Το υπερταχύ δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων IONITY θα αυξήσει δραστικά το κόστος χρήσης του από τις 31 Ιανουαρίου 2020.

Η IONITY είναι μια κοινοπραξία μεταξύ των BMW, Mercedes-Benz, Ford και των Audi και Porsche (του Ομίλου Volkswagen). Στόχος είναι η δημιουργία ενός εκτεταμένου δικτύου φόρτισης υψηλής ισχύος 350kW για ηλεκτρικά οχήματα προς διευκόλυνση των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων στην Ευρώπη. Σήμερα διαθέτει 200 σταθμούς φόρτισης και σχεδιάζει να τους διπλασιάσει φέτος σε 400 τοποθεσίες σε 24 χώρες.

Μέχρι το τέλος Ιανουαρίου, οι οδηγοί μπορούν να φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους στους ταχυφορτιστές της IONITY με κατ’ αποκοπήν κόστος 8 ευρώ ανά φόρτιση (£ 8 στο Ηνωμένο Βασίλειο, CHF8 στην Ελβετία, NOK80 στη Νορβηγία).

Νέα δομή τιμολόγησης

Ωστόσο, από τις 31 Ιανουαρίου, οι πελάτες θα πληρώνουν ανά κιλοβατώρα (kWh) με χρέωση 0,79 ευρώ / kWh για τις χώρες της ευρωζώνης (£ 0,69 / kWh στο Ηνωμένο Βασίλειο, CHF 0,79 / kWh στην Ελβετία, NOK 8,40 στη Νορβηγία). Δεν απαιτείται σύμβαση για την πρόσβαση στις υπηρεσίες αυτές, αλλά η αύξηση στο κόστος χρήσης των φορτιστών της IONITY είναι σημαντική.

Η πλήρης φόρτιση ενός Volkswagen eGolf 35,8kW θα κοστίζει μέχρι 28,28 ευρώ και ενός Tesla 50kW θα κοστίζει 39,50 ευρώ. Στην πραγματικότητα τα κόστη ενδέχεται να είναι κάπως χαμηλότερα, γιατί οι οδηγοί δεν θα επαναφορτίζουν τις μπαταρίες από το 0% στο 100%, αλλά αυτό το κόστος κίνησης για τους άμεσους πελάτες ενδέχεται να υπερβεί το κόστος της βενζίνης και του ντίζελ. Για τους στόλους που στηρίζουν τις αποφάσεις τους στον υπολογισμό συνολικού κόστους χρήσης, η αύξηση του κόστους ενέργειας στα δημόσια σημεία φόρτισης τονίζει την ανάγκη οι οδηγοί εταιρικών αυτοκινήτων να μπορούν να επαναφορτίζουν τα αυτοκίνητά τους κατ΄οίκον. Φαίνεται επίσης πως το μοναδικό μακροπρόθεσμο πλεονέκτημα κόστους των EV έναντι των αυτοκινήτων με κινητήρες καύσης θα είναι πλέον το σέρβις και η συντήρηση.

Κριτική

Η άνοδος των τιμών προκάλεσε έντονες επικρίσεις στα social media, με τους σχολιαστές να τις επικαλούνται ως απόδειξη πως οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν επιθυμούν να πετύχουν τα EV.

Η Christina Bu, Γενική Γραμματέας της Νορβηγικής Ένωσης Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων, η οποία αντιπροσωπεύει την πιο ανεπτυγμένη και επιτυχημένη αγορά EV στην Ευρώπη, δήλωσε: “Φαίνεται μάλλον πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν κατανοεί τη θέση της νορβηγικής αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων”.

Περιέγραψε την αύξηση των τιμών ως “ληστεία” για τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η κ. Bu αναρωτήθηκε επίσης γιατί οι Νορβηγοί αυτοκινητιστές να πληρώνουν περισσότερα για την ηλεκτρική τους ενέργεια από άλλες χώρες.

Ωστόσο, εκπρόσωπος της IONITY δήλωσε πως η αύξηση των τιμών αποτελεί ένδειξη για το πού κατευθύνεται η αγορά ταχείας φόρτισης και είπε πως η κατ ‘αποκοπή χρέωση των 8 ευρώ δεν έχει εμπορική λογική.

“Υπάρχουν πολλές επιλογές και οι άνθρωποι δεν είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν την IONITY, αν και έχει το πλεονέκτημα να είναι πολύ γρήγορη”, είπε.

Εκπτώσεις για τα δίκτυα παρόχων υπηρεσιών συνδεδεμένης κινητικότητας

Εκπτώσεις επί των νέων τιμών στην Ευρώπη θα είναι διαθέσιμες στα μέλη των δικτύων παρόχων υπηρεσιών συνδεδεμένης κινητικότητας, όπως η υπηρεσία φόρτισης Audi e-tron, η Mercedes me Charge, η BMW ChargeNow, η Porsche Charging Service και η Volkswagen WeCharge.

Η Mercedes me Charge, για παράδειγμα, έχει ήδη ανακοινώσει πως θα χρεώνει 0,29 ευρώ / kWh στους φορτιστές IONITY, χωρίς ετήσια συνδρομή για το πρώτο έτος. Η υπηρεσία χρέωσης Audi e-tron θα κοστίζει 0,33 ευρώ / kWh συν μια μηνιαία συνδρομή 17,95 ευρώ, ενώ η Porsche Charging Service θα κοστίζει 0,33 / kWh συν μια βασική ετήσια χρέωση 179 ευρώ. Η BMW ChargeNow και η Volkswagen WeCharge δεν έχουν ανακοινώσει ακόμα τα τιμολόγιά τους.

Συγκριτικά, η Tesla χρεώνει κατά μέσο όρο 0,24 ευρώ / kWh στη Γαλλία, 0,33 ευρώ / kWh στη Γερμανία, 0,28 ευρώ / kWh στο Βέλγιο, 0,25 ευρώ/ kWh στην Ολλανδία και 0,30 ευρώ στην Ιταλία.

Ο Michael Hajesch, CEO της IONITY, δήλωσε: “Το νέο σύστημα τιμολόγησης προσφέρει μια βιώσιμη και διαφανή δομή τιμολόγησης στην Ευρώπη. Ανάλογα με τις ατομικές τους ανάγκες, οι πελάτες μας μπορούν να επιλέξουν το καταλληλότερο σχήμα”.

Πάνω από 400 σταθμούς φόρτισης σε μεγάλες ευρωπαϊκούς δρόμους, με μέσο όρο έξι σημείων φόρτισης ανά σταθμό διαθέτει η IONITY, στις ακόλουθες ευρωπαϊκές χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Δανία,  Ελβετία, Εσθονία,  Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Ισπανία,  Ιταλία, Κροατία, Λεττονία,  Λιθουανία,  Νορβηγία,  Ολλανδία,  Ουγγαρία , Πολωνία, Πορτογαλία, Σλοβακία,  Σουηδία, Τσεχία και Φινλανδία. Δεν διαθέτει φορτιστές στην Ελλάδα.

Προηγούμενο άρθροΗ Toyota λανσάρει την KINTO στην Ευρώπη
Επόμενο άρθροΙσχυρή ζήτηση για το Volvo XC40 Recharge P8 AWD