Αρχίζει από τον Σεπτέμβριο, η λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Μεταφορών, που θα παρέχει κρίσιμες πληροφορίες στους υποψήφιους αγοραστές εισαγομένων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Πληροφορίες, όπως τα “χιλιόμετρα” του αυτοκινήτου, κατά την τελευταία διέλευση για σέρβις, οι ανακλήσεις που οφείλεται να γίνουν, το ιστορικό ΚΤΕΟ στη χώρα προέλευσης (άρα και τα “χιλιόμετρα” που είχε το αυτοκίνητο, όταν ελέγχθηκε και τυχόν βλάβες) και πολλά άλλα, θα πρέπει να τίθενται υπόψη των αγοραστών, όπως επισημαίνει στην ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων & Δικύκλων (ΣΕΑΑ).

Με τον τρόπο αυτό θα τεθεί έλεγχος στην εισαγωγή αυτοκινήτων με παραποιημένα “χιλιόμετρα”, άγνωστο ιστορικό κλπ.

Για τις ανεξέλεγκτες εισαγωγές μεταχειρισμένων από το εξωτερικό, ο ΣΕΑΑ επισημαίνει τα εξής:

  • Στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ η παραποίηση του ιστορικού του αυτοκινήτου (γυρισμένα “χιλιόμετρα”, αλλαγή έτους πρώτης κυκλοφορίας, δήλωση ψευδούς περιβαλλοντικής κλάσης, ζημιές κα.) αποτελεί ποινικό αδίκημα.
  • Στις ίδιες χώρες, τα αυτοκίνητα με πολλά χιλιόμετρα πωλούνται σε εξευτελιστικές τιμές, καθώς διατίθενται ως διαφορετικής ποιότητας προϊόντα, σε σχέση με αυτοκίνητα που έχουν διανύσει λογικές, για την ηλικία τους αποστάσεις.
  • Πολλοί καταναλωτές δεν γνωρίζουν ότι τυχόν ατασθαλίες κατά τον τελωνισμό των εισαγομένων μεταχειρισμένων “ακολουθούν” το όχημα. Συνεπώς, μελλοντικοί ιδιοκτήτες μπορεί να βρεθούν με αυτοκίνητα δεσμευμένα, αν σε δεύτερο χρόνο διαπιστωθούν ζητήματα παρατυπιών.
  • Όλες οι χώρες της Ευρώπης λαμβάνουν μέτρα να αποθαρρύνουν την κυκλοφορία των παλαιών, ρυπογόνων αυτοκινήτων, ώστε να διατηρήσουν το υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας και να ελαχιστοποιήσουν την επιβάρυνση στο περιβάλλον.
  • Συνέπεια είναι, οι ανεξέλεγκτες εισαγωγές μεταχειρισμένων να μεταφέρουν στις πόλεις της Ελλάδας το επικείμενο πρόβλημα ρύπανσης άλλων χωρών, καθώς η χώρα μας καταλήγει να “συνταξιοδοτεί” τα υπέργηρα αυτοκίνητα της Ευρώπης.
  • Η τυχόν παραποίηση κρίσιμων στοιχείων για την κατάσταση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δεν είναι μόνο ευθεία παραπλάνηση για τον καταναλωτή, αλλά επίσης θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των επιβαινόντων, αφού ο ανυποψίαστος αγοραστής δεν μπορεί να γνωρίζει τις ανάγκες συντήρησης και επισκευής του οχήματος, με βάση την πραγματική ηλικία του.
  • Είναι απόλυτα θεμιτό να λειτουργεί η αγορά εισαγομένων μεταχειρισμένων, σε κάλυψη αναγκών των καταναλωτών. Όμως, πρέπει η πολιτεία να μεριμνά οι καλόπιστοι αγοραστές να μην γίνονται θύματα τυχόν επιτηδείων.

Τονίζεται τέλος, ότι η πλατφόρμα του Υπ. Μεταφορών, εκτός της ως άνω πληροφόρησης των καταναλωτών, θα λειτουργήσει επαληθευτικά και για τα στοιχεία που δηλώθηκαν κατά τη εισαγωγή των μεταχειρισμένων ως σήμερα, καθώς πολλοί καταναλωτές μπορεί να έχουν ήδη γίνει θύματα εξαπάτησης, όπως επισημαίνει ο ΣΕΑΑ.

Υπενθυμίζεται ότι από τον Σεπτέμβριο θεσπίζονται μηχανισμοί ελέγχου για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Όπως είχε δηλώσει ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών κατά τη παρουσίαση του σχετικού νόμου, σταματούν τα παράνομα κυκλώματα πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με συγκεκριμένες βεβαιώσεις που απαιτούνται και όλες οι βεβαιώσεις θα υπάρχουν στο ηλεκτρονικό σύστημα προκειμένου να διευκολύνονται και οι πολίτες και οι εταιρείες και να μειωθεί η γραφειοκρατία.

Προβλέπονται βεβαιώσεις της Εθνικής Αρχής που εκδίδουν τις ξένες άδειες κυκλοφορίας που θα περιλαμβάνει την έγκριση τύπου που ταξινομήθηκε το όχημα στη χώρα που ταξινομήθηκε, τα στοιχεία κυβισμού, εκπομπών διοξειδίου και οδηγία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που καλύπτει το  όχημα, την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης και τον προηγούμενο ιδιοκτήτη.

Επίσης προβλέπεται η βεβαίωση του επίσημου αντιπρόσωπου του εθνικού διανομέα στη χώρα μας ή του κατασκευαστικού οίκου για το ποιες ανακλήσεις έχουν γίνει στο όχημα, πότε και με ποια διανυθέντα χιλιόμετρα και ποια στοιχεία τυχόν εκκρεμούν.

Προβλέπεται επίσης τρίτη βεβαίωση του ΚΤΕΟ της χώρας προέλευσης, η οποία περιλαμβάνει, πότε έπρεπε να γίνουν οι έλεγχοι και πότε έγιναν σε κάθε αυτοκίνητο και ποιοι έλεγχοι εκκρεμούν, ποιοι ήταν επιτυχείς και ποιοι όχι και γιατί, πόσα διανυθέντα χιλιόμετρα είχε το όχημα σε κάθε έλεγχο.

Τέλος, υπεύθυνη δήλωση του αγοραστή ότι έχει λάβει πλήρη γνώση των στοιχείων των προηγούμενων βεβαιώσεων όπως επίσης και του δελτίου ΚΤΕΟ στη χώρα μας που απαιτείται πριν την ταξινόμηση.

Ωστόσο, ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ), με πρόσφατη ανακοίνωσή του, ανέφερε ότι θα δημιουργηθούν προβλήματα στην εισαγωγή των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, διότι οι βεβαιώσεις που απαιτούνται είναι αδύνατο να αποκτηθούν λόγω του Νόμου της ΕΕ περί προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων.

Προηγούμενο άρθροΗ Wejo και η TrafficCast ανακοινώνουν συνεργασία
Επόμενο άρθροΗ Volvo Trucks αρχίζει οδικές δοκιμές αυτόνομων φορτηγών