Την επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού των εταιρικών στόλων ζητούν με επιστολή προς τους νομοθέτες της ΕΕ μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις.

Μεγάλοι πολυεθνικοί στόλοι συνυπογράφουν επιστολή 30 οργανισμών προς τους νομοθέτες της ΕΕ, ζητώντας όλα τα νέα εταιρικά αυτοκίνητα και βαν να είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2030.

An Post, AstraZeneca, Coca-Cola, Grundfos, IKEA, LeasePlan, SAP, Tesco, Unilever και Uber, μεταξύ άλλων, ζητούν να οριστεί πιο φιλόδοξος νέος στόχος, πέντε χρόνια νωρίτερα από το 2035 που ορίζεται επί του παρόντος, για σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ο εξηλεκτρισμός των στόλων αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία. 6 στα 10 αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη είναι εταιρικά και αυτά τα οχήματα διασχίζουν διπλάσια χιλιόμετρα από τα ιδιωτικά. Οι αγοραστικές αποφάσεις των στόλων έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην υπόλοιπη αγορά, με τα οχήματα γενικά να εισέρχονται στην αγορά μεταχειρισμένων μετά από μόλις 3-5 χρόνια.

«Η επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού των στόλων μπορεί να προσφέρει στην Ευρωπαϊκή Ένωση μια ζωτική τριπλή νίκη: ταχεία μείωση των εκπομπών από τις οδικές μεταφορές. απογαλακτισμός της ΕΕ από τις ρωσικές εισαγωγές πετρελαίου· και τέλος, αλλά όχι ασήμαντο, δημιουργώντας μια ακμάζουσα αγορά μεταχειρισμένων για προσιτά EV» αναφέρεται στην επιστολή.

«Καλούμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προτείνει ως μέρος της Πρωτοβουλίας Greening Corporate Fleets έναν κανονισμό, το αργότερο έως τον Οκτώβριο του 2023, ο οποίος θα θέτει δεσμευτικούς στόχους αγοράς οχημάτων μηδενικών εκπομπών για τους εταιρικούς στόλους: Έως το 2030 όλα τα νέα εταιρικά αυτοκίνητα και βαν θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Προτείνουν επίσης όλα τα νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα να έχουν μηδενικές εκπομπές έως το 2035, με δεσμευτικούς στόχους αγοράς για στόλους άνω του συγκεκριμένου μεγέθους.

Επιπλέον, ζητούν φιλόδοξους στόχους δημόσιας και ιδιωτικής υποδομης φόρτισης στο πλαίσιο του κανονισμού υποδομής εναλλακτικών καυσίμων και της οδηγίας για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων. Επιπλέον, τα κράτη να επιταχύνουν τα δικά τους σχέδια υποδομής φόρτισης και να σχεδιάσουν ειδικά προγράμματα κινήτρων για φόρτιση στο χώρο εργασίας και τα αμαξοστάσια.

Προηγούμενο άρθροΘετικές οι ταξινομήσεις τον Ιανουάριο 2023 στην ΕE
Επόμενο άρθροΕταιρείες leasing: μεγάλα κέρδη το 2022