Κάποιοι μπορεί να την αποκαλούν σχιζοφρενή, άλλοι αυστηρά λογική, πάντως η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει πρόθεση να σταματήσει την παραγωγή κινητήρων ντίζελ τα επόμενα τέσσερα με πέντε χρόνια.

Ο Lex Kerssemakers, ανώτερος αντιπρόεδρος της Volvo Cars Europe, δήλωσε στο Autocar ότι η τελική γενιά πετρελαιοκινητήρων βρίσκεται σε εξέλιξη και θα κυκλοφορήσει τον Ιούνιο. Θα χρησιμοποιούν έναν εναλλάκτη εκκίνησης ιμάντα σε κύκλωμα 48 V, όπως έγινε σαφές από την πρόσφατη ανακοίνωση για τους ανανεωμένους κινητήρες για τα XC90 και XC60.

Πράγματι, φαίνεται ότι το νέο XC90 θα εγκαινιάσει το νέο πετρελαιοκινητήρα – και η ναυαρχίδα της Volvo θα βρίσκεται εδώ για τουλάχιστον άλλα τρία χρόνια. Το XC60 θα είναι το δεύτερο μοντέλο με τον ανανεωμένο τετρακύλινδρο αυτόματης ανάφλεξης κινητήρα και είναι λογικό ότι το μοντέλο αυτό δεν θα σταματήσει να κυκλοφορεί πριν από το 2024.

Ναι στο V60 όχι στο S60

Φαίνεται να υπάρχει κάποια σύγχυση σχετικά με τη στρατηγική της Volvo – ειδικά μετά την κυκλοφορία του νέου S60. Τα ανταγωνιστικά του Volvo, Audi A4, BMW Σειρά 3 και Mercedes C Class δεν κατασκευάζονται πλέον στην Ευρώπη, αλλά στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά τους και επομένως δεν διατίθενται πλέον με πετρέλαιο ντίζελ. Αυτό ταιριάζει με την προηγούμενη δήλωση της Volvo ότι ξεκινώντας με το S60, κάθε νέα σειρά μοντέλων θα πει “όχι ευχαριστώ!” στο σήμα D.

Σύμφωνα με το σύνθημα της Volvo, “κατασκευάστε όπου πουλάτε”, η μεγάλη έκδοση του S60, δηλαδή η V60, παράγεται στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας και στη Γάνδη του Βελγίου. Ξεκίνησε μερικούς μήνες πριν από το S60, οπότε ο νέος κανόνας δεν ισχύει γι ‘αυτό. Μια περίπτωση έξυπνου μάρκετινγκ, επειδή οι Ευρωπαίοι – και κυρίως οι στόλοι – εξακολουθούν να θέλουν τους πετρελαιοκινητήρες σε αυτόν τον τομέα, αν και σε πολύ μικρότερους αριθμούς από ό,τι πριν. Ως εκ τούτου, είναι λογικό να διατηρηθούν τα μοντέλα D3 και D4 στη γκάμα της.

Όλοι οι τρέχοντες κινητήρες Volvo συμμορφώνονται με το πρότυπο εκπομπών Euro 6d-temp. Μερικοί ανταγωνιστές της, όπως η Jaguar και η Mercedes, έχουν ήδη περάσει τη δοκιμασία Euro 6d, γεγονός που τις καθιστά πιο ανθεκτικές στο μέλλον. Για το λόγο αυτό, η Volvo μπορεί πολύ καλά να διασφαλίσει ότι τα ντίζελ της επόμενης γενιάς θα λάβουν επίσης έγκριση τύπου Euro 6d.

Προηγούμενο άρθροMichelin & Faurecia σε κοινοπραξία για την ανάπτυξη κυψελών καυσίμου H2
Επόμενο άρθροNissan NV400 με ανατρεπόμενη καρότσα φόρτωσης