Υπάρχουν προειδοποιητικά σημάδια πως οι στόλοι ενδέχεται να αντιμετωπίσουν σημαντικές πρόσθετες δαπάνες υπό το πρίσμα της εφαρμογής της νέας διεθνούς διαδικασίας εναρμόνισης ελαφρών οχημάτων (WLTP). Σύμφωνα με το FleetVision, το τμήμα συμβούλων για το στόλο και την κινητικότητα εντός του ομίλου TÜV SÜD, οι στόλοι ίσως αντιμετωπίσουν πρόσθετες δαπάνες αρκετών εκατοντάδων ευρώ ανά όχημα ετησίως, αν δεν περιλάβουν τις σωστές επιλογές οχημάτων τώρα στους καταλόγους τους. Οι διαχειριστές στόλου πρέπει να ακολουθήσουν μια διορατική προσέγγιση στην επιλογή οχημάτων μετά την εφαρμογή ή να αντιμετωπίσουν αύξηση του κόστους του στόλου.
Οι νέοι κανονισμοί WLTP αφορούν σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που ταξινομούνται από την 1η Σεπτεμβρίου και, από την ημερομηνία αυτή, μόνον αυτοκίνητα εγκεκριμένα από το WLTP διατίθενται προς πώληση σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ωστόσο, η μετάβαση από το προηγούμενο καθεστώς NEDC (Νέος Ευρωπαϊκός Κύκλος Οδήγησης) στο νέο σύστημα δεν έγινε χωρίς προβλήματα. Και καθώς πολλές ευρωπαϊκές χώρες χρησιμοποιούν τώρα φορολογικά συστήματα που βασίζονται σε εκπομπές, η Ευρωπαϊκή Ένωση εισήγαγε έναν τύπο, γνωστό ως CO2MPAS, για να μετατρέψει τις νέες μετρήσεις WLTP σε κάτι πλησιέστερο προς την προηγούμενη NEDC βαθμολογία – σε αντιστοιχία με το NEDC.
Ωστόσο, ο τύπος αυτός αποδίδει στοιχεία εκπομπών CO2 τα οποία γενικά είναι αποδεκτό ότι είναι υψηλότερα από εκείνα που δημοσιεύονται βάσει του παλαιού συστήματος δοκιμών εκπομπών. Πολλοί ειδικοί έχουν εντοπίσει τουλάχιστον 25% αύξηση των τιμών εκπομπών CO2, μεταξύ του αριθμού που σχετίζεται με το NEDC και του WLTP, μια διαφορά που θα αυξήσει ευρέως την ταξινόμηση και το ετήσιο κόστος των τελών κυκλοφορίας, καθώς και τους φόρους των οδηγών με το πέρασμα του χρόνου.
Η αναμονή, από πλευράς fleet management, ώσπου να ανακοινωθούν αλλαγές στα φορολογικά συστήματα των κρατών μελών της ΕΕ, με τις περισσότερες να αναμένεται να συμβούν το 2020, είναι λάθος. Κατά συνέπεια, συνιστάται στους υπεύθυνους των στόλων να επανεξετάσουν το όριο εκπομπών CO2 που έχει καθοριστεί για την υπάρχουσα πολιτική στόλου και να κρίνουν κατά πόσον τα υπάρχοντα οχήματα μπορούν να παραμείνουν εντός αυτού του ορίου, βάσει των νέων προτύπων WLTP. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα plug-in υβριδικά οχήματα.