Το ντίζελ είναι εδώ και καιρό το πιο οικονομικό καύσιμο για κάθε αυτοκίνητο. Κατά το παρελθόν, θεωρήθηκε επίσης ως το πιο οικολογικό υγρό για καύση, έως ότου αποκαλύφθηκε η αλήθεια σχετικά με τα σωματίδια και τις εκπομπές NOx (οξείδια του αζώτου). Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επένδυσαν σημαντικά ώστε να κάνουν τα πετρελαιοκίνητα οχήματά τους να συμμορφωθούν με το αυστηρό Euro 6d-temp πρότυπο εκπομπών, αλλά η αγορά έχει πειστεί ότι το ντίζελ θα θεωρείται στο μέλλον “μαύρο καύσιμο” και πάλι.

Αλλά αν όχι ντίζελ, τότε τι θα χρησιμοποιούμε; Η απάντηση θα μπορούσε κάλλιστα να είναι (πολύ) συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), ειδικά για τους οδηγούς μεγάλων αποστάσεων, οι οποίοι δεν θα αντιμετωπίζονται αρνητικά όταν θα μπαίνουν στην ζώνη χαμηλών εκπομπών στα κέντρα των μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων, εάν το αυτοκίνητό τους φέρει ένα σήμα g-tron, TGI ή G-Tec. Ορίστε, λοιπόν 10 λόγοι υπέρ της χρήσης φυσικού αερίου.

  1. Χαμηλή τιμή καυσίμων. Ένα κιλό CNG είναι περίπου 40% φθηνότερο από ένα λίτρο ντίζελ. Η κατανάλωση καυσίμου είναι περίπου η ίδια και για τα δύο: μεταξύ 4 και 6 μονάδων ανά 100 km, πράγμα που σημαίνει ότι ο λογαριασμός καυσίμων μειώνεται εξίσου κατά 40%.
  2. Εξαιρετικό σε μεγάλες αποστάσεις. Τα αυτοκίνητα CNG συνδυάζουν δεξαμενές αποθήκευσης αερίου (μεταξύ 11 και 26 κιλών) με δεξαμενή βενζίνης που περιέχει 25 έως 50 λίτρα. Το συνδυασμένο εύρος κάλυψης απόστασης υπερβαίνει συχνά τα 1.000 χλμ. Εξάλλου, οι ενσωματωμένες δεξαμενές δεν καταλαμβάνουν ιδιαίτερα περισσότερο χώρο.
  3. Πολύ χαμηλές εκπομπές NOx και PM. Σε σύγκριση με το ντίζελ και ακόμη και με τη βενζίνη, το φυσικό αέριο δημιουργεί πολύ λιγότερα οξείδια του αζώτου (NOx) και αιωρούμενα σωματίδια (PM) όταν καίγεται. Η διαδικασία καύσης είναι επίσης λιγότερο θορυβώδης. Ως εκ τούτου, το CNG είναι καλύτερο αστικό καύσιμο από το ντίζελ.
  4. Χαμηλότερες εκπομπές CO2, τόσο από την εξάτμιση όσο και από τη διαδικασία επεξεργασίας. Τα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο εκπέμπουν περίπου 30% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από ό, τι εκείνα που καίνε βενζίνη και είναι περίπου στο ίδιο επίπεδο με το ντίζελ. Από την άποψη επεξεργασίας, το CNG υπερτερεί κατά πολύ σε σχέση με τα άλλα ορυκτά καύσιμα.
  5. Το CNG είναι άφθονο. Τα αποθέματα φυσικού αερίου της Γης είναι τεράστια, διασφαλίζοντας τον εφοδιασμό των κινητήρων για τις επόμενες δεκαετίες. Επίσης, οι τιμές του φυσικού αερίου δεν εξαρτώνται από τις τιμές του πετρελαίου. Είναι λιγότερο επιρρεπείς στις διακυμάνσεις και έχουν παραμείνει αρκετά σταθερές τα τελευταία χρόνια.
  6. Το CNG μπορεί να είναι βιώσιμο. Μπορούμε να δημιουργήσουμε μεθάνιο -το κύριο συστατικό του CNG – από βιολογικά απόβλητα και λάσπη. Η Audi το δημιουργεί ακόμη και με το διαχωρισμό του νερού σε οξυγόνο και υδρογόνο, το οποίο συνδυάζεται με το CO2, καθιστώντας το ουδέτερο σε άνθρακα.
  7. Λιγότερο ακριβό από τα υβριδικά. Ένα αυτοκίνητο CNG κοστίζει συνήθως 1.500 ευρώ περισσότερο από το μοντέλο βενζίνης από το οποίο προέρχεται. Και η προσφορά μοντέλων επεκτείνεται: όλα τα Audi, Fiat, Iveco, Mercedes, Opel, SEAT, Skoda και VW προσφέρουν τουλάχιστον ένα μοντέλο CNG.
  8. Διεύρυνση της υποδομής. Ένα σημαντικό εμπόδιο για την επιτυχία των αυτοκινήτων CNG αρχίζει να εξαλείφεται καθώς περισσότερα πρατήρια το προσφέρουν. Από 860 σήμερα, η Γερμανία θα έχει 2.000 σταθμούς φυσικού αερίου το 2025. Το Βέλγιο, που είναι μια μικρή σε έκταση χώρα, έχει ήδη 100 σταθμούς.
  9. Τα αυτοκίνητα CNG μπορούν να σταθμεύσουν υπόγεια. Σε αντίθεση με τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο (LPG), τα οχήματα με CNG δεν απαγορεύονται στους υπόγειους χώρους στάθμευσης. Το υγραέριο είναι βαρύτερο από τον αέρα και μπορεί να εξαπλωθεί πάνω από το πάτωμα του χώρου στάθμευσης, δημιουργώντας κίνδυνο. Αυτό δεν συμβαίνει με το CNG, το οποίο είναι πτητικό και εξατμίζεται.
  10. Το CNG είναι ασφαλές. Οι δεξαμενές φυσικού αερίου υπόκεινται σε πολύ αυστηρά πρωτόκολλα ασφάλειας και είναι κατασκευασμένες από πολύ ισχυρά υλικά όπως το πλαστικό ενισχυμένο με ίνες άνθρακα (CRFP). Μπορούν να αντισταθούν σε 750 bar πίεσης, ακραίες θερμοκρασίες και πρόσκρουση σύγκρουσης. Οι δεξαμενές διαθέτουν επίσης βαλβίδες ασφαλείας.
Picture copyright: Audi, 2018
Προηγούμενο άρθροΑφαιρώντας το κοβάλτιο από τις μπαταρίες EV
Επόμενο άρθροΑύξηση στις ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον Οκτώβριο