Τον Απρίλιο του 2023 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων στην EE και συνολικά στην ευρωπαϊκή αγορά αυξήθηκαν και πάλι, καθώς εξομαλύνεται σταδιακά η αλυσίδα εφοδιασμού και παραδίδονται οι καθυστερημένες παραγγελίες.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, οι ταξινομήσεις στην Ε.Ε., με 803.188 μονάδες, σημείωσαν αύξηση 17,2% σε σχέση με τον περσινό Απρίλιο. Όλες οι μεγάλες αγορές της Ε.Ε. παρουσίασαν σταθερή ανάπτυξη τον περασμένο μήνα. Η Ιταλία (+29,2%) και η Γαλλία (+21,9%) πρωτοστάτησαν, με τη Γερμανία (+12,6%) και την Ισπανία (+8,2%) να ακολουθούν. Αντίστοιχου επιπέδου και η ανάπτυξη που κατέγραψε η χώρα μας (+10,2%).

Το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 2023, η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ αυξήθηκε κατά 17,8% σε 3,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Παρά τη βελτίωση σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τετράμηνο, οι πωλήσεις εξακολουθούν να είναι μειωμένες κατά 22,8% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019, υπογραμμίζοντας τη συνεχιζόμενη μάχη της αγοράς αυτής. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών της περιοχής, η Ισπανία (+33,7%) σημείωσε την υψηλότερη ανάπτυξη, ακολουθούμενη από την Ιταλία (+26,9%), τη Γαλλία (+16,7%) και τη Γερμανία (+7,9%). Η αύξηση του τετραμήνου στην Ελλάδα ήταν 38,8%.

ΤΥΠΟΙ ΚΑΥΣΙΜΟΥ/ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Τον Απρίλιο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας σημείωσε σημαντική άνοδο, αυξανόμενο από 9,1% σε 11,8%. Ενώ τα υβριδικά αντιπροσωπεύουν πλέον το 24,8% της αγοράς νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα συνεχίζουν να κυριαρχούν με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, 38,2%.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας στην ΕΕ κατέγραψαν σημαντική αύξηση (+51,9%), φτάνοντας τις 94.561 μονάδες και μερίδιο (11,8%) αυξημένο σχεδόν 3% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2022. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία αύξηση, συμπεριλαμβανομένων των δύο μεγαλύτερων: της Γαλλίας (+34,8%) και της Γερμανίας (+34,1%). Η σωρευτική αύξηση του πρώτου τετραμήνου του 2023, συγκριτικά με το τετράμηνο του 2022, ήταν 45,1% με 415.579 μονάδες.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) συνέχισαν να αναπτύσσονται τον Απρίλιο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 22,7% φτάνοντας στις 199.407 μονάδες. Η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στις διψήφιες αυξήσεις των τεσσάρων βασικών αγορών της Ε.Ε.: Γερμανία (+35,9%), Γαλλία (+28,6%), Ιταλία (+28,3%) και Ισπανία (+14,4%). Ως αποτέλεσμα, τα HEV καταλαμβάνουν πλέον μερίδιο αγοράς 24,8% (από 23,7% τον Απρίλιο του 2022).

Παρά την αύξηση 4,3% τον Μάρτιο, η αγορά plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) στην ΕΕ υποχώρησε τον Απρίλιο (-5,5%), με τις πωλήσεις να μειώνονται σημαντικά στη Γερμανία (-45,7%), τη μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο καυσίμου. Κατά συνέπεια, το συνολικό μερίδιο αγοράς PHEV μειώθηκε από 9,2% τον Απρίλιο του περασμένου έτους σε 7,4% το 2023.

Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Ισχυρές πωλήσεις κατέγραψαν τον Απρίλιο τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, με 306.757 μονάδες (+17,3%) και μερίδιο αγοράς αντίστοιχο του περσινού Απριλίου. Η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στα σταθερά αποτελέσματα στις τέσσερις βασικές αγορές της περιοχής, ιδιαίτερα στην Ιταλία (+39,3%) και στη Γαλλία (+31,3%). Στο σύνολο του τετραμήνου, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. έφτασαν σχεδόν τα 1,3 εκατομμύρια μονάδες, με αξιοσημείωτη αύξηση (+18,3%) σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό.

Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της Ε.Ε. παρέμεινε σταθερή τον Απρίλιο (+0,03%), παρά τις θετικές επιδόσεις σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής: την Ιταλία (+21,5%) και τη Γερμανία (+2,4%). Τα αυτοκίνητα ντίζελ αντιπροσωπεύουν το 14,7% της αγοράς της Ε.Ε., από 17,2% τον Απρίλιο του 2022. Το τετράμηνο ήταν αντίστοιχο με το περσινό με 515.982 μονάδες φέτος έναντι 512.479 πέρυσι.

Οι όμιλοι

Το Volkswagen Group (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Cupra, Porsche, Bentley και Lamborghini) κυριαρχεί από πλευράς ομίλων, με αύξηση 31,6% τον Απρίλιο (μερίδιο αγοράς 27,3%) και 26% το τετράμηνο (μερίδιο αγοράς 25,7%.). Ακολουθεί η Stellantis (Peugeot, Opel/Vauxhall, Fiat, Abarth, Citroen, Jeep, DS, Alfa Romeo, Lancia/Chrysler, Dodge, Maserati και RAM), με αύξηση 8,2% τον Απρίλιο (μερίδιο 17,5%) και 9,4% το τετράμηνο (μερίδιο 17,7%). Τρίτο το Renault Group (Renault, Dacia, Alpine), αύξηση 39,5% τον Απρίλιο (μ. 10,2%) και 29,4% το τετράμηνο (μ. 9,6%). Τέταρτο το Hyundai Group (Kia, Hyundai), αύξηση 1,1% τον Απρίλιο (μ. 9,3%) και 3,8% το τετράμηνο (μ. 8,9%). Ακολουθεί το Toyota Group (Toyota, Lexus), με ανάλογες πωλήσεις με τον περσινό Απρίλιο (μ. 6,2%) και αύξηση 14,3% το τετράμηνο (μ. 6,7%). Στην έκτη θέση το BMW Group (BMW, MINI), αύξηση 4,4% τον Απρίλιο (μ. 6,9%) και 4,1% το τετράμηνο (μ. 6,6%). Έβδομο το Mercedes-Benz Group (Mercedes, Smart), αύξηση 2,4% τον Απρίλιο (μ. 5,4%) και 9,3% το τετράμηνο (μ. 5,6%). Οι μάρκες Ford (4,2%) και Volvo (2,2%) ακολουθούν από πλευράς μεριδίου. Το Jaguar Land Rover Group (Land Rover, Jaguar) κατέγραψε μείωση πωλήσεων 18% τον Απρίλιο (μ. 1,1%) και 22,9% αύξηση το τετράμηνο (μ. 1,2%).

Προηγούμενο άρθρο“Charismatic Simplicity” στα μελλοντικά MINI
Επόμενο άρθροΣυνεργασία Toyota Motor Europe και VDL