκους όσο και τους τουρίστες στις μετακινήσεις τους». «Δίνουμε προτεραιότητα στην συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς, Υπουργείο Μεταφορών και ΟΑΣΑ, και σύντομα ίσως είμαστε σε θέση να κάνουμε ανακοινώσεις», είπε κλείνοντας της τοποθέτησή της.

Σαρίτα Βαρούχ, UBER

Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της UBER Ελλάδος, Σαρίτα Βαρούχ, είπε ότι η ανάκαμψη στην μετά covid-19 εποχή, θα είναι κρίσιμη για την Ελλάδα και ότι «όλοι πρέπει να κάνουμε βήματα προς αυτή την κατεύθυνση». Δήλωσε περήφανη για τις δεσμεύσεις της UBER, σε παγκόσμιο επίπεδο, για μηδενικές εκπομπές στο 100% των διαδρομών με τα οχήματά της έως το 2040. Τόνισε ότι αποτελεί δέσμευση για την εταιρία, το 50% των διαδρομών στην Ευρώπη έως το 2025 να γίνεται με οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Εξέφρασε την πεποίθηση ότι στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη θα ενισχυθεί η παρουσία της UBER και είπε ότι είναι έτοιμη να παρέχει στην χώρα την τεχνογνωσία που έχει συγκεντρώσει, από την παρουσία της εταιρείας σε 10.000 πόλεις.

Βασίλης Ντάνιας, Beat

Ο Γενικός Διευθυντής της Beat, Βασίλης Ντάνιας, είπε ότι η εταιρεία με 10ετή παρουσία στη χώρα μας, είναι ένα πολύ επιτυχημένο μοντέλο start-up που έχει επεκταθεί σε 11 ευρωπαϊκές χώρες. Έχει δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας και επενδύσεις στον κλάδο των μεταφορών και έχει σκοπό να βελτιώσει ακόμη περισσότερο τις υπηρεσίες της. «Δυστυχώς οι Έλληνες είναι εθισμένοι στα Ι.Χ., αλλά με σωστά μέτρα περιορισμού, όπως π.χ. οι κυρώσεις για παράνομη στάθμευση, μπορεί να ενισχυθεί η προσπάθεια για μη χρήση Ι.Χ. και να στραφεί ο κόσμος προς τα δημόσια μέσα μεταφορών». Η εταιρία έχει ξεκινήσει μία επένδυση 100 εκατομμυρίων ευρώ, για να μετατρέψει τον στόλο της αποκλειστικά σε ηλεκτροκίνητο έως το 2030 και για να δημιουργήσει σταθμούς φόρτισης.

«Βγαίνοντας από την πανδημία, διαπιστώνουμε ότι ο κόσμος προτιμά τα ταξί, που παρέχουν καλύτερα μέτρα προστασίας, οπότε μετά από μία κακή χρονιά είμαστε αισιόδοξοι», συμπλήρωσε ο κ. Δ. Ντάνιας.

Άγγελος Αμδίτης, ΕΠΙΣΕΥ/ΕΜΠ – ΟΑΣΑ

O Διευθυντής έρευνας στο Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του ΕΜΠ και Αναπληρωτής Πρόεδρος του ΟΑΣΑ, Άγγελος Αμδίτης, τόνισε ότι «είμαστε στην αυγή μιας νέας εποχής στο χώρο των μεταφορών, όπου έμφαση θα δοθεί στην πράσινη τεχνολογία και τα ανθρωποκεντρικά συστήματα. Η μετάβαση στην πράσινη τεχνολογία και στην κυκλική οικονομία είναι ο πυλώνας για την λύση του προβλήματος της κλιματικής αλλαγής. Ο ΟΑΣΑ είναι αρωγός σε αυτή την πράσινη μετάβαση».

Τέλος συμπλήρωσε ότι συνέργειες ιδιωτικού και δημόσιου τομέα είναι απαραίτητες για το «ξεκλείδωμα» των μεγάλων και πολύπλοκων επενδύσεων που απαιτούνται.

Προηγούμενο άρθροΤο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και η κινητικότητα
Επόμενο άρθροAutohellas: Αύξηση κύκλου εργασιών, βελτίωση κερδοφορίας