Άνοδο κατέγραψαν για τέταρτο συνεχόμενο μήνα οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA

Τον Νοέμβριο του 2022, η αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ σημείωσε ακόμα μία ισχυρή άνοδο (+16,3%). Παρόλα αυτά –με 829.527 πωλήσεις– ο όγκος του περασμένου μήνα παρέμεινε πολύ κάτω από το προ πανδημίας επίπεδο του Νοεμβρίου 2019, όταν ταξινομήθηκαν 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα.

Οι περισσότερες από τις αγορές της περιοχής συνέβαλαν θετικά στη συνολική αυτή ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων. Η μεγαλύτερη άνοδος παρατηρήθηκε στη Γερμανία (+31,4%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (+14,7%), την Ισπανία (+10,3%) και τη Γαλλία (+9,8%) – οι οποίες είχαν επίσης ισχυρή ανάπτυξη. 12,6% ήταν η αύξηση που παρουσίασε η χώρα μας τον Νοέμβριο.

Το ενδεκάμηνο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων σε όλη την ΕΕ ήταν 6,1% χαμηλότερες σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Παρά την πρόσφατη ισχυρή ανάπτυξη, η πτώση που σημειώθηκε από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο ήταν αρκετή για να μειώσει την συνολική απόδοση του έτους μέχρι σήμερα. Μεταξύ των τεσσάρων βασικών αγορών της περιοχής, η Ιταλία κατέγραψε το πιο αδύναμο αποτέλεσμα μέχρι στιγμής φέτος (-11,6%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-8,7%), την Ισπανία (-4,4%) και τη Γερμανία (-2,4%). Αντιθέτως, η Ελλάδα εξισορρόπησε την πτώση των πρώτων μηνών καταγράφοντας αύξηση 3,7% στο ενδεκάμηνο.

Από πλευράς ομίλων τον Νοέμβριο το Vollkswagen Group αύξησε το μερίδιό του κατά 4 μονάδες, παραδίδοντας 254.465 οχήματα έναντι 186.039 τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Αύξηση μεριδίου κατά μία μονάδα κατέγραψε ο όμιλος Toyota και η Ford ενώ η Volvo αύξησε το μερίδιό της πουλώντας 25.879 αυτοκίνητα έναντι 21.935 του περσινού Νοεμβρίου.

Την πρώτη δεκάδα των μαρκών απαρτίζουν οι Volkswagen με μερίδιο 11,1% έναντι 9% του περσινού Νοεμβρίου και ακολουθούν οι Toyota με 7,0% (έναντι 6,1%), Audi με 5,9% (4,4%), BMW με 5,9% (6,0%), Mercedes με 5,4% (6,1%), Renault με 5,1% (6,2%), Peugeot με 4,9% (6,1%), Ford με 4,5% (3,5%), Skoda με 4,5% (4,5%), και Dacia με 4,3% (4,4%).

Προηγούμενο άρθροΥβριδικό F-PACE P400e με 20% μεγαλύτερη αυτονομία
Επόμενο άρθροToyota Motor Europe: ουδέτερη άνθρακα έως το 2040