Το Euro NCAP δημοσίευσε τα αποτελέσματα τριών κινεζικών οικογενειακών ηλεκτρικών αυτοκινήτων: των BYD SealXpeng P7 και BYD Dolphin.

Τα αυτοκίνητα πρωτοεμφανίστηκαν στην αγορά της Ευρώπης με το BYD Seal να απευθύνεται στους βασικούς αγοραστές της Tesla, το Xpeng P7 με ικανότητα μεγάλης αυτονομίας και το BYD Dolphin που αξίζει τα λεφτά του ως ηλεκτρικό όχημα. Το Euro NCAP ανακοίνωσε πως όλα αυτά τα αυτοκίνητα έλαβαν βαθμολογία πέντε αστέρων στις πιο αυστηρές δοκιμές του προγράμματος. Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές παραμένουν σε εγρήγορση και οι Mercedes E-Class και Mercedes EQE SUV επιτυγχάνουν «πολύ καλή» βαθμολογία με τα συστήματα υποβοήθησης αυτοκινητόδρομου.

Στη σημερινή ιδιαίτερα ανταγωνιστική ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, οι κινέζοι κατασκευαστές επιδιώκουν να αποδείξουν ότι τα αυτοκίνητά τους συναγωνίζονται τις καλύτερες καθιερωμένες μάρκες. Και τα αυτοκίνητα που αξιολογήθηκαν δείχνουν ότι η ασφάλεια είναι ένας από τους τομείς στους οποίους ανταγωνίζονται, προς όφελος των χρηστών. Και τα τρία έλαβαν την υψηλότερη βαθμολογία αστέρων του Euro NCAP, ιδιαίτερα στην προστασία ενηλίκων και παιδιών σε συγκρούσεις. Και τα τρία είναι καλά εξοπλισμένα με εντυπωσιακή γκάμα τεχνολογιών ασφάλειας, όπως υποβοήθηση λωρίδας και ταχύτητας.

Οι καιρικές συνθήκες στην Ευρώπη το 2023 δικαιώνουν την πρόσφατη εξέλιξη της βαθμολογίας ασφάλειας του Euro NCAP, συμπεριλαμβανομένων των δύο σημαντικών αξιολογήσεων που σχετίζονται με τις μεταβολές της θερμοκρασίας και των καιρικών φαινομένων, εξ αιτίας της κλιματικής αλλαγής. Οι κατασκευαστές παροτρύνονται να υιοθετήσουν την ανίχνευση παρουσίας παιδιών (CPD), που επισημαίνει ότι ένα παιδί ή βρέφος έχει παραμείνει στο αυτοκίνητο. Αυτό το σύστημα είναι ιδιαίτερα σημαντικό κατά τους ζεστούς θερινούς μήνες, όταν τα αυτοκίνητα υπερθερμαίνονται, κάτι που πιθανόν να καταστεί σύνηθες. Το Euro NCAP ήταν ο πρώτος οργανισμός παγκοσμίως που ανέπτυξε τεχνικές απαιτήσεις για συστήματα ανίχνευσης παρουσίας παιδιών και αξιολογεί πλέον τακτικά την απόδοσή τους. Ως εκ τούτου, τα συστήματα CPD γίνονται όλο και πιο κοινά και τα BYD Seal και Dolphin τα διαθέτουν, σε αντίθεση με το Xpeng P7.

Οι έντονες καταιγίδες και οι ξαφνικές πλημμύρες μπορούν να δημιουργήσουν ιδιαίτερα επικίνδυνες συνθήκες οδήγησης και πιθανή βύθιση του οχήματος. Η αναβάθμιση της αξιολόγησης του Euro NCAP για το 2023 περιλαμβάνει και αξιολόγηση παρόμοιας περίπτωσης. Η αξιολόγηση περιλαμβάνει δύο δοκιμές: η πρώτη αξιολογεί το αυτόματο ξεκλείδωμα των θυρών του αυτοκινήτου όταν βυθιστεί και η άλλη εξετάζει τη διάρκεια λειτουργίας των ηλεκτρικών παραθύρων μετά τη βύθιση. Τόσο το BYD, όσο και το XPENG, έλαβαν βαθμολογία που δείχνει ότι το Euro NCAP προωθεί τον ανταγωνισμό προς όφελος του αγοραστή.

Αλλά και οι ευρωπαίοι κατασκευαστές παραμένουν στην αιχμή της τεχνολογίας και η τεχνολογία υποβοηθούμενης οδήγησης συνεχίζει να εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς. Δύο αυτοκίνητα της Mercedes-Benz – η E-Class και το SUV EQE – βαθμολογούνται ως «Πολύ Καλά» στις τελικές αξιολογήσεις του Euro NCAP, πριν αυστηροποιηθεί η αξιολόγησή του το 2024.

«Ο ανταγωνισμός μεταξύ κατασκευαστών αυτοκινήτων είναι η κινητήρια δύναμη της επιτυχίας του Euro NCAP. Κανένας κατασκευαστής δεν μπορεί να υστερεί όσον αφορά στην ασφάλεια και αυτό αποτελεί κίνητρο για καινοτομία. Οι νέες κινεζικές μάρκες προωθούνται ταχέως, γνωρίζοντας ότι οι ευρωπαίοι αγοραστές δεν θα συμβιβαστούν όσον αφορά στην ασφάλεια. Όμως, η τεχνολογία εξελίσσεται ταχέως και τομείς, όπως η υποβοηθούμενη οδήγηση, ανοίγουν νέους ορίζοντες ανταγωνισμού και το Euro NCAP θα διασφαλίσει την υιοθέτηση αυτών των νέων τεχνολογιών, ώστε να υπάρξει πλήρες όφελος για την ασφάλεια» δήλωσε ο Dr Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP.

Προηγούμενο άρθροΤο ID.3 ολοκλήρωσε με επιτυχία δοκιμή της ADAC
Επόμενο άρθροStellantis – Orano: συμφωνία ανακύκλωσης μπαταριών