Η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EE) αυξήθηκε κατά 11,3% τον Ιανουάριο του 2023, με ταξινομήσεις 760.041 μονάδων, ξεκινώντας πολύ ενθαρρυντικά τη νέα χρονιά.

Ωστόσο, όπως επισημαίνει η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), αυτό οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό σε μια ασυνήθιστα μέτρια βάση σύγκρισης του 2022, όταν επιτεύχθηκε ο χαμηλότερος όγκος Ιανουαρίου που έχει ποτέ καταγραφεί.

 

 

Σε επίπεδο χωρών, οι θετικές επιδόσεις της περιοχής αντικατοπτρίστηκαν σε τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές. Η ισχυρότερη ανάπτυξη σημειώθηκε στην Ισπανία (+51,4%) και στην Ιταλία (+19,0%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία, με πιο μέτρια αλλά σταθερή ανάπτυξη (+8,8%).

Εξαίρεση σε αυτή την τάση ήταν η Γερμανία, η οποία κατέγραψε πτώση 2,6% τον περασμένο μήνα. Πτώση, ωστόσο, τον Ιανουάριο του 2023 στις ταξινομήσεις κατέγραψαν και άλλες χώρες της ΕΕ, πέραν της Γερμανίας, η Ισλανδία ( Φινλανδία (-9%) και η Λιθουανία (-9,1%), καθώς και δύο χώρες της ΕΖΕΣ, η Ισλανδία (-17,2%) και η Νορβηγία με μεγάλη πτώση, που οφείλεται στην πολύ ισχυρή πτώση των επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων (BEV-81,4% και PHEV -66,2%) (βλ. σχετικούς πίνακες).

Η Ελλάδα, ως γνωστόν, περιλαμβανόταν στις χώρες που είχαν εξαιρετικά ισχυρή ανάπτυξη τον περασμένο μήνα (+90,7%).

Θετικές οι ταξινομήσεις τον Ιανουάριο 2023 στην ΕE

Τύποι καυσίμων ενέργειας

Κατά τον πρώτο μήνα του 2023, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων (BEV και PHEV) στην ΕΕ συνέχισαν να αυξάνονται, αντιπροσωπεύοBEV ντας το 9,5% και το 26,0% της αγοράς αντίστοιχα. Παρόλα αυτά, η βενζίνη παρέμεινε ο πιο δημοφιλής τύπος καυσίμου για τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν πρόσφατα στην ΕΕ, με μερίδιο αγοράς 37,9%.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι ταξινομήσεις των νέων ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) τον Ιανουάριο αυξήθηκαν κατά 22,9%, φτάνοντας τις 71.984 ταξινομημένες μονάδες σε όλη την ΕΕ με μερίδιο αγοράς 9,5% (έναντι 8,6% του Ιανουαρίου του 2022). Οι περισσότερες αγορές της περιοχής συνέβαλαν σημαντικά σε αυτή την ανάπτυξη, με διψήφια και τριψήφια ποσοστά. Ωστόσο, υπήρχαν μερικές εξαιρέσεις σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες, από πλευράς όγκου, αγορές της ΕΕ για αυτό το σύστημα κίνησης: Γερμανία (-13,2%), Σουηδία (-18,5%) και Ιταλία (-8,7%).

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) είχαν επίσης ένα δυνατό ξεκίνημα αυτή τη χρονιά. Οι όγκοι τους αυξήθηκαν κατά 22,1% στις 197.982 μονάδες, υποστηριζόμενοι από διψήφια αύξηση στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής: Ισπανία (+59,3%), Ιταλία (+24,7%), Γερμανία (+19,0%) και Γαλλία (+12,5%) ). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μερίδιο αγοράς 26,0%, βελτιωμένο κατά 2,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2022.

Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 9,9% στις 53.649 μονάδες τον Ιανουάριο, καθώς οι ταξινομήσεις τους μειώθηκαν περισσότερο κατά πολύ στη Γερμανία (-53,2%), η οποία μέχρι πέρυσι ήταν η μεγαλύτερη αγορά κατ’ όγκο για plug-in υβριδικά αυτοκίνητα. Έτσι, το μερίδιο αγοράς των PHEV συρρικνώθηκε από 8,7% τον Ιανουάριο του 2022 σε 7,1% φέτος.

Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Οι ταξινομήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ κατέγραψαν άνοδο 12,3% τον Ιανουάριο, συμβάλλοντας στην επέκταση του μεριδίου αγοράς τους στο 37,9% (έναντι 37,6% το 2022). Όλες οι μεγάλες αγορές της περιοχής συνέβαλαν σε αυτήν την ανάπτυξη: Ισπανία (+59,4%), Ιταλία (+15,5%), Γαλλία (+11,9%) και Γερμανία (+3,5%).

Αντιθέτως, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ συνέχισε να συρρικνώνεται –με πτώση 1,6% τον περασμένο μήνα– παρά την αξιοσημείωτη αύξηση των ταξινομήσεων στην Ιταλία (+21,4%) και στην Ισπανία (+19,0%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του μεριδίου αγοράς κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες, από 17,9% σε 15,9%.

Προηγούμενο άρθροΗ Audi εμβαθύνει την τεχνογνωσία λογισμικού
Επόμενο άρθροEπιτάχυνση του εξηλεκτρισμού των εταιρικών στόλων