Η Daimler Mobility και η Visa εγκαινιάζουν παγκόσμια τεχνολογική συνεργασία  για να ενσωματώσουν το ψηφιακό εμπόριο στο αυτοκίνητο.

Ως αποτέλεσμα της νέας παγκόσμιας τεχνολογικής συνεργασίας μεταξύ της Daimler Mobility και της Visa, η Daimler θα προσφέρει τη δυνατότητα πληρωμών μέσω του αυτοκινήτου. Αυτό σημαίνει ότι η ανάγκη εισαγωγής κωδικών ή χρήσης κινητών συσκευών για την ταυτοποίηση της πληρωμής σύντομα θα ανήκει στο παρελθόν, καθώς το ίδιο το όχημα  μετατρέπεται σε συσκευή πληρωμών που ενεργοποιείται βιομετρικά χάρη στην τεχνολογία Delegated Authentication της Visa.

Από την άνοιξη του 2022 και μετά, οι πελάτες της Mercedes-Benz στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία θα μπορούν να πραγματοποιούν πληρωμές χρησιμοποιώντας έναν αισθητήρα αναγνώρισης δακτυλικού αποτυπώματος στο αυτοκίνητο, ενώ θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες αγορές της Ευρώπης. Οι αγορές μπορούν να γίνουν απευθείας μέσω της κεντρικής μονάδας του αυτοκινήτου ή του MBUX. Η δυνατότητα αυτή, αναμένεται να είναι διαθέσιμη σε άλλες χώρες παγκοσμίως σε μεταγενέστερο στάδιο.

Το εμπόριο εντός αυτοκινήτου, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της πολυτελούς εμπειρίας των πελατών. Για παράδειγμα η πλατφόρμα διεθνών πληρωμών της Daimler Mobility που ονομάζεται Mercedes pay,  δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες να αγοράζουν αγαθά και υπηρεσίες απευθείας από το αυτοκίνητό τους, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών Mercedes me, καθώς και άλλες υπηρεσίες όπως η προμήθεια καυσίμων και η στάθμευση.

Ο Antony Cahill, Αναπληρωτής CEO και Επικεφαλής Ευρωπαϊκών Αγορών της Visa στην Ευρώπη, δήλωσε:
«Είμαστε ενθουσιασμένοι καθώς για πρώτη φορά θα υλοποιήσουμε μια εγγενή λύση για πληρωμές εντός αυτοκινήτου, μαζί με τον συνεργάτη μας Daimler Mobility. Είναι σημαντικό ότι τόσο οι επιτυχημένες πιλοτικές δοκιμές όσο και οι εναρκτήριες δραστηριότητες λαμβάνουν χώρα στην Ευρώπη, έναν κορυφαίο διεθνώς κόμβο πληρωμών και καινοτομίας για την αυτοκινητοβιομηχανία. Πρόκειται για ένα ισχυρό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο ο παγκόσμιος ηγέτης στις ψηφιακές πληρωμές και ο εφευρέτης του αυτοκινήτου, μπορούν να συνδυάσουν τις τεχνολογίες τους για να δημιουργήσουν την επόμενη γενιά έξυπνων λύσεων στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, παρέχοντας στον οδηγό και τους επιβάτες μία εντελώς νέα εμπειρία αγορών εντός του αυτοκίνητου»

O Franz Reiner, Chief Executive Officer της Daimler Mobility, τόνισε ότι:
«Το Mercedes pay είναι το κέντρο πληρωμών εντός αυτοκινήτου, μέσω του οποίου προσφέρουμε στους πελάτες μας παγκοσμίως, ψηφιακές υπηρεσίες ενσωματωμένες απρόσκοπτα στο οικοσύστημα της Mercedes-Benz. Σε συνεργασία με τη Visa, η Daimler στοχεύει να προσφέρει εγγενείς πληρωμές εντός αυτοκινήτου, που πληρούν τις απαιτήσεις του ελέγχου ταυτότητας δύο παραγόντων με ασφαλή και φιλικό προς τον χρήστη τρόπο. Δεν υπάρχει τίποτα πιο βολικό από το να εξουσιοδοτήσετε μια πληρωμή με το δακτυλικό σας αποτύπωμα. Μια πολυτελής εμπειρία πελάτη περιλαμβάνει φυσικά την παράμετρο της ασφάλειας, την οποία εξασφαλίζουμε μέσω της εγγενούς πληρωμής στο αυτοκίνητο. Προσφέρουμε έτσι στους πελάτες μας ασφάλεια όχι μόνο κατά την οδήγηση, αλλά και κατά την διαδικασία της πληρωμής.”

Η τεχνολογία πίσω από το ψηφιακό εμπόριο εντός αυτοκινήτου
Το Mercedes pay αποτελεί μέρος της στρατηγικής κινητικότητας και ψηφιοποίησης της Daimler και εταιρικό τμήμα της Daimler Mobility. Η Daimler θα είναι η πρώτη εταιρεία αυτοκινήτων στον κόσμο που θα ενσωματώσει το Visa Cloud Token Framework στα οχήματά της. Το Cloud Token Framework της Visa, είναι μια τεχνολογία ασφαλείας στο cloud που επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία σε πολλαπλές συσκευές, καθώς τα Visa Cloud Tokens προστατεύουν και αφαιρούν ευαίσθητες πληροφορίες κατά την πληρωμή, μετατρέποντας τα δεδομένα και αποθηκεύοντάς τα με ασφάλεια. Επιτρέπουν επίσης τη σύζευξη πολλαπλών συσκευών εντός και εκτός του αυτοκινήτου, οι οποίες στη συνέχεια ενσωματώνονται απευθείας με τα τραπεζικά διαπιστευτήρια του καταναλωτή. Αυτό βελτιώνει σημαντικά τη συνολική εμπειρία πληρωμών, καθώς οι καταναλωτές δεν χρειάζεται πλέον να εισάγουν τον αριθμό της κάρτας τους για να ολοκληρώσουν μια αγορά ή να εναλλάσσουν μεταξύ συσκευών για την ταυτοποίηση των πληρωμών. Η λύση θα χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων (1).

Πολλά υποσχόμενο μέλλον για το ψηφιακό εμπόριο εντός αυτοκινήτου
Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, ο αριθμός των συνδεδεμένων αυτοκινήτων εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε πάνω από 352 εκατομμύρια παγκοσμίως (2) και ο συνολικός όγκος πληρωμών εντός αυτοκινήτου αναμένεται να φτάσει περίπου τα 86 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2025 (3).
Οι παγκόσμιες τάσεις κινητικότητας όπως τα ηλεκτρικά οχήματα, η συλλογική χρήση αυτοκινήτου, η αυτόνομη οδήγηση και τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα, αυξάνουν τη ζήτηση για καινοτόμους τρόπους πληρωμών για αγαθά και υπηρεσίες, μέσα στο ίδιο το όχημα. Σήμερα, όταν ο οδηγός αγοράζει υπηρεσίες που σχετίζονται με το αυτοκίνητο, πολλές φορές απαιτείται να χρησιμοποιήσει μία ξεχωριστή συσκευή για να συνδεθεί σε μία εφαρμογή ή σε έναν ιστότοπο. Η φιλοδοξία της Daimler και της Visa είναι να προσφέρουν στους χρήστες μία απλοποιημένη εμπειρία αγορών μέσω του αυτοκινήτου, παρέχοντάς τους παράλληλα περισσότερες δυνατότητες επιλογής και υψηλότερη ποιότητα εμπειριών.


1. Η συμμόρφωση με την οδηγία Strong Customer Authentication (SCA- ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη) απαιτεί έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων που αποτελείται από τα ακόλουθα: κάτι που γνωρίζει ο καταναλωτής (π.χ. κωδικός πρόσβασης), που κατέχει (π.χ. μια συνδεδεμένη συσκευή) ή είναι (π.χ. βιομετρικά στοιχεία). Η Daimler Mobility χρησιμοποιεί τη Visa’s Delegated Authentication Service (Υπηρεσίας Εξουσιοδότησης Επαλήθευσης της Visa), καθιστώντας δυνατή την εφαρμογή της SCA για λογαριασμό του εκδότη

2. Capgemini Invent: Connected Vehicle Trend Radar 2, 2020.

3. Juniper Research: The Race for In-Vehicle Payments, 2020.

Προηγούμενο άρθροAbarth F595: Από τις πίστες της Formula 4 στους δρόμους
Επόμενο άρθροΤο Note Aura αυτοκίνητο της χρονιάς από την JAHFA