Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), πτωτικά ξεκίνησε η χρονιά. Οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων στην Ελλάδα τον περασμένο μήνα, εμφάνισαν συνολική υποχώρηση κατά 20,03% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020.
Επιβατικά οχήματα
Οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, παρά τις προσδοκίες, μειώθηκαν τον Ιανουάριο κατά 20,6%, σημειώνοντας την πρώτη πτώση, για τον μήνα αυτό, την τελευταία πενταετία. Σύμφωνα με τα ιστορικά στοιχεία, που εμφανίζονται στον πίνακα, πτώση κατά τον μήνα Ιανουάριο είχε να παρατηρηθεί στην Ελλάδα από τον Ιανουάριο του 2016 (-2,5% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2015). Η συνέχεια ήταν θετική για όλα τα έτη, με μεγάλη αύξηση το 2018 και αποκορύφωμα σε όγκο τον Ιανουάριο του 2020 (+13,3% το 2017, +37,5% το 2018, +3,7% το 2019 και +6,2% το 2020).
Φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)
Στα φορτηγά, που οι διακυμάνσεις είναι συχνότερες, τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους καταγράφηκε 7,1% αύξηση σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020. Η πορεία των φορτηγών κάθε Ιανουάριο τα τελευταία χρόνια είναι αρνητική το 2016 (-17,7%), θετική το 2017 (+23,1%), αρνητική το 2018 (-2,9%), ελαφρώς θετική το 2019 (+0,4%), θετική το 2020 (+2,1%).
Λεωφορεία
Τα λεωφορεία είναι μία κατηγορία η οποία επίσης εμφανίζει έντονη διακύμανση αλλά με πολύ χαμηλό όγκο. Συγκεκριμένα, το 2021 είχαμε πτώση 48% με 26 λεωφορεία έναντι 50 του Ιανουαρίου 2020. Η διακύμανση της προηγούμενης πενταετίας είναι η εξής: 2016: +14,3%, 2017: -25%, 2018: +150%, 2019: +400%, 2020: -33,3%.
Δίκυκλα (άνω των 50 cc)
Τέλος, τα δίκυκλα εμφανίζουν και αυτά πτώση τον Ιανουάριο του 2021 έναντι του Ιανουαρίου του 2020 (-25,1%). Κατά την προηγούμενη πενταετία, η εικόνα είναι η ακόλουθη: 2016: -13,9%, 2017: -41,8%, 2018: +87%, 2019: +2,9%, 2020: +29,1%.
Εξέλιξη κατηγοριών – Τύποι καυσίμων
Η πρόοδος στις κατηγορίες επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, για τον Ιανουάριο, αποτυπώνεται στους σχετικούς πίνακες που δημοσιεύουμε σε αυτή τη σελίδα. Όπως φαίνεται, από πλευράς κατηγοριών, τα SUV συνολικά εμφανίζουν μία ελαφρά αύξηση του μεριδίου αγοράς τους (+0,3%) σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020, ωστόσο αυτή δεν αφορά όλες τις κατηγορίες, αφού υποχώρηση μεριδίου καταγράφουν στις A, D, F και G.
Από πλευράς καυσίμων, υποχωρούν βενζίνη και πετρέλαιο, ανεβαίνουν όλες οι άλλες κατηγορίες εναλλακτικών καυσίμων, με εξαίρεση τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο. Κορυφαία κατηγορία τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας – BEV και τα φορτιζόμενα υβριδικά – PHEV.
Λίνα Τσαγκαράκη