Τον Νοέμβριο του 2021, οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ υποχώρησαν (-14,7%) για πέμπτο συνεχόμενο μήνα.

Το διψήφιο ποσοστό μείωσης στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών (LCV) επηρέασε σε μεγάλο βαθμό το συνολικό αποτέλεσμα, καθώς τα βαν αποτελούν πάνω από το 80% των συνολικών πωλήσεων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής σημείωσαν μεγάλη πτώση τον περασμένο μήνα, με τη μεγαλύτερη να καταγράφεται στην Ισπανία (-30,4%).

Συνολικά, το ενδεκάμηνο του 2021, οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ παρέμειναν αυξημένες κατά 11,5%, σε σχέση με τη χαμηλή βάση σύγκρισης του 2020. Οι μεγαλύτερες αγορές σημείωσαν καλή απόδοση μέχρι τώρα, ιδιαίτερα η Ιταλία (+17,6%) και η Γαλλία (+9,4%), αν και οι ποσοστιαία μεταβολή στη Γερμανία (+1,3%) και την Ισπανία (+0,6%) μειώθηκε σημαντικά σε σύγκριση με τους προηγούμενους μήνες.

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5 τόνους

Τον περασμένο μήνα, η αγορά νέων βαν στην ΕΕ σημείωσε νέο διψήφιο ποσοστό πτώσης (-16,6%), καθώς η συνεχιζόμενη έλλειψη ημιαγωγών συνέχισε να παρεμποδίζει την παραγωγή οχημάτων. Οι επιδόσεις της περιοχής δεν υποστηρίχθηκαν από την χαμηλή απόδοση των μεγάλων αγορών της ΕΕ: Ισπανία (-33,0%), Γερμανία (-24,7%), Ιταλία (-16,2%) και Γαλλία (-12,1%).

Το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου, οι ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ εξακολουθούσαν να είναι αυξημένες κατά 10,8%, στα 1,4 εκατομμύρια μονάδες, παρά την χαμηλή απόδοση των τελευταίων μηνών. Εξετάζοντας τις μεγαλύτερες αγορές νέων βαν, η Ιταλία (+17,1%) και η Γαλλία (+9,7%) κατάφεραν να παραμείνουν σε θετικό έδαφος, ενώ το σύνολο των όγκων στη Γερμανία (+0,4%) και στην Ισπανία (-0,4%) ήταν ως επί το πλείστον σταθερό σε σχέση με το 2020.

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16 τόνων και άνω

Τον Νοέμβριο, οι πωλήσεις βαρέων φορτηγών στην ΕΕ μειώθηκαν πιο ομαλά (-3,5%) από των βαν. Οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης συνέχισαν να σημειώνουν θετικά αποτελέσματα (+13,4%), αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει τα διψήφια ποσοστά πτώσης των τεσσάρων μεγάλων αγορών της Δυτικής Ευρώπης.

Μέχρι σήμερα, έχουν ταξινομηθεί 219.595 νέα βαρέα φορτηγά σε ολόκληρη την ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση 21,0% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Με εξαίρεση την Ελλάδα (-3,6%), όλες οι αγορές της ΕΕ κατάφεραν να σημειώσουν ανάπτυξη κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας (+25,5%), της Ισπανίας (+13,1%), της Γερμανίας (+9,8%) και της Γαλλίας (+5,9%).

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 τόνων

Τον περασμένο μήνα, η ζήτηση για φορτηγά στην ΕΕ μειώθηκε κατά 6,0%, στις 23.678 μονάδες. Όπως και στην κατηγορία βαρέων φορτηγών, η απόδοση στη Δυτική Ευρώπη ήταν χειρότερη από τον Νοέμβριο του 2020: Ισπανία (-17,5%), Γερμανία (-14,1%), Γαλλία (-13,8%) και Ιταλία (-8,5%). Στον αντίποδα, οι περισσότερες αγορές της Κεντρικής Ευρώπης κατέγραψαν αύξηση τον Νοέμβριο.

Το ενδεκάμηνο του 2021, οι πωλήσεις νέων φορτηγών στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 16,6% σε ετήσια βάση, φτάνοντας στις 264.031 ταξινομήσεις. Η χαμηλή βάση σύγκρισης βοήθησε στη διατήρηση των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών της περιοχής σε θετικό έδαφος στο σύνολο του έτους μέχρι σήμερα: Ιταλία (+22,6%), Ισπανία (+8,6%), Γαλλία (+6,1%) και Γερμανία (+4,8%) %).

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων

Τον Νοέμβριο του 2021, τα λεωφορεία ήταν η μόνη κατηγορία που παρουσίασε ελαφρά αύξηση (+1,6%) νέων ταξινομήσεων. Με εξαίρεση τη Γαλλία (-6,5%), όλες οι κύριες αγορές της ΕΕ συνέβαλαν θετικά στην ανάπτυξη του περασμένου μηνός: Ιταλία (+14,4%), Ισπανία (+7,8%) και Γερμανία (+5,1%).

Την περίοδο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου, οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά +2,3%, φτάνοντας τις 26.101 μονάδες. Οι μεγάλες αγορές παρουσίασαν μεικτά αποτελέσματα τους πρώτους 11 μήνες. Η Γαλλία, η οποία πρωτοστάτησε σε όγκο, σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση (+10,6%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (+8,9%). Από την άλλη, οι ταξινομήσεις στην Ισπανία και τη Γερμανία υποχώρησαν κατά 6,3% και 4,0%, αντίστοιχα, μέχρι στιγμής φέτος.

Πηγή: ACEA

Προηγούμενο άρθροΗ MisterGreen Electric Lease επεκτείνεται στη Γερμανία
Επόμενο άρθροΟ Michael Lohscheller παραιτήθηκε από την VinFast