Οι ταξινομήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του ΣΕΑΑ ήταν αυξημένες σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων. 

Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο του 2023 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 11.652 καινούργια οχήματα (επιβατικά, ελαφρά και βαρέα φορτηγά, λεωφορεία, μοτοσυκλέτες άνω των 50 cc) έναντι 6.060 του αντίστοιχου μήνα του 2022 (αύξηση 92,3%) και 8.478 του Ιανουαρίου 2021 (αύξηση 37,4%).

Από αυτά, τα καινούργια επιβατικά που ταξινομήθηκαν τον Ιανουάριο του 2023 (στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ και ΣΕΑΑ) ανέρχονται σε 10.536 έναντι 5.522 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2022 (+90,8%) – κατά τον οποίο καταγράφηκαν οι χαμηλότερες ταξινομήσεις της τελευταίας δεκαετίας – και 7.729 του Ιανουαρίου 2021 (+36,3%). Παρομοίως, τα φορτηγά που κυκλοφόρησαν τον περασμένο μήνα ήταν 1.088 έναντι 536 τον περσινό Ιανουάριο (+103%) και 728 τον προπέρσινο (+4,5%). Και τα λεωφορεία παρουσίασαν αύξηση έναντι του Ιανουαρίου και των δύο προηγούμενων ετών, με 28 μονάδες τον Ιανουάριο του 2023 έναντι 2 του 2022 (+1300%) και 21 του 2021 (+33,3%). Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες άνω των 50cc που κυκλοφόρησαν τον φετινό Ιανουάριο ανέρχονται σε 3.864 έναντι 2.092 του αντίστοιχου μήνα του 2022 (+84,7%) και 1.704 του 2021 (+126,8%).

Η πορεία των SUV ανακόπηκε τον Ιανουάριο, αφού κατέλαβαν το 47,9% της αγοράς έναντι 61,4% του Ιανουαρίου  του 2022. Μεγάλη άνοδο παρουσίασαν τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Β’ με 38,3% της αγοράς (+16,4 μονάδες μεριδίου). Ανοδικά κινήθηκαν και τα μικρά αυτοκίνητα (κατηγορία Α’) με 5,8% της αγοράς έναντι 5,6% μερίδιο του περσινού Ιανουαρίου (+0,3 μονάδες), όπως φαίνεται και στον σχετικό πίνακα.

Στην κατανομή ανά καύσιμο, τον Ιανουάριο του 2023 τα αυτοκίνητα ντίζελ είχαν τη μεγαλύτερη άνοδο με 19,9% μερίδιο αγοράς έναντι 14,4% του περσινού Ιανουαρίου (+5,4 μονάδες). Ανοδική και η πορεία των βενζινοκίνητων με 47,2% της αγοράς έναντι 45,8% του Ιανουαρίου 2022 (+1,4 μονάδες). Τα επαναφορτιζόμενα (αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά) ανέβασαν ελαφρώς το μερίδιό τους σε 6,8% της αγοράς από 6,6% του περσινού Ιανουαρίου (+0,2 μονάδες). Όλοι οι άλλοι τύποι καυσίμου/ ενέργειας (υβριδικά, φυσικού αερίου, υγραερίου) μείωσαν το μερίδιό τους τον Ιανουάριο (βλ. πίνακα).

Προηγούμενο άρθροΣκληρές δοκιμασίες στην Ευρώπη για το Nissan e-4ORCE
Επόμενο άρθροΤο BMW Group θα παράγει EV και στο Μεξικό