Οι τύποι καυσίμων νέων αυτοκινήτων το δεύτερο τρίμηνο 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), διαμορφώνονται ως εξής: Ηλεκτρικά μπαταρίας 9,9%, υβριδικά 22,6%, βενζίνης 38,5% της αγοράς.
Το δεύτερο τρίμηνο του 2022, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας συνέχισαν να αυξάνονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιπροσωπεύοντας το 9,9% των συνολικών ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων.
Τα plug-in υβριδικά αντιπροσώπευαν το 8,7% της αγοράς, από 8,4% το δεύτερο τρίμηνο του 2021, παρόλη τη μείωση των πωλήσεων. Τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα σημείωσαν σημαντική πτώση, με συνδυασμένο μερίδιο αγοράς 55,8% (ντίζελ και βενζίνης).
Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ
Στο διάστημα Απριλίου – Ιουνίου 2022, τα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ σημείωσαν μείωση μεριδίου αγοράς στην ΕΕ, από 62,0% το δεύτερο τρίμηνο του 2021, σε 55,8% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022. Το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων μειώθηκε πάνω από 3 ποσοστιαίες μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 38,5% των συνολικών πωλήσεων, ενώ το μερίδιο αγοράς των ντιζελοκίνητων μειώθηκε στο 17,3% των συνολικών ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων (από 20,2% την αντίστοιχη περίοδο του 2021).
Όσον αφορά σε μονάδες όγκου, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων μειώθηκαν κατά 22,2% σε ολόκληρη την ΕΕ, στα 909.703 αυτοκίνητα. Η Ελλάδα κατέγραψε 15.601 μονάδες βενζινοκίνητων το β’ τρίμηνο έναντι 18.974 του αντίστοιχου τριμήνου του 2021 (-17,8%).
Το ντίζελ σημείωσε ακόμα μεγαλύτερη πτώση (-27,7%), φτάνοντας συνολικά τις 409.174 μονάδες. 4.277 ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα πωλήθηκαν στη χώρα μας από τον Απρίλιο μέχρι και τον Ιούνιο του 2022 έναντι 5.845 της αντίστοιχης περσινής περιόδου (-26,8%).
Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)
Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2022, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 11,1%, φτάνοντας τις 233.413 πωλήσεις. Η Ισπανία και η Γαλλία συνέβαλαν στη θετική απόδοση των BEV, σημειώνοντας διψήφια αύξηση (+22,0% και +18,6% αντιστοίχως). Η Ιταλία σημείωσε σημαντική πτώση (-19,6%), ενώ η Γερμανία ελαφρά μείωση (-0,5%). Στην Ελλάδα τα BEV αυξήθηκαν κατά 27,2% (781 μονάδες το β’ τρίμηνο του 2022 από 614 το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο).
Τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEV) αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους, παρά τη διψήφια μείωση πώλησης μονάδων (-12,5%, 206.501 αυτοκίνητα). Με εξαίρεση την Ισπανία (+11,3%), όλες οι βασικές αγορές σημείωσαν πτώση πωλήσεων PHEV: Γαλλία (-17,4%), Γερμανία (-16,9%) και Ιταλία (-6,9%). Μεγάλη αύξηση κατέγραψε και στα PHEV η χώρα μας με 1.533 μονάδες έναντι 1.291 (+18,7%).
Οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (HEV) στην ΕΕ υποχώρησαν κατά 2,2% το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Ωστόσο, λόγω σημαντικής πτώσης πωλήσεων αυτοκινήτων συμβατικών καυσίμων, τα HEV αύξησαν το συνολικό μερίδιο αγοράς τους (22,6%). Οι τέσσερις κύριες αγορές της περιοχής κατέγραψαν μικτά αποτελέσματα. Η Γαλλία και η Ισπανία σημείωσαν ανάπτυξη (+7,2% και +2,7%, αντιστοίχως), ενώ η Ιταλία και η Γερμανία σημείωσαν πτώση (-9,3% και -6,5%, αντιστοίχως). Τη μεγαλύτερη αύξηση από πλευράς εναλλακτικής ισχύος σημείωσε η κατηγορία των υβριδικών στη χώρα μας το β’ τρίμηνο, με 9.333 μονάδες έναντι 7.315 (+27,6%).
Οι ταξινομήσεις οχημάτων φυσικού αερίου (NGV) σε όλη την ΕΕ σημείωσαν πτώση 62,9%, με πωλήσεις 4.983 μονάδων. Αυτό οφείλεται κυρίως στην Ιταλία, η οποία καλύπτει τη συντριπτική πλειονότητα των πωλήσεων στην περιοχή. Αντιθέτως, τα οχήματα υγραερίου σημείωσαν αύξηση πωλήσεων (+7,9%), φτάνοντας τις 64.152 μονάδες. Οι τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής σημείωσαν ισχυρή ανάπτυξη: η Ισπανία (+57,6%), η Γαλλία (+21,9%) και η Γερμανία (+10,3%). Η Ιταλία σημείωσε πτώση (-5,1%). Η Ελλάδα είχε λίγες πωλήσεις αυτοκινήτων NGV, 137 μονάδες από 322 το περσινό τρίμηνο (-57,5%) και λίγο περισσότερες υγραερίου 709 από 562 (+26,2%).
Στον πίνακα μπορείτε να δείτε τις εξελίξεις του εξαμήνου συνολικά.