Toyota Motor Europe: ουδέτερη άνθρακα έως το 2040

Πλήρως ουδέτερη άνθρακα στοχεύει να καταστεί ως το 2040 η Toyota Motor Europe, καθώς και να μετασχηματιστεί σε πάροχο υπηρεσιών κινητικότητας.

Στην πρόσφατη ετήσια εκδήλωση Kenshiki της Toyota Motor Europe (TME), η ομάδα παγκόσμιων και ευρωπαϊκών στελεχών της εταιρείας συζήτησε για τις τελευταίες εξελίξεις της εταιρείας, περιγράφοντας το όραμά της, την στρατηγική τεχνολογίας και τα τελευταία προϊόντα και υπηρεσίες της. Kenshiki σημαίνει διορατικότητα στα ιαπωνικά και η φετινή εκδήλωση, με συμμετοχή περισσότερων των 250 μέσων ενημέρωσης, επικεντρώθηκε στην ουδετερότητα άνθρακα και στον μετασχηματισμό σε πάροχο κινητικότητας.

Πλήρης ουδετερότητα άνθρακα έως το 2040

Η Toyota Motor Europe ανακοίνωσε την δέσμευσή της για πλήρη ουδετερότητα άνθρακα στην Ευρώπη έως το 2040, το αργότερο. Βασιζόμενη στη περυσινή της δέσμευση για εξάλειψη των εκπομπών CO2 για όλα τα νέα οχήματα στην ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την ΕΖΕΣ έως το 2035, η πρόθεση της TME συνοψίστηκε από τον Matt Harrison, Πρόεδρο και CEO της εταιρείας. «Υπάρχουν δύο βασικοί τομείς εστίασης: ο πρώτος είναι η ουδετερότητα εκπομπών άνθρακα και ο τρόπος με τον οποίον σκοπεύουμε να την επιτύχουμε σε διάφορους τομείς και ο δεύτερος -κατά τον μετασχηματισμό μας από εταιρεία κατασκευής και πωλήσεων, σε πάροχο υπηρεσιών κινητικότητας- είναι το μέλλον της κινητικότητας. ”

Ο Marvin Cooke, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Παραγωγής της ΤΜΕ, περιέγραψε περαιτέρω τον στόχο της εταιρείας να καταστήσει όλες τις ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις παραγωγής της ουδέτερες άνθρακα έως το 2030. Σε αυτόν τον τομέα, η προσέγγιση είναι πολύπλευρη, ελαχιστοποιώντας την κατανάλωση ενέργειας όπου είναι δυνατόν, με χρήση πράσινης ενέργειας και εφαρμόζοντας πλήθος καινοτομιών kaizen, που μειώνουν ή εξαλείφουν το CO2. «Στο εργοστάσιο κινητήρων, στο Deeside του ΗΒ, εγκαταστήσαμε ηλιακούς συλλέκτες που ισοδυναμούν με 10 γήπεδα ποδοσφαίρου για παροχή επαρκούς ηλεκτρικής ενέργειας μηδενικών εκπομπών και συνεργαζόμαστε με τοπική εταιρεία για την επεξεργασία άνω του 90% των απορριμμάτων μας στην παραγωγή βιοαερίου που θα χρησιμοποιηθεί για παραγωγή πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας και βιομεθανίου. Αυτή η προσέγγιση λειτουργεί καλά και προβλέπουμε να καταστούμε ουδέτεροι άνθρακα από το 2025. Βαδίζοντας προς το 2040 οι εκτός άμεσου ελέγχου της TME δραστηριότητες, όπως οι προμήθειες και τα logistics, αποτελούν πολύ μεγαλύτερη πρόκληση που θα επιλύσουμε σε στενή συνεργασία με συνεργάτες και προμηθευτές».

Η δύναμη και η επιστήμη πίσω από την πολύπλευρη τεχνολογική στρατηγική της Toyota

Ο Δρ Gill Pratt, Επικεφαλής Επιστήμονας της ΤΜΕ και CEO του Ερευνητικού Ινστιτούτου Toyota έδωσε τις πρακτικές γνώσεις της επιστημονικής παγκόσμιας προσέγγισης απανθρακοποίησης της Toyota, η οποία χρησιμοποιεί πολλαπλές εξηλεκτρισμένες τεχνολογίες προς μεγιστοποίηση της μείωσης του άνθρακα, βελτιστοποιώντας τη χρήση σπάνιων πόρων. Η στρατηγική πολύπλευρης τεχνολογίας της Toyota αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα, τόσο των οχημάτων μπαταρίας, όσο και υδρογόνου μηδενικών εκπομπών. Λόγω έλλειψης και υψηλού κόστους των υλικών μπαταριών και της έλλειψης υποδομής, είναι προτιμότερη η χρήση συνδυασμού ηλεκτρικών μπαταρίας, plug-in υβριδικών και υβριδικών οχημάτων για μείωση των εκπομπών CO2 τα επόμενα 10-15 χρόνια. «Πρέπει να κάνουμε το καλύτερο για το περιβάλλον, δηλαδή να απανθρακοποιήσουμε κατά το δυνατόν κάθε μπαταρία που παράγεται, αντικαθιστώντας όσο το δυνατόν περισσότερα οχήματα με ηλεκτροκίνητα, με γνώμονα την απλή αρχή πως ο άνθρακας είναι ο εχθρός και όχι κάποιος συγκεκριμένος κινητήρας».

Η παγκόσμια στρατηγική της Toyota αποσκοπεί στην ικανοποίηση των διαφορετικών αναγκών των Ευρωπαίων πελατών της με γκάμα που περιλαμβάνει ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας και κυψελών καυσίμου και υβριδικά και plug-in υβριδικά οχήματα, όπως εξήγησε η Kylie Jimenez, Ανώτερη Αντιπρόεδρος Ανθρώπινου Δυναμικού, Τεχνολογίας & Εταιρικών Υποθέσεων της ΤΜΕ. «Το αντιμετωπίζουμε με αυτόν τον τρόπο γιατί σπάνια ταιριάζει ένα μέγεθος σε όλους, ειδικά αν ληφθεί υπόψη η ποικιλία των αναγκών των πελατών και το επίπεδο της υποδομής».

Δύναμη προϊόντων της εξηλεκτρισμένης γκάμας

Η TME προβλέπει να πουλήσει περίπου 1,1 εκατομμύρια οχήματα το 2022, μικρή αλλά σημαντική αύξηση στην ευρωπαϊκή αγορά που συρρικνώθηκε κατά -12%, σημειώνοντας νέο μερίδιο ρεκόρ αγοράς 7,3%, αυξημένο κατά +0,9% μονάδες σε ετήσια βάση.

Αυτή η δυναμική οφείλεται στην ισχύ των προϊόντων της ποικίλης γκάμας ηλεκτροκίνητων μοντέλων της TME, που οδηγεί σε συνολικό ευρωπαϊκό μείγμα πωλήσεων περίπου 66%.

Woven Planet: Αγάπη για την Κινητικότητα, Ασφαλής Διαβίωση

Toyota Motor Europe: ουδέτερη άνθρακα έως το 2040Στην πρώτη του παρουσίαση στα ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης, ο Δρ James Kuffner της Woven Planet εξήγησε τον ιδιαίτερο ρόλο της στον μετασχηματισμό της Toyota σε εταιρεία κινητικότητας. Η δήλωση σκοπού της Woven Planet είναι « Αγάπη για την Κινητικότητα, Ασφαλής Διαβίωση ». «Δημιουργούμε νέες πλατφόρμες και εργαλεία λογισμικού, διαδικασίες και κουλτούρα ανάπτυξης της Toyota βάσει λογισμικού. Έτσι θα βελτιωθεί η παραγωγικότητα με λογισμικό που επιτρέπει επεκτασιμότητα και επαναχρησιμοποίηση του κώδικα για εκατοντάδες μοντέλα Toyota και Lexus.“

Το όραμα της Woven Planet περιλαμβάνει τρεις τύπους κινητικότητας – Κινητικότητα Ανθρώπων, Κινητικότητα Αγαθών και Κινητικότητα Πληροφοριών και αυτό καθορίζει τους βασικούς τομείς εστίασης:

  1. Arene («ανάπτυξη βάσει λογισμικού») – παρέχει προγραμματισμό κινητικότητας αιχμής ως βάση για οχήματα επόμενης γενιάς. Συγκεκριμένα, η πλατφόρμα λογισμικού «Arene» θα αποτελέσει τη βάση εφαρμογής της Αρχιτεκτονικής Λογισμικού (SDA) της Toyota. Δημιουργούμε το TPS (Toyota Production System) για λογισμικό που επιτρέπει τον συνδυασμό ασφαλούς, υψηλής ποιότητας λογισμικού και υψηλής ποιότητας εξοπλισμού.
  2. Αυτόνομη Οδήγηση & Εξελιγμένο Σύστημα Υποβοήθησης Οδηγού (ADADAS), για την τεχνολογία «Advanced Drive» των Toyota Teammate και Lexus Teammate. Σύμφωνα με την προσέγγιση «Guardian» της Toyota ως προς το ADAS, περιλαμβάνει τη συνεχή ανάπτυξη βελτιωμένης ασφάλειας και αυτοματοποιημένων συστημάτων οδήγησης.
  3. Woven City – Ο Δρ Kuffner έδωσε περαιτέρω πληροφορίες για τον ρόλο της Woven City, υπό κατασκευή πλησίον του όρους Fuji, στην Ιαπωνία. Όταν ολοκληρωθεί, φιλοδοξεί να καταστεί μοναδικό πεδίο δοκιμών για επιτάχυνση της καινοτομίας και να παρέχει μελλοντική κινητικότητα παγκοσμίως. Ως πίστα δοκιμών θα επιταχύνει την ανάπτυξη της τεχνολογίας κινητικότητας, των τροφίμων και της γεωργίας, της καθαρής ενέργειας και της υγιούς διαβίωσης, βάσει λογισμικού ενσωματωμένης ασφάλειας και προστασίας της ιδιωτικότητας.
Προηγούμενο άρθροΤαξινομήσεις επιβατικών τον Νοέμβριο 2022 στην ΕΕ
Επόμενο άρθροMercedes-Benz Vans: αναδιοργανώνει το δίκτυο παραγωγής