Τον Οκτώβριο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση συνέχισαν να καταγράφουν πτώση σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, για 16ο συνεχόμενο μήνα πλέον (-8,5%).

Αυτό οφείλεται στη μείωση των ταξινομήσεων νέων βαν, που αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειονότητα των συνολικών πωλήσεων επαγγελματικών οχημάτων. Αντίθετα, τα τμήματα φορτηγών και λεωφορείων είχαν καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2021. Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής, η Γερμανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση στις συνολικές πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων (-12,4%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία και την Ιταλία με πιο μέτρια μείωση (- 5,3% και -3,9% αντίστοιχα). Η Ισπανία, από την άλλη, κατάφερε να σημειώσει μικρή άνοδο (+1,2%). Η Ελλάδα κατέγραψε και αυτή ελαφρά πτώση (-1,5%).

Το δεκάμηνο συνολικά, οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων σε ολόκληρη την ΕΕ συρρικνώθηκαν κατά 16,8%, σε 1,3 εκατομμύρια μονάδες. Η συνολική επίδοση της περιοχής μειώθηκε από τα αδύναμα αποτελέσματα των τεσσάρων βασικών αγορών της, οι οποίες αντιμετώπισαν διψήφια πτώση: Ισπανία (-20,9%), Γαλλία (-19,1%), Γερμανία (-15,4%) και Ιταλία (-10,4%) . Η χώρα μας σημείωσε συνολικά λίγο μικρότερη πτώση (-9%).

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t

Τον Οκτώβριο, οι ταξινομήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 13,9%, φτάνοντας συνολικά τις 102.766 μονάδες. Όλες οι μεγάλες αγορές της περιοχής σημείωσαν πτώση τον περασμένο μήνα, ιδιαίτερα η Γερμανία (-16,6%), η Ιταλία (-7,3%) και η Γαλλία (-6,7%), ενώ οι πωλήσεις νέων βαν παρέμειναν σχετικά σταθερές στην Ισπανία (-0,5%). Αντίστοιχη με τη συνολική της επίδοση η πτώση που σημείωσε η Ελλάδα στα βαν (-1,1%).

Την περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2022, οι ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 20,6%, σε 1 εκατομμύριο μονάδες. Εκτός από την Τσεχία (+1,6%) και τη Σλοβακία (+0,1%), όλες οι αγορές της ΕΕ συνέβαλαν στη συνολική πτώση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων, οι οποίες κατέγραψαν διψήφια πτώση: Ισπανία (-25,5%), Γαλλία (-21,1%), Γερμανία (-18,7%) και Ιταλία (-11,9%). Ελαφρώς χαμηλότερη η πτώση στην Ελλάδα (-9,5%).

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω

Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ σημείωσαν επιταχυνόμενη ανάπτυξη, με αύξηση 18,0% φτάνοντας στις 23.592 μονάδες. Οι τέσσερις βασικές αγορές στη Δυτική Ευρώπη συνέβαλαν θετικά στην ανάπτυξη της περιοχής, με την Ιταλία να καταγράφει τη μεγαλύτερη άνοδο (+33,7%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+7,6%), την Ισπανία (+7,3%) και τη Γερμανία (+1,2%). Πολύ θετική επίδοση για τη χώρα μας (+89,5%).

Μέχρι στιγμής φέτος, 211.649 νέα βαρέα φορτηγά έχουν ταξινομηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση 5,9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021. Με εξαίρεση τη Γερμανία (-0,6%), όλες οι μεγαλύτερες αγορές στη Δυτική Ευρώπη παρουσίασαν ανάπτυξη: η Ισπανία (+ 10,6%), Ιταλία (+3,0%) και Γαλλία (+2,9%). Και η συνολική επίδοση της Ελλάδας ήταν ιδιαίτερα αυξημένη με 455 μονάδες έναντι 294 πέρυσι (+54,8%).

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t

Οι ταξινομήσεις νέων μεσαίων και βαρέων φορτηγών τον Οκτώβριο αυξήθηκαν κατά 16,0% σε ολόκληρη την ΕΕ. Οι περισσότερες αγορές της περιοχής κατέγραψαν διψήφια αύξηση, συμπεριλαμβανομένης της Πολωνίας (+24,7%) –η οποία είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά φορτηγών στην ΕΕ– και της Ιταλίας (+28,5%). Οι άλλες μεγάλες αγορές σημείωσαν πιο μέτρια αλλά σταθερή αύξηση: Ισπανία (+7,3), Γαλλία (+3,9%) και Γερμανία (+3,5%). Μεγάλη ήταν η αύξηση στην Ελλάδα και σε αυτή την κατηγορία (+58,6%).

Το δεκάμηνο συνολικά, η αγορά μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 2,7%, καταγράφοντας 247.253 πωλήσεις μονάδων. Οι τέσσερις βασικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα. Η Γερμανία και η Γαλλία αντιμετώπισαν πτώση, κατά 3,7% και 0,8% αντίστοιχα. Από την άλλη πλευρά, η Ισπανία κατάφερε να σημειώσει ανάπτυξη (+9,9%), ακολουθούμενη από την Ιταλία με πιο μέτρια αύξηση 0,8%. Στις πολύ κερδισμένες του δεκαμήνου και η ελληνική αγορά με 600 μονάδες έναντι των 460 περσινών (+30,4%).

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t

Τον Οκτώβριο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ σημείωσαν ισχυρή αύξηση (+24,4%), μετά από τέσσερις διαδοχικούς μήνες πτώσης. Οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης παρείχαν ισχυρή ώθηση σε αυτή τη συνολική αύξηση (+87,1%). Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγάλες αγορές, μόνο η Γερμανία είχε χειρότερη επίδοση από πέρυσι (-27,7%). Αντίθετα, η Ισπανία κατέγραψε διψήφια αύξηση (+25,9%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (+6,9%) και τη Γαλλία (+5,6%) με πιο μέτρια αλλά σταθερά αποτελέσματα. Πολύ μεγάλη πτώση στα λεωφορεία και πούλμαν στην Ελλάδα (-65,6%).

Κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου, η αγορά της ΕΕ για νέα λεωφορεία και πούλμαν συρρικνώθηκε κατά 2,4% ταξινομώντας 22.832 μονάδες, παρά την ισχυρή ανάκαμψη του περασμένου μήνα. Με εξαίρεση την Ισπανία (+29,0%), όλες οι βασικές αγορές της περιοχής σημείωσαν σημαντική πτώση: Γερμανία (-23,0%), Γαλλία (-13,3%) και Ιταλία (-8,4%). Στο ήμισυ των περσινών ταξινομήσεων η ελληνική αγορά σε αυτή την κατηγορία με 174 μονάδες (-50,1%).

Προηγούμενο άρθροΚοινή δήλωση φορέων οδικών μεταφορών για COP27
Επόμενο άρθροΤο Ηνωμένο Βασίλειο θα φορολογεί τα BEV από το 2025