J.D. Power – EVX: Η έρευνα δείχνει πως η πλειονότητα των κατόχων ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ προτίθεται να επαναγοράσει EV στο μέλλον. Το Tesla Model S κατατάσσεται στην υψηλότερη θέση γενικά. Το Kia Niro EV κατατάσσεται στην υψηλότερη θέση μεταξύ των μαρκών μαζικής αγοράς.

Μεταξύ των πρώτων κατόχων ηλεκτρικού οχήματος (EV), το 82% δηλώνει ότι «σίγουρα θα εξετάσει» το ενδεχόμενο επαναγοράς άλλου EV στο μέλλον, σύμφωνα με την αρχική μελέτη ιδιοκτησίας ηλεκτρικών οχημάτων J.D. Power – EVX στις ΗΠΑ. Ωστόσο, η ικανοποίηση από την τρέχουσα εμπειρία ιδιοκτησίας είναι ένας σημαντικός παράγοντας για το αν οι ιδιοκτήτες θα αγοράσουν ξανά την ίδια μάρκα EV.

J.D. Power - EVX: Πρώτα τα Tesla Model S και Kia Niro EVΗ συνολική βαθμολογία του δείκτη ιδιοκτησίας EVX μετρά την ικανοποίηση των ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων (σε κλίμακα 1.000 βαθμών) σε τμήματα premium και μαζικής αγοράς σε επτά παράγοντες: ακρίβεια της δηλωμένης ηλεκτρικής αυτονομίας, διαθεσιμότητα δημόσιων σταθμών φόρτισης, αυτονομία της μπαταρίας, κόστος ιδιοκτησίας/χρήσης, οδηγική απόλαυση, ευκολία φόρτισης στο σπίτι και ποιότητα και αξιοπιστία του οχήματος.

«Η αφοσίωση στην μάρκα μπορεί να είναι ασταθής μεταξύ των ιδιοκτητών EV», δήλωσε ο Brent Gruber, senior director global automotive στην J.D. Power. «Ενώ οι πρώτοι ιδιοκτήτες EV δηλώνουν ότι θα παραμείνουν πιστοί στα EV γενικά, η παραμονή στην ίδια μάρκα δεν είναι σίγουρη. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να διατηρούν ικανοποιημένους τους ιδιοκτήτες και τους αγοραστές EV που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα τους πέραν του κόστους. Με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναμένεται να πλημμυρίσουν την αγορά με καινούργια EV κατά τα επόμενα τρία χρόνια, για να κατακτήσουν μερίδιο της αγοράς πρέπει να προσφέρουν οχήματα που προκαλούν ενθουσιασμό και ικανοποιούν τις ευρύτερες ανάγκες των ιδιοκτητών».

Η μελέτη διαπιστώνει ότι το 95% των κατόχων EV των οποίων η συνολική ικανοποίηση ιδιοκτησίας υπερβαίνει τους 900 πόντους δηλώνουν ότι θα επαναγοράσουν EV. Σχεδόν τα δύο τρίτα (64%) αυτών των ιδιοκτητών δηλώνουν ότι «σίγουρα θα» επαναγοράσουν την ίδια μάρκα. Ωστόσο, η πιθανότητα αυτή μειώνεται καθώς μειώνεται η ικανοποίηση. Μεταξύ των ιδιοκτητών των οποίων η ικανοποίηση κυμαίνεται μεταξύ 600 και 750 βαθμών, το 77% δηλώνει ότι “σίγουρα” θα αγοράσει ένα άλλο EV – αν και η πιθανότητα επαναγοράς της ίδιας μάρκας είναι μόνο 25%.

Τα βασικά ευρήματα της μελέτης του 2021:

  • Αυτονομία: Στην απόφαση επιλογής EV, ο πιο συχνά αναφερόμενος παράγοντας είναι η μπαταρία και η αυτονομία οδήγησης. Ακόμη και μετά την πραγματοποίηση της αγοράς, η αυτονομία εξακολουθεί να αποτελεί κρίσιμο στοιχείο της εμπειρίας ιδιοκτησίας. Τόσο στα premium όσο και στα τμήματα της μαζικής αγοράς, η ακρίβεια της δηλωμένης αυτονομίας μπαταρίας και η πραγματική αυτονομίαπου βιώνει ο ιδιοκτήτης αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% της συνολικής ικανοποίησης των κατόχων. «Παρόλο που οι περισσότεροι ιδιοκτήτες οδηγούν λιγότερο από την αναφερόμενη αυτονομία της μπαταρίας του οχήματός τους, εξακολουθούν να θέλουν να γνωρίζουν ότι η πραγματική αυτονομία είναι κοντά στην αναφερόμενη», δήλωσε ο Gruber. «Θέλουν να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο».
  • Υποδομής φόρτισης: Η δημόσια υποδομή φόρτισης αποτελεί βασικό καθοριστικό παράγοντα ικανοποίησης για τους ιδιοκτήτες EV τόσο των premium όσο και των μαζικών μαρκών, ωστόσο υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο ομάδων. Η ικανοποίηση μεταξύ των ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας premium (BEV) με διαθεσιμότητα δημόσιας φόρτισης είναι 235 μονάδες υψηλότερη από ό, τι μεταξύ των ιδιοκτητών BEV μαζικής αγοράς, κυρίως λόγω του υψηλότερου βαθμού ικανοποίησης των ιδιοκτητών Tesla με το δημόσιο δίκτυο φόρτισης Tesla. Η ικανοποίηση για τη διαθεσιμότητα της δημόσιας φόρτισης είναι 305 μονάδες υψηλότερη μεταξύ των κατόχων Tesla από ό, τι μεταξύ των ιδιοκτητών άλλων μαρκών.
  • Οδήγηση απόλαυση σε σχέση με την ποιότητα: Ενώ η οδηγική απόλαυση διαφέρει σημαντικά ανά τμήμα (892 για premium BEV και 758 για μαζική αγορά BEV), μόνο στο τμήμα της μαζικής αγοράς η οδηγική απόλαυση ξεπερνά την ποιότητα και την αξιοπιστία. Η ποιότητα και η αξιοπιστία είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας της κορυφαίας εμπειρίας ιδιοκτησίας ηλεκτρικών οχημάτων. Είναι αξιοσημείωτο ότι, ενώ η Tesla δεν φαίνεται να έχει καλή ποιότητα, οι ιδιοκτήτες της μάρκας είναι πιο ικανοποιημένοι συνολικά, δείχνοντας την προθυμία τους να παραβλέψουν προβλήματα ποιότητας.
  • Εξοικονόμηση κόστους: Οι ιδιοκτήτες των EV premium και μαζικής αγοράς συμφωνούν σε έναν λόγο για την επιλογή της ηλεκτροκίνησης έναντι των κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE): το αναμενόμενο χαμηλότερο κόστος λειτουργίας ενός ηλεκτρικού οχήματος. Το κόστος ιδιοκτησίας είναι βασικός παράγοντας για την αγορά ενός EV που συνήθως έχει λιγότερα ανταλλακτικά για συντήρηση, λιγότερο συχνές απαιτήσεις σέρβις και χαμηλότερο κόστος καυσίμου από τα οχήματα ICE.

Κατάταξη

J.D. Power - EVX: Πρώτα τα Tesla Model S και Kia Niro EVΤο Tesla Model S κατατάσσεται στην υψηλότερη θέση συνολικά καθώς και στην κατηγορία premium BEV με βαθμολογία 798. Το Tesla Model 3 (790) κατατάσσεται δεύτερο. Ο μέσος όρος ικανοποίησης στην κατηγορία premium είναι 782.

 

Το Kia Niro EV κατατάσσεται υψηλότερη στην κατηγορία BEV της μαζικής αγοράς με βαθμολογία 782. Η Chevrolet Bolt (745) κατατάσσεται δεύτερη και το Hyundai Kona EV (743) στην τρίτη θέση. Ο μέσος όρος ικανοποίησης στον τομέα της μαζικής αγοράς είναι 730.

 

Η Μελέτη Ιδιοκτησίας Ηλεκτρικών Οχημάτων στις ΗΠΑ (EVX) πραγματοποιείται σε συνεργασία με την PlugShare, εταιρεία παραγωγής εφαρμογών EV και έρευνας. Αυτή η μελέτη θέτει το πρότυπο για την ικανοποίηση συγκριτικής αξιολόγησης με τα κρίσιμα χαρακτηριστικά που επηρεάζουν τη συνολική εμπειρία ιδιοκτησίας EV τόσο για οχήματα BEV όσο και για PHEV. Οι ερωτηθέντες της έρευνας για την αρχική μελέτη περιλαμβάνουν 9.632 ιδιοκτήτες BEV και PHEV για τα έτη 2015-2021. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε τους μήνες Οκτώβριο-Νοέμβριο 2020.

Προηγούμενο άρθρο50 εκατομμύρια Mercedes παρήχθησαν παγκοσμίως
Επόμενο άρθροΤαξινομήσεις στην Ελλάδα: πτωτικά ξεκίνησε η χρονιά