Ένα από τα κύρια αντεπιχειρήματα για τα ηλεκτρικά οχήματα είναι η χρήση κρίσιμων υλικών στις μπαταρίες τους, όπως το λίθιο και το κοβάλτιο. Ο Dr. Kenan Sahin ισχυρίζεται ότι βρήκε τη λύση: μια μοναδική φόρμουλα καθοδίων που απαιτεί λιγότερο κοβάλτιο, χωρίς απώλεια απόδοσης.

Η νέα τεχνολογία μπαταριών που παρουσιάζει ο Dr. Kenan Sahin θα μειώσει την ανάγκη για κοβάλτιο και, κατά συνέπεια, θα μειώσει το συνολικό κόστος της μπαταρίας. Η τιμή του κοβαλτίου είναι ήδη σε άνοδο, λόγω του φόβου έλλειψης, δεδομένης της αυξανόμενης ζήτησης για ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Επιπλέον, το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος του κοβαλτίου παγκοσμίως εξορύσσεται στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, θέτει τεράστια ερωτηματικά για την πραγματική βιωσιμότητα των EVs όσον αφορά στην παιδική εργασία, τα ανθρώπινα δικαιώματα, τις εργασιακές πρακτικές και τις ένοπλες συγκρούσεις.

Καλύτερα καθόδια, λιγότερο κοβάλτιο

Η νέα τεχνολογία ονομάζεται GEMX και θα μειώσει την περιεκτικότητα των καθοδίων συσσωρευτών σε κοβάλτιο από 20% (για ορισμένες τεχνολογίες) σε 4%. Τοποθετώντας κοβάλτιο σε κρίσιμα σημεία των σωματιδίων καθοδίων, η χρήση κοβαλτίου μπορεί να μειωθεί, δίδοντας παράλληλα υψηλότερες επιδόσεις και χαμηλότερο κόστος.

Ο 77χρονος επιστήμονας-που έγινε επιχειρηματίας, όρισε ως έργο ζωής την ανάπτυξη καλύτερων καθοδίων, λαμβάνοντας υπόψη την σημαντική μείξη του κοβαλτίου στις μπαταρίες αυτοκινήτου. Δεδομένου ότι πολλοί γίγαντες χημικών προϊόντων έκαναν παρόμοιες έρευνες, ο Dr.  Sahin αποφάσισε να συνεργασθεί μαζί τους παρά να τους ανταγωνιστεί.

Η BASF συνεργάσθηκε με την ηγέτιδα της αγοράς καθοδίων Umicore SA και στράφηκαν στην εταιρεία CAMX Power του Dr.  Sahin και τη φόρμουλά του με οξείδιο λιθίου νικελίου τον Απρίλιο του 2016. Την ίδια χρονιά ακολούθησε η Johnson Matthey, με έδρα το Λονδίνο.

Σήμερα, και οι δύο εταιρείες εργάζονται με την τεχνολογία CAMX του Dr.  Sahin και προτίθενται να την αναπτύξουν περαιτέρω. Τόσο η BASF, όσο και η Johnson Matthey σκοπεύουν να επενδύσουν € 400 εκατ. και € 260 εκατ. αντιστοίχως για την παραγωγή καθοδίων. Ενώ η Johnson Matthey αναγνωρίζει ανοιχτά ότι τα επενδύει στην τεχνολογία του Sahin, η BASF δεν διευκρίνισε την χημική διαδικασία που θα χρησιμοποιήσει.

Ωστόσο, ο Dr.  Kenan Sahin βλέπει πως η GEMX πρόκειται να απογειωθεί στο μέλλον, δεδομένου ότι η τεχνολογία αυτή έχει ήδη κατοχυρώσει διπλώματα ευρεσιτεχνίας στην ΕΕ, τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ιαπωνία. Επιπλέον, ο Dr.  Sahin ισχυρίζεται ότι βρίσκεται ήδη σε συνομιλίες με μεγάλους κατασκευαστές μπαταριών, ένας από τους οποίους έχει συμφωνήσει να αγοράσει άδεια.

Προηγούμενο άρθρο11% αύξηση στα τριμηνιαία κέρδη της Totota παγκοσμίως
Επόμενο άρθροΜπορεί το CNG να γίνει το νέο diesel;