Ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων

Τον Μάρτιο του 2020, οι ταξινομήσεις των νέων επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 47,3% σε ολόκληρη την ΕΕ, καθώς τα μέτρα για αποτροπή της εξάπλωσης του κορωνοϊού οδήγησαν στο κλείσιμο των αντιπροσωπειών.

Σύνολο νέων επαγγελματικών οχημάτων

Όπως δείχνουν τα στοιχεία της ACEA, τον Μάρτιο του 2020, η ζήτηση για νέα επαγγελματικά οχήματα μειώθηκε κατά 47,3% σε ολόκληρη την ΕΕ. Κάθε τμήμα των οχημάτων επηρεάστηκε έντονα από την πτώση της επιδημίας COVID-19 και και οι 27 αγορές της ΕΕ σημείωσαν σημαντική πτώση τον προηγούμενο μήνα. Ισχυρότερη πτώση κατέγραψαν στην Ιταλία (-66,1%), την Ισπανία (-64,4%) και τη Γαλλία (-63,1%). Στην Ελλάδα καταγράφηκε επίσης σημαντική πτώση (-38,4%).

Το πρώτο τρίμηνο του 2020, η αγορά επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 23,2% στις 413.327 μονάδες ως άμεση συνέπεια της σημαντικής επιβράδυνσης του Μαρτίου. Οι τέσσερις μεγάλες αγορές, η Ισπανία (-31,7%), η Γαλλία (-26,9%), η Ιταλία (-26,6%) και η Γερμανία (-14,4%), αντιμετώπισαν διψήφα πτώση μέχρι στιγμής φέτος. Το ίδιο και η χώρα μας (-12,9%).

Δωδεκάμηνη τάση – Πηγή: ACEA

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t

Οι ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων του Μαρτίου είχαν τη μεγαλύτερη πτώση από τα υπόλοιπα τμήματα. Η ζήτηση μειώθηκε κατά το ήμισυ (-49,8%) σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται από 165.455 LCV τον Μάρτιο του 2019 σε 83.141 μονάδες φέτος. Με εξαίρεση την Ουγγαρία, η οποία παρουσίασε μια πιο μέτρια μείωση σε σχέση με άλλες χώρες, όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφιο ποσοστό πτώσης τον προηγούμενο μήνα, συμπεριλαμβανομένων των κυριότερων. Στην Ιταλία οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 71,2% και η Ισπανία σημείωσε πτώση 67,2%. Και στην Ελλάδα είχαμε 44,2% πτώση.

Το τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου, η ζήτηση για νέα βαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 23,1%. Καθεμία από τις τέσσερις κύριες αγορές της ΕΕ παρουσίασε χειρότερη εικόνα από αυτή του 2019. Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-33,5%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (-29,4%), τη Γαλλία (-27,3%) και τη Γερμανία (-11,8%). Ανάλογη πτώση κατέγραψε το τρίμηνο και η χώρα μας (-16,9%).

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) άνω των 16t 

Κατά τον τρίτο μήνα του 2020, η ζήτηση στην ΕΕ για νέα βαρέα φορτηγά μειώθηκε σημαντικά (-38,0%), σηματοδοτώντας τον ένατο συνεχή μήνα μείωσης. Ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19, οι ταξινομήσεις μειώθηκαν σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές και ιδιαίτερα στη Γαλλία, όπου η ζήτηση για βαρέα φορτηγά μειώθηκε κατά περισσότερο από το ήμισυ (-50,2%). Μικρή πτώση καταγράφηκε στην Ελλάδα (-3,1%).

Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, οι πωλήσεις βαρέων φορτηγών μειώθηκαν σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ, με τη Γαλλία (-27,7%) και τη Γερμανία (-25,9%) να σημειώνουν τη μεγαλύτερη πτώση. Αυτό μείωσε τις συνολικές ταξινομήσεις σε 54.168 βαρέα φορτηγά μέχρι  τώρα το 2020, ή 26,9% λιγότερες από πέρυσι. Και στην Ελλάδα η πτώση του τριμήνου ήταν σημαντική (-37,1%).

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t

Τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, οι συνολικές νέες ταξινομήσεις φορτηγών στην ΕΕ εξακολούθησαν να πλήττονται από την επιβράδυνση της ζήτησης για βαρέα φορτηγά, μειωμένες κατά 35,6%. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν σημαντική πτώση τον περασμένο μήνα: Γαλλία (-49,3%), Ιταλία (-33,5%), Ισπανία (-30,8%) και Γερμανία (-27,6%). Σημαντική αύξηση σημείωσε η χώρα μας στα MHCV (+25,5%).

Το πρώτο τρίμηνο του 2020, ταξινομήθηκαν 66.376 νέα φορτηγά σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, μειωμένα κατά 24,8% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2019. Παρόμοια απόδοση στην κατηγορία αυτή είχε η Γερμανία (-26,4%) και η Γαλλία (-23,1%) που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη πτώση, ακολουθούμενες από την Ισπανία (-15,1%) και την Ιταλία (-12,3%) με ελαφρώς λιγότερο ακραία μείωση. Αυξητική ήταν η ελληνική αγορά και στο τρίμηνο (+35,7%).

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t

Τον Μάρτιο του 2020, η ζήτηση στην ΕΕ για νέα λεωφορεία και πούλμαν μειώθηκε κατά 37,1% στις 1.905 μονάδες. Η Γερμανία (+ 11,8%), η Αυστρία (+ 12,3%), η Εσθονία (+ 800,0%) και η Κύπρος (+ 33,3%) ήταν οι μόνες αγορές στην περιοχή που σημείωσαν αύξηση τον περασμένο μήνα. Όλες οι άλλες χώρες της ΕΕ σημείωσαν σημαντική πτώση το Μάρτιο και ειδικότερα η Ισπανία (-68,8%). Σημαντική πτώση και στην Ελλάδα (-34,5%).

Το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου, οι ταξινομήσεις λεωφορείων και πούλμαν μειώθηκαν κατά 10,3%, με 7.637 νέα οχήματα ταξινομημένα συνολικά σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Παρά την πτώση του Μαρτίου, η συνολική ζήτηση παρέμεινε θετική σε τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ μέχρι στιγμής φέτος: Γερμανία (+ 12,4%), Ιταλία (+ 9,5%) και Γαλλία (+ 6,8%). Αντίθετα, οι ισπανικές ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 37,2% κατά το πρώτο τρίμηνο. Η θετική πορεία των δύο πρώτων μηνών επέφερε τελικά ελαφρά πτώση στο σύνολο του τριμήνου στη χώρα μας (-0,9%).

Ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων

 

Προηγούμενο άρθροΟ Μίλτος Χατζηχαραλάμπους, Service Manager στη Volvo Car Hellas
Επόμενο άρθροΗ VW ξανάρχισε την παραγωγή του ID.3 που λανσάρεται το καλοκαίρι