Ο οδικός χάρτης προηγμένης τεχνολογίας μπαταριών της Toyota περιλαμβάνει τρεις νέες τεχνολογίες μπαταριών υγρού ηλεκτρολύτη μεγαλύτερης ισχύος, μεγαλύτερης αυτονομίας, ταχύτερης φόρτισης και χαμηλότερου κόστους.
- Η σημαντική πρόοδος της τεχνολογίας στερεάς κατάστασης μετατοπίζει το ενδιαφέρον μαζικής παραγωγής
- Η τεχνολογία μπαταριών μειωμένου πάχους βασική για βελτίωση της αυτονομίας
Στα πρόσφατα εγκαίνια του εργοστασίου της κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας (BEV), η Toyota Motor Corporation αποκάλυψε πως η παραγωγή των BEV επόμενης γενιάς θα αρχίσει το 2026.
Θα σχεδιαστούν και θα κατασκευαστούν διαφορετικά και θα τροφοδοτούνται από νέες προηγμένες μπαταρίες που αναπτύχθηκαν ειδικά για τις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών της Toyota.
Κατά τη διάρκεια πρόσφατου τεχνικού workshop με θέμα «Αλλαγή του μέλλοντος των αυτοκινήτων», η Toyota κοινοποίησε μια πρώτη εικόνα των πρωτοποριακών τεχνολογιών BEV επόμενης γενιάς, συμπεριλαμβανομένης της προεπισκόπησης του σχεδίου ανάπτυξης προηγμένης τεχνολογίας μπαταριών.
Ο Takero Kato, πρόεδρος του εργοστασίου BEV της Toyota, ανέφερε ότι τα BEV νέας γενιάς θα διατεθούν στην αγορά το 2026 και ότι 1,7 εκατομμύρια από τα 3,5 εκατομμύρια BEV που προβλέπει να πουλήσει η Toyota μέχρι το 2030 θα είναι μοντέλα επόμενης γενιάς. Τόνισε επίσης ότι οι τεχνολογίες μπαταριών θα είναι το κλειδί για την ελκυστικότητα των BEV σε ευρύτερο φάσμα πελατών.
Η Toyota παρουσίασε τέσσερις μπαταρίες επόμενης γενιάς, συμπεριλαμβανομένων των εξελίξεων αιχμής με υγρούς και στερεούς ηλεκτρολύτες και έδωσε μια προεπισκόπηση δύο περαιτέρω εξελίξεων της τεχνολογίας μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη.
Οι μπαταρίες υγρών ηλεκτρολυτών, που επικρατούν σήμερα στα BEV, αναπτύσσονται περαιτέρω από την Toyota για να παρέχουν βελτιωμένη ενεργειακή πυκνότητα, χαμηλότερο κόστος και ταχύτητα φόρτισης.
Υπάρχουν τρεις κύριες τεχνολογίες υπό ανάπτυξη για μπαταρίες υγρών ηλεκτρολυτών – «Performance», «Popularised» και «High Performance»
- Performance [Lithium-Ion]
Η μπαταρία Performance Li-Ion θα εξοπλίζει τα BEV επόμενης γενιάς που θα παρουσιαστούν το 2026, θα αυξήσει την αυτονομία τους πάνω από 800 χλμ σε συνδυασμό με την βελτιωμένη αεροδυναμική και το μειωμένο βάρος του οχήματος.
- 20% μείωση κόστους (έναντι της υπάρχουσας bZ4X BEV)
- Γρήγορη επαναφόρτιση 20 λεπτών ή λιγότερο (SOC*1 = 10%-80%)
- Διάθεση: αναμένεται το 2026
*1 SOC – Επίπεδο φόρτισης
- Popularisation [Lithium Iron Phosphate]
Η Toyota αναπτύσσει μπαταρίες υψηλής ποιότητας και χαμηλότερου κόστους για να υποστηρίξει την ευρύτερη υιοθέτηση των BEV, παρέχοντας στους πελάτες ποικιλία επιλογών.
Η μπαταρία Popularisation κατασκευάστηκε βάσει της πρωτοποριακής διπολικής τεχνολογίας της Toyota, με φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LiFePO) χαμηλού κόστους ως βασικό συστατικό.
Προβλέπεται να προσφέρει:
- 20% αύξηση της αυτονομίας (έναντι της υπάρχουσας bZ4X)
- 40% μείωση κόστους (έναντι της υπάρχουσας bZ4X)
- Γρήγορη επαναφόρτιση 30 λεπτών ή λιγότερο (SOC = 10%-80%)
- Διάθεση: αναμένεται το 2026-27
- High-Performance [Lithium-Ion]
Η Toyota αναπτύσσει επίσης μια μπαταρία υψηλών επιδόσεων που συνδυάζει τη διπολική δομή με τη χημεία ιόντων λιθίου και κάθοδο υψηλής περιεκτικότητας σε νικέλιο για να επιτύχει περαιτέρω πρόοδο και να αυξήσει την ικανότητα αυτονομίας σε πάνω από 1000 km όταν συνδυάζεται με βελτιωμένη αεροδυναμική και μειωμένο βάρος του οχήματος.
Η μπαταρία υψηλής απόδοσης αναμένεται επίσης να προσφέρει:
- Περαιτέρω μείωση 10% στο κόστος σε σύγκριση με την μπαταρία Performance
- Γρήγορος χρόνος φόρτισης 20 λεπτών ή λιγότερο (SOC*1 = 10%-80%)
- Διάθεση: αναμένεται το 2027-28
Επαναστατικές μπαταρίες στερεάς κατάστασης [Ιόντων Λιθίου]
Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης της Toyota διαθέτουν στερεό ηλεκτρολύτη, επιτρέποντας ταχύτερη κίνηση ιόντων και μεγαλύτερη ανοχή σε υψηλές τάσεις και θερμοκρασίες.
Αυτές οι ιδιότητες καθιστούν τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης κατάλληλες για ταχεία φόρτιση και εκφόρτιση και παροχή περισσότερης ισχύος με μικρότερο όγκο.
Μέχρι σήμερα αναμενόταν μικρότερη διάρκεια ζωής μπαταρίας. Οι πρόσφατες όμως τεχνολογικές εξελίξεις της Toyota ξεπέρασαν αυτήν την πρόκληση και η εταιρεία έστρεψε το ενδιαφέρον της στη μαζική παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης.
Στόχος είναι η εμπορευσιμότητα έως το 2027-28.
Ενώ η τεχνολογία στερεάς κατάστασης είχε αρχικά προγραμματιστεί για τα HEV, η Toyota εστιάζει πλέον στα BEV επόμενης γενιάς.
Η πρώτη μπαταρία στερεάς κατάστασης της Toyota προβλέπεται να προσφέρει:
- Αύξηση 20% της αυτονομίας έναντι της μπαταρίας Performance (περίπου 1000 χλμ)
- Ταχεία φόρτιση 10 λεπτών ή λιγότερο (SOC = 10%-80%)
Περαιτέρω ανάπτυξη μπαταριών στερεάς κατάστασης
Η Toyota ήδη αναπτύσσει μπαταρία στερεάς κατάστασης Li-Ion υψηλότερων προδιαγραφών, η οποία προβλέπει βελτίωση 50% της αυτονομίας έναντι της μπαταρίας Performance.