Η Mercedes-Benz Vans αναδιοργανώνει το ευρωπαϊκό της δίκτυο παραγωγής, σηματοδοτώντας νέο ορόσημο στο μετασχηματισμό της ως παρόχου τοπικής κινητικότητας άνευ εκπομπών ρύπων.

“Φιλοδοξούμε να προσφέρουμε τα πλέον ελκυστικά βαν και υπηρεσίες. Γι’ αυτό, πρέπει να καταστούμε ιδιαίτερα καινοτόμοι και ανταγωνιστικοί σε όλους τους τομείς. Ταυτοχρόνως, πρέπει να διαφυλάξουμε την επιχείρησή μας μακροπρόθεσμα. Βασικός παράγοντας επιτυχίας είναι η επανευθυγράμμιση του ευρωπαϊκού μας δικτύου παραγωγής», δήλωσε ο Mathias Geisen, Επικεφαλής της Mercedes Benz Vans. “Η απόφαση για το Jawor, στην Πολωνία, αποτελεί άλλο ένα ορόσημο στην πορεία προς την ηλεκτροκίνηση. Δεν επανατοποθετούμε απλώς τα προϊόντα μας, αλλά και προστατεύουμε μακροπρόθεσμα ολόκληρη την αλυσίδα αξίας: Από τις προμήθειες στην παραγωγή, στα logistics και τις πωλήσεις. Ως εκ τούτου, επενδύουμε στη VAN.EA, την νέα μας αρχιτεκτονική αμιγώς ηλεκτρικών βαν. Έτσι θα διασφαλίσουμε την ηγετική μας θέση στον τομέα των αμιγώς ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και στο μέλλον. Διατηρούμε ταυτοχρόνως τις μακροπρόθεσμες προοπτικές των υπαρχόντων ευρωπαϊκών εργοστασίων».

Το Jawor στην Πολωνία θα καταστεί νέο μέλος του δικτύου παραγωγής βαν

“Υπογράψαμε μνημόνιο κατανόησης με την πολωνική κυβέρνηση και άλλους πολωνούς οικονομικούς εταίρους. Αυτό δείχνει πως εκμεταλλευόμαστε τις άριστες συνθήκες και την κοινή υποδομή της καθιερωμένης τοποθεσίας Jawor για την δημιουργία νέου εργοστασίου παραγωγής βαν”, αναφέρει ο Geisen. «Εφ’ όσον διαθέτουμε ευέλικτες διαδικασίες κατασκευής βαν εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικών σε όλα μας τα υπάρχοντα εργοστάσια, θα κατασκευάσουμε το πρώτο μας αμιγώς ηλεκτρικό εργοστάσιο στο Jawor. Έτσι θέτουμε νέα πρότυπα και προχωράμε προς τη βιώσιμη, αμιγώς ηλεκτρική κινητικότητα».

Στο μέλλον, τα μεγάλα βαν θα παράγονται επιτόπου, βάσει αρχιτεκτονικής VAN.EA. Εστιάζοντας σταθερά στην παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών βαν, η Mercedes Benz Vans επιδιώκει πλεονεκτήματα παραγωγικότητας και σημαντική βελτίωση της ανταγωνιστικότητας. Η τοποθεσία επιτρέπει στο τμήμα Βαν να βελτιστοποιήσει το κόστος και την αλυσίδα εφοδιασμού, καθώς και την ενεργειακά αποδοτική παραγωγή οχημάτων νέας γενιάς. Η απόφαση για την τοποθεσία και την υλοποίηση του έργου εξαρτάται από την ολοκλήρωση διαφόρων βασικών προϋποθέσεων, συμπεριλαμβανομένης της χορήγησης ενίσχυσης για την επένδυση στο Jawor.

Η επιλογή περαιτέρω επέκτασης του εργοστασίου μέσω νέας κοινοπραξίας με την Rivian για μεγάλα αμιγώς ηλεκτρικά βαν βρίσκεται σε αναμονή λόγω της επανιεράρχησης των έργων από την Rivian.

Η Mercedes-Benz Cars παράγει κινητήρες εσωτερικής καύσης στο Jawor από το 2019 και μπαταρίες από το 2021.

Το μελλοντικό όραμα για τα εργοστάσια Mercedes-Benz Vans στην Ευρώπη

Τον Σεπτέμβριο του 2022, η Mercedes Benz Vans ανακοίνωσε πως θα προσαρμόσει το ευρωπαϊκό δίκτυο παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικών φορτηγών στην πλατφόρμα VAN.EA. Ως εκ τούτου, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων και οι τοπικές διευθύνσεις συμφώνησαν για τις μελλοντικές επιδιώξεις των εργοστασίων του Düsseldorf και του Ludwigsfelde, στη Γερμανία και της Vitoria, στην Ισπανία. Υπό την επιφύλαξη συμφωνίας μέσω συλλογικών διαπραγματεύσεων, συζητήθηκαν συμβάσεις έργων για όλα τα εργοστάσια, που δείχνουν ξεκάθαρα τον περαιτέρω μετασχηματισμό.

Η Mercedes Benz Düsseldorf κατασκευάζει ήδη την τρέχουσα γενιά Sprinter και eSprinter. Από το δεύτερο εξάμηνο του 2023 θα κυκλοφορήσει η επόμενη γενιά eSprinter. Επίσης, τα ανοικτά μοντέλα (πλατφόρμες για κατασκευαστές αμαξωμάτων ή οχήματα πλατφόρμας) του μεγάλου βαν θα κατασκευάζονται στο μέλλον βάσει VAN.EA.

Το ανοικτό μοντέλο της τρέχουσας γενιάς Sprinter κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Ludwigsfelde της Mercedes Benz από το 2018. Από την άνοιξη του 2024 θα παράγεται εκεί το νέο eSprinter αυτού του τύπου. Επιπλέον, η εταιρεία θα καταστήσει το εργοστάσιο του Ludwigsfelde ειδικό κέντρο προσαρμογής eVan.

Το εργοστάσιο της Mercedes-Benz, στη Βιτόρια της Ισπανίας, παράγει μεσαίου μεγέθους βαν. Το χαρτοφυλάκιο προϊόντων περιλαμβάνει τα V-Class, EQV, (e)Vito και (e)Vito Tourer. Από τα μέσα της δεκαετίας, θα κατασκευάζεται εκεί και το μεσαίου μεγέθους βαν βάσει της αμιγώς ηλεκτρικής σπονδυλωτής πλατφόρμας VAN.EA.

Πλήρως ηλεκτρικά βαν με την νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα VAN.EA

Με την νέα αρχιτεκτονική VAN.EA (Van Electric Architecture), η Mercedes-Benz Vans επιταχύνει τον μετασχηματισμό της σε πάροχο αμιγώς ηλεκτρικού χαρτοφυλακίου προϊόντων. Η VAN.EA αποτελεί τη βάση για όλα τα eVans της Mercedes-Benz μεσαίας και μεγάλης κατηγορίας, που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά από το 2025.

Προηγούμενο άρθροToyota Motor Europe: ουδέτερη άνθρακα έως το 2040
Επόμενο άρθροΗ SEAT Components θα παράγει εξαρτήματα για BEV